רוני נאק
רק לפני כמה שעות הציגה מרצדס דור חדש של רכב הכביש שטח הקטן שלה: מרצדס GLA. זה הדור השני של GLA אשר מהווה במידה רבה את "כרטיס הכניסה" לעולם המופלא של רכבי הכביש-שטח של מרצדס. ה-GLA מתבסס על הפלטפורמה החדשה של מרצדס A קלאס ו-CLA בה כבר נהגנו כאן בישראל – הקליקו למבחן הדרכים. מדובר אם כן בדור חדש לגמרי שאין לו דבר מהמשותף ל-GLA היוצא.
המרכב גבוה יותר ב-10 ס"מ וכך גם תנוחת הישיבה היא הרבה יותר גבוהה ומקנה חווית "SUV" של ישיבה גבוהה כפי שרבים ורבות מחפשים בסגמנט הזה. התקרה הגבוהה משחררת מקום נדיב לראשים של הנוסעים לפני ומאחור – ואלו ייהנו גם ממרווח רגליים משופר למרות שהאורך הכללי קצר בסנטימטר וחצי. העיצוב הוא קלאסי SUV עם סרחי עודף קצרים בחזית ומאחור, חיפויי הגנה סביב צידו התחתון של המרכב וישיבה גבוהה בפנים.
לפי מרצדס הגרסאות שיצויידו בהנעה כפולה מקבלות גם "חבילת שטח" הכוללת מפות ניהול לנהיגת שטח, בקרת ירידה במדרון ואפילו אנימציית שטח על מסכי ה-MBUX. בהקשר הזה נציין את מערך הבטיחות האקטיבי המלא שיש במרצדס GLA החדשה. היצע המנועים כולל בשלב זה טורבו בנזין בנפח 1.33ל' עם תפוקה של 163 כ"ס ו-25 קג"מ וגם גרסת AMG עם 2.0ל' טורבו ו-306 כ"ס עם 40 קג"מ. תיבות ההילוכים הן כפולות מצמדים עם 7 ו-8 הילוכים בהתאמה.
מרצדס GLA החדשה עתידה להגיע לשוקי אירופה באביב 2020. לישראל בהמשך השנה.