יום חמישי , 18 אפריל 2024
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק

מבחן דרכים קאדילק XT5

  • סוויטת בטיחות מלאה
  • פלטפורמה חדשה
  • 310 כ"ס/37.6 קג"מ
  • אייסין 8 הילוכים
  • החל מ-334,900 שקלים

 

רוני נאק

בואו נגיד שלא קניתי לי הרבה אוהדים בקומת ההנהלה של UMI אחרי שפרסמתי את מבחן הדרכים לקאדילק SRX. כשהביקורת נבעה בעיקר בשל הדלתא הגדולה שהייתה לטעמי בין היומרה לבין הביצוע. אבל כל זה כבר המשיך במורד זרם היוקון – ועתה יש לנו קאדילק XT5 אשר נכנס לאותה המשבצת אבל עושה זאת עם קונספט מעט שונה ובעיקר בתקופה מאד שונה מבחינת היצרן אשר עבר טלטלה בשנים האחרונות.

מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק

קאדילק XT5

והנה פריט לשיחת הסלון הקרובה. מקור הסימול שעל הזנב הוא "קרוס טורינג 5" – רמז ל"קרוסאובריותו" של הדגם הזה אשר משתמש באדפטציה של הפלטפורמה החדשה של שברולט מאליבו כדי לבנות עליה קרוסאובר שהוא לא רק קשיח, מרווח ובטוח מקודמו אלא גם קל ממנו בכ-130 ק"ג (תלוי בגרסה ולפי נתוני היצרן).

על ההנעה מופקד מנוע 6V בנפח 3.6ל' אטמוספרי המפיק 310 כ"ס ב-6700 סל"ד ו-37.6 קג"מ ב-5000 סל"ד. המנוע מצוייד בהזרקת דלק ישירה, ותזמון שסתומים משתנה. העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה של אייסין היפנית וממנה למערכת הנעה כפולה קבועה (פריט סטנדרטי בגרסת פרימיום שנבחנה) עם מערכת ניתוב מומנט עד לרמת הגלגל הבודד.

מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק

רשימת האיבזור ארוכה מאד ולא נייגע אתכם – תוכלו להוריד את המפרט המלא כאן– אציין רק את סוויטת מערכות הבטיחות המלאה הכוללת בקרת שיוט אקטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, 7 כריות אוויר. 14 רמקולים של BOSE, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה CUE מעודכנת עם שכבת אנדרואיד מקומית הכוללת WAZE.

מבחן דרכים קאדילק XT5. משמאל מוט הילוכים טוס-על-חוט פוקד על 8 הילוכים. משמאל בורר מצבים של המתלים האקטיביים ומערכת ההנעה. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. משמאל מוט הילוכים טוס-על-חוט פוקד על 8 הילוכים. משמאל בורר מצבים של המתלים האקטיביים ומערכת ההנעה. צילום: קאדילק
מבחן דרכים לקסוס RX450h
מה לוקח? סוזוקי איגניס או דאצ'יה סטפוואי?

לבסיס הגלגלים הארוך – 285.5 ס"מ יש משמעות רבה בשלושה מובנים: עיצוב ופרופורציות המרכב, חלל פנים והתנהגות כביש. לגבי הראשון עיניכם הרואות מדובר בעיצוב חדש לגמרי הנאמן לשפה העדכנית של המותג, הרבה פנסי LED אנכיים וקווים מזוותים – הגלגלים משוכים לקצוות עם סרחי עודף קצרים יחסית ובעין המכונית נראית ארוכה יותר מ:481 הס"מ שלה.

בפנים החלל נאה גם כן. אם במושבים הקדמיים (מחוממים ובעיקר ממוזגים בכיף), שורת מושבים שניה שגם זחה על מסילות ומתקפלת ליצירת משטח אחיד, או חלל עצום של 849 ל' בתא המטען הדורש מחיצה פנימית כדי למנוע מקרטון החלב לטוס בספייס.

מבחן דרכים קאדילק XT5. דלת תא מטען חשמלית חושפת נפח עצום, מחיצת פנים לרסן את שקיות הסופר, שקע מתח ותאורה - וגם אפשרות לקיפול המושבים במשיכת ידית מתא המטען. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. דלת תא מטען חשמלית חושפת נפח עצום, מחיצת פנים לרסן את שקיות הסופר, שקע מתח ותאורה – וגם אפשרות לקיפול המושבים במשיכת ידית מתא המטען. צילום: קאדילק

המתלים מורכבים ממערכות עצמאיות בכלי פינה (מקפרסון בחזית ורב-חיבורי מאחור)  כאשר לגרסת הפרימים מערכת שיכוך רציפה (לא אותה מגנטיק רייד מוכרת) המטפלת באיכות הנסיעה בזמן אמת ובתגובה לפני הכביש, מהירות הנסיעה ועומסי הצד.

 

הנהיגה

התחושה מאחרי גלגל ההגה הקטן היא של עושר רב. עושר באיבזור, עושר בחומרים ואיכות כללית הרבה יותר טובה משהיינו רגילים לקבל בעבר מקאדילק – בודאי ביחס ל-SRX מנוחתה עדן. שילוב החומרים השונים, בחירת הגוונים, חיבורי המשטחים רובם ככולם עשויים הרבה יותר טוב משראינו בעבר מיצרן הפרימיום האמריקאי. והתחושה הזו ממשיכה גם בנסיעה – עם פנים מוצק ואחוד שלא מקרקש או זז תחת עומסים של נהיגה מהירה או כבישים מאד משובשים ופסי האטה.

מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק

יחידת ההנעה מאד חלקה – והיא נשמעת כנהמה מרוחקת כשלוחצים עמוק על המצערת. וצריך ללחוץ עמוק בגלל מהלך מאד ארוך של הדוושה ומעין התנגדות בשני שליש מהלכה – כאומרת "שים לב יא דביל אתה נכנס לאיזורים מסוכנים". שם, בעומק, מגיעה סופסוף האצה ראויה לנתון התפוקה. שכן שלא כמו מנועי טורבו שהתרגלנו למומנט שהם מספקים בשליש העקומה, כאן צריך לסובב את המנוע ל-5000 ומעלה כדי לקבל את מיטב הסחורה שלו. עם משקל עצמי הנושק ל-2.0 טונות יש לתיבת ההילוכים הרבה עבודה לעשות והיא עושה זאת נהדר. לאייסין יש ניסיון רב עם תיבות של SUV גדולים וחזקים (ראו טוארג, קאיין ואחרים) וגם כאן היא מקסימה ועם דוושות מאחרי גלגל ההגה קל מאד לתפעלה.

לשלדה תכונות ניהוג טובות למדי. יש לקאדילק XT5 נכונות מלבבת לשנות כיוון, ומגיבה יפה להעברות משקל בפניות. וכל זה כדי לספר לכם שאם תטעו ותגיעו הרבה יותר מדי מהר לפניה – לא התכונות הדינאמיות של המכונית יהיו מה שידפקו אתכם.

מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק

חווית הנסיעה נעימה מאד. זיגוג כפול, מיזוג חזק מאד, ומושבים מאוררים. בידוד רעשי הדרך טוב וכך גם חום וקור המוקרנים מן החוץ. אם אתם אוהבים התנהלות בעלת אופי אמריקאי – זאת אומרת נידנוד מה – תמצאו זאת בקרוסאובר הזה מקאדילק. אני דווקא חסיד של שיכוך גרמני מדוייק והיה לי קצת קשה עם נידנודים בתכיפות ותדירות שבכנות הורידו לי קצת מהאוטו הזה. עוד לא הרשימה אותי צריכת הדלק. למרות שמדובר במנוע חדש – ותיבת הילוכים עם 8 יחסי העברה (מה שאומר שיוט בסל"ד סופר נמוך) – צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-8.0 ק"מ לליטר. זה טוב אבל לא מצויין.

ראויים לציון הם הבלמים שהיו מצויינים וסיפקו עוצמה ומינון נהדרים. גם התפקוד של מערכות הבטיחות היה ממש "עירני" ונוכח והוכיחו את מה שאנחנו כבר יודעים שאין על מערכות בטיחות מקוריות אשר גם מתערבות בפועל בנהיגה ולא רק מתריעות (מבלי לרגוע מההישג של מובילאיי כן?).

מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT5. איבזור עשיר, הרבה כוח, סוויטת בטיחות מלאה, מראה עדכני ומחיר (יחסית) סביר. צילום: קאדילק

קאדילק XT5 סיכום

הבעיה של קאדילק אינה במוצר – זה מצויין ובעל יתרונות יחסיים רבים ביחס לסביבה התחרותית שלו (כי עדיין יש רבים שלא יקנו מתוצרת גרמניה, ונרתעים מהאפרוריות של הפרימיום היפני) אלא בתפישה בציבור. ואת הדוגמה הטובה ביותר לכך סיפקה זוגתי שבאה לראות את ה"קאדילק" כשהיא מצפה לפגוש אלדוארדו ענקית עם קרני פר על הגריל – ובמקום זה פגשה SUV מודרני ומעוצב.

כבעבר היתרונות היחסיים הם עושר באיבזור מול מחיר יחסית נמוך למתחרים (ברמת איבזור מקבילה) אלא שהפעם יותר מתמיד הלקוח יקבל גם מכונית ראויה – מהנה לנהיגה ועם הנעה כפולה אמיתית.

קאדילק פליטווד אלדוראדו משנת 1976. צילום: קאדילק
קאדילק פליטווד אלדוראדו משנת 1976. צילום: קאדילק

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine + two =