שבת , 20 אפריל 2024
מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. יכולת מפתיעה בשטח, פינוקים על הכביש. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר

רוני נאק

אני מספיק זקן כדי לזכור את הטריילבלייזר ההוא. עם המנוע ה-6 טורי ושלדת הסולם. בתיאבון שאהב לזלול דלק, הוא גם טרף שבילים יפה בעיקר בזכות מתלי בילשטיין מקוריים שהידקו אותו היטב. אלא שהעולם נע בכיוון של Downsizing  ודגמים רבים מתכווצים. בהם גם הטריילבלייזר שבמהדורה המודרנית שלו הוא קרוסאובר קומפקטי-אך-מרווח, עשיר בטכנולוגיה ובגרסת ACTIV Z  בה נהגנו גם נותן בראש באופן מפתיע.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. לחצנו לו על הענבים. המראה בהחלט קולע. צילום: רוני נאק

סיכום

אם כבר שברולט טריילבלייזר – לכו על גרסת ACTIV Z. המחיר: 173,990 שקלים. זו בפער גדול הגרסה הטובה ביותר של הדגם ולא רק בגלל תוספת האבזור אלא בזכות הרחבה מהותית של היכולת הכוללת של הקרוסאובר המעוצב הזה. אז לצד ממדי הפנים הגדולים, שיש בכל הגרסאות, תיהנו מתיבת הילוכים פלנטארית עם 9 הילוכים, הנעה כפולה חכמה שהתגלתה כיעילה מאד, צמיגים דו-שימושיים שהם מכפיל כוח של ממש ומערכת מתלים משודרגת. כל זה – עם מנוע טורבו חזק וחסכוני ועוד תוספות אבזור הופכות את הטריילבלייזר החדש לקרוסאובר שבהחלט אין מה להסס לפני שיורדים איתו לשטח.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. מרגיש מאד בנוח על שבילי שדות. צילום: רוני נאק

מה זה טריילבלייזר

מדובר ברכב פנאי קומפקטי עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ, שנהנה מהעיצוב העדכני ביותר של מותג שברולט. מראה שמגיע בהשראה דגמי ליבה כמו קמארו, בלייזר ואחרים. בחזית בולטת הדו מפלסיות של הפנסים, קווי מתאר ומרכב אגרסיביים ושריריים, שמשות זקופות ופרופורציות קלאסיות של SUV כפי שאנו אוהבים. מן החוץ אפשר למנות פריטים כמו חישוקי 17 אינץ', חיפויים שחורים לבתי הגלגלים וסף המרכב, פגוש אחורי עם שתי סופיות מפלט וגם גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית, שמשות פרטיות ועוד בגרסת ACTIV שהגיעה לבחינה.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. קבינה מצוידת היטב ובעיקר מרווחת מאד. צילום: רוני נאק

בתוך הרכב חלל הפנים עצום. הטריילבלייזר מרגיש גדול ומרווח הרבה יותר משהו נראה מן החוץ. ליושבים בחזית יש יותר ממטר בכיוון הראש והרגליים, היושבים מאחור נהנים גם הם ממרווח רגליים של מטר ועדיין נותר תא מטען גדול ושימושי עם נפח של 716 ליטרים.

• ה-SUV הנמכר בארה"ב מגיע לישראל

הקוקפיט עצמו מעוצב בשני גוונים ומתכתב היטב עם עיצוב המרכב. תמצא בו מחשב דרך רב-תפקודי בלוח המחוונים, מולטימדיה נהדרת עם מסך 8 אינץ', יכולת להתממשק בו זמנית לשני מכשירי בלוטות' וכן ממשקי קארפליי ואנדרואיד. רכב המבחן גם קיבל מושבים מרופדים בעור סינטטי, בקרת אקלים אלקטרונית וגם צביעה דו גונית, פנסי LED אחוריים וצמיגים דו-שימושיים נהדרים.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. דלת תא מטען חשמלי ונפח של מעל ל-700 ליטרים. צילום: רוני נאק

הנעה ובטיחות

יחידת ההנעה מעניינת כאן מאד. זהו מנוע טורבו בנזין עם 3 ציל' בנפח של 1.35 ל'. התפוקה נאה מאד ועומדת על 155 כ"ס ו-24.2 קג"מ. שיא המומנט מגיע ב-1,600 סל"ד ונשמר עד ל-4,000 סל"ד. וזה מספר לנו, עכברי המפרטים המנוסים, שזהו מנוע שאוהב סל"ד ביניים. שם יהיה היעיל ביותר.

כוח המנוע עובר לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית עם 9 הילוכים. מניין הילוכים שעד לאחרונה היינו פוגשים רק במותגי הפרמיום היקרים ביותר. במצב L אפשר להעביר הילוכים גם באופן ידני על ידי דגדוג מתג הנמצא על מנוף ההילוכים. המתגים בגב גלגל ההגה שולטים במערכת השמע.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. המנוע יעיל ביותר בסל"ד ביניים. יניקת אוויר מנקודה גבוהה (הצינור הפחוס מימין) צילום: רוני נאק

ההנעה כפולה קבועה. או לא. תלוי בכם. בורר ההנעה מאפשר לבחור בין מצבי AWD להנעה כפולה, מצב רגיל להנעה קדמית בלבד ונסיעה חסכונית ומצב ספורט המחדד את תפוקת המנוע ומשנה את נקודות העברת ההילוכים כדי לקבל נסיעה הרבה יותר אנרגטית – וזה מורגש.

דף הביצועים מדבר על 9.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות סופית של 200 קמ"ש. זה כחצי שניה איטי יותר מגרסאות ההנעה הקדמית בלבד – לא מעט בזכות תוספת המשקל של כ-100 ק"ג לגרסה הזו. עוד ראוי לציין את מערכת המתלים המשודרגת. זו מעלה את מרווח הגחון ל-20 ס"מ שימושיים והמתלה האחורי מקבל חיבור נוסף (מתלה וואטס) שנותן לו קשיחות כללית משופרת ודיוק רב יותר בפעולה.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. צמיגים דו שימושיים מצויינים הם מכפיל כוח אמיתי. צילום: רוני נאק

חבילת הבטיחות כוללת 10 כריות אוויר ושלל מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות כמו בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוטומטית וגם יכולת ייחודית להגדיר נהג צעיר עם שלל הגבלות שניתן להגדיר.

 

נהיגה

הטריילבלייזר מרגיש נמרץ וטבעי מאד. זה אומר שמהר מאד התרגלתי אליו וחשתי בו נוח. האם אלו הממדים הידידותיים לעיר? אולי הישירות של הכוח שמגיע לגלגלים בזכות תיבת הילוכים שהיא לא פחות מנהדרת. זו האחרונה עובדת באופן חלק מאד ומהיר – כמעט שלא מורגשת. יתירה מזאת, במצב הידני גם מגלה אופי ספורטיבי ולא תעלה הילוך גם כשהמנוע יפגוש את מנתק ההצתה. נייס!

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. הרבה פנסים ומראנ עדכני ומחודד. צילום: רוני נאק

איכות הנסיעה טובה מאד והישיבה מאחרי ההגה גבוהה ושלטת. יושבים גבוה יותר מכל הפרייבטים אבל לא בענק גדול וגמלוני. גיהוץ המהמורות טוב מאד והכלי מרגיש מהודק ומרוסן. אהבנו. עוד אהבנו את הפשטות את ממשק המולטימדיה. זה. מרגע החיבור לאנדרואיד, היה אינטואיטיבי מאד ועבר במהירות בין המסכים והפונקציות השונות.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. מרווח גחון שימושי ומתלים מהודקים לנהיגת שבילים כיפית. צילום: רוני נאק

צריכת הדלק הממוצעת הייתה כמפורסם: כ-12.5 קילומטרים לליטר – שזה יכול להשתפר יותר בנהיגה מודעת.

הכל היה נהדר עד שהגעתי לשטח. NVH טוב, בידוד רעשי רקע מצוין, מהירות שיוט תלת ספרתית נטולת מאמץ – על כל התיבות הנכונות הטריילבלייזר סימן V אדיש. ואז הגעתי לשטח…

ועפה לי הקופסה. לזה לא ציפיתי. ההנעה הכפולה במצב האוטומטי מזרימה את הכוח לאן שצריך, כאשר על הפיקוד יש מצמד ויסקוסי מנוהל מחשב. אין כאן שלושה דיפרנציאלים כמו ברכבי סובארו או טויוטה לנדקרוזר אלא מערכת יותר "רזה" המנצלת שורת חיישנים ואת כוחו של המחשב, כדי לנהל את הורדת הכוח לשטח ביעילות ובמהירות.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. יכולת מפתיעה בשטח, התמודדות טובה עם דרדרת ושיבושים. צילום: רוני נאק

נהיגת השבילים הייתה בתא השטח הגדול שבין לכיש לבית קמה. שבילי שדות מופלאים כשמדי פעם יש חריצי מים עמוקים למעבר, טיפוסי סלעים ומדרגות צנועות. סוג קרקע שיתאים היטב לאופי של SUV כפול הנעה שבעליו רוצה לנדוד הרחק מהכביש הסלול וההומה. כיול המתלים היה נהדר לנסיעת שבילים מהירה, אלה החזיקו את הגחון גבוה מעל לקרקע ולא התרגשו מהחבטה המזדמנת. כשהקצב עלה תגובות השלדה נכונות ומדויקות והצמיגים הנפלאים נתנו אחיזה טובה ובטחון רב שלא ייפגעו גם כשעבדכם פישל פה ושם. מהירות התגובה כשהגענו להצלבה והנפת גלגל לאוויר הייתה נהדרת. אם כי הרכב העדיף באופן ברור התקדמות איטית בקצב הליכה על פני עצירה מלאה ותחילת תנועה כשאחד הגלגלים כבר באוויר.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. גג שמש פנורמי נפתח ברשימת האבזור. צילום: רוני נאק

מה פחות

יחסית בקטנה. העדרה של בקרת שיוט אדפטיבית בולט. לדברי היבואנית זה נובע ממגבלה של היצרן. עוד חסרה לי תמיכה צידית טובה יותר בכרית של מושב הנהג. בעיקר כי אני רוצה לחשוב שהישבן שלי אינו על הצד הגדול של הקונצנזוס בעניין הזה. אם בקרת האקלים הייתה מפוצלת שמאל/ימין זה היה נחמד. דבר אחרון. הגלגל ספייר הוא מהסוג הרזה והזמני. דבר מאתגר בעיקר בשטח – המלצתנו היא לרכוש חישוק וצמיג בגודל מלא אם יש לכם כוונות לנצל את כל הטוב שיש לטריילבלייזר לתת בשטח.

מבחן דרכים שברולט טריילבלייזר ACTIV Z. יכולת מפתיעה בשטח, פינוקים על הכביש. צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

4 comments

  1. שברולט? ועודבלי בקרת שיוט, בלי פנסי לד מלאים אבל 173 אלף שקל? חפשו אותנו בסיבוב.

  2. יש לנו שברולט טרייל בלייזר 21, המראה החיצוני יפה בעיניי אך פה זה נגמר, הרכב בפנים צפוף ומאוד רועש, שומעים חזק את המנוע, הרוח והכביש.
    המנוע עם שלוש הבוכנות חלש יחסית וזה מורגש עם למשל צריך לצאת לעקיפת רכב כבד בעלייה.
    לשלושה ילדים (8,9,13) צפוף במושב האחורי ויחסית נמוך והחלונות גבוהים כך שהם לא רואים את הנוף בנסיעות.
    מערכת המולטימדיה סבירה, אנדרואיד אוטו עובד סבבה ונותן ךעשות חיפוש בזמן נסיעה (ברכב השני שלנו אין אפשרות לחפש כתובת תוך כדי תנועה), בשמע אין פיזור צליל והשמע בסה"כ רדום.. אין בסים כמעט בכלל.
    וכל זה לא מצדיק את המחיר הגבוה שלו.
    אנחנו החלטנו לסיים את הפרק שלנו עם הטרייל בלייזר, לשברולט יש רכבים נהדרים, על הדגם הזה אני לא ממליץ.

  3. באתי לכתוב תגובה להזהיר, וראיתי את התגובה מהיום. מסכימה ומוסיפה. אוטו מזעזע. ממש לא ברורות הכתבות שסוקרות אותו. הם מזהירים פה ושם , אבל הסיכום טוב, לעומת סיכום שצריך להגיד שאין שום סיבה לקנות אותו (או לקחת אותו בליסינג) , אפילו אם היה זול בעשרות אלפי שקלים. מבחינתנו מרווח טוב ל2 ילדים לא גדולים מאחור – זה ממש לא חשוב לעומת כל הזוועות מרוב המערכות שיש ברכב הזה. והרעש, אוי הרעש, פשוט אי אפשר לסוע בו יותר משעה (לא הרגשתי את זה בנסיעה של כמה דקות על כביש 6 בהתחלה).
    מרגיש שכל הכתבות הן פרסומים.

  4. כל הכתוב לעיל נכון, אמת ויציב!!
    מקוה שיימצא קונה לרכב!! הרבה רעש ופרסומים על מאומה!!

להגיב על יעל לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 5 =