יום שישי , 26 אפריל 2024
מוחאים כפיים ומזמינים במקביל. 89% ממזמיני הסייברטארק הזמינו גם טנדר חשמלי אחר. צילום: טסלה

מזמינים רכב חשמלי ולא קונים

רוני נאק

לקוחות ישראלים (בעיקר של רכב חשמלי) רבים מנצלים את המקדמות הנמוכות ואת האפשרות לקבל אותן חזרה במקרה של אי מימוש העסקה, כדי לבצע כמה הזמנות במקביל ולהשאיר לעצמם אופציות פתוחות – למשל מי הראשון שיספק את הרכב. הדבר נפוץ בעיקר באיזורים של המכוניות החשמליות שם, עם מספר רב של מותגי רכב חדשים ולא מוכרים, הלקוח פחות מושפע מנאמנות למותג מסוים ופעמים רבות אין לו את הכלים לאמוד את ההבדלים המהותיים בין המוצרים השונים והוא ניזון מחומרי שיווק מפרגנים.

כל מזמיני טנדר פורד לייטניניג החשמלי הזמינו גם טנדר אחר במקביל. צילום: פורד

אנחנו לא לבד בהתנהגות הצרכנית הזו גם בארה"ב, מגלה סקר של חברת Recurrent, נוהגים לקוחות פוטנציאליים של טנדרים חשמליים לבצע הזמנות מרובות (שם זה בעיקר אונליין). הסיבה לכך, לפי 200 הלקוחות שנסקרו, הוא חוסר הוודאות מי מהיצרניות תהיה מסוגלת לספק בפועל את הטנדר החשמלי הנחשק – מכאן מספר ההזמנות הרב. הסקר גילה כי-89% ממזמיני הסייבטארק של טסלה בעלי הזמנות חופפות לטנדרים חשמליים אחרים. בקרב מזמיני פורד F-150 לייטנינג ו-שברולט סילבראדו החשמלי 100% מהם (שזה כולם) אמרו שיש להם במקביל גם הזמנות לטנדרים אחרים.

חצי מהמקדמות מוחזרות. למה אצלנו לא? צילום: טסלה

עוד גילה הסקר שכ-50% מהלקוחות שהזמינו טסלה סייברטראק או טנדר חשמלי אחר, מבקשים את המקדמה בחזרה ולא מתקדמים לרכישה.

אצלנו כאן בישראל אנו נתקלים לאחרונה בתופעה בה יבואנים מסויימים מעלים את המקדמות לשיעור גבוה של 5,000 שקלים הטענה היא "שלא יעשו הזמנות סתם". אחרים כמו טסלה מציינים באתר לגבי המקדמה ע"ס 1000 שקלים "אין החזר כספי על דמי ההזמנה".

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − sixteen =