רוני נאק
זה היה אי שם בתחילת שנות ה-2,000 באחד הביקורים הראשונים בתערוכת הרכב של פריז. אחרי שנשיא צרפת ז'אק שיראק סיים לעשות סיבוב מתוקשר בין הביתנים של המותגים הצרפתיים, אחרי שאחד קרלוס גוהן הוביל אחריו המוני מעריצי בורקי עיניים כשהיה האדריכל של ה"אליאנס" בין רנו לניסאן. הוא אפילו קיבל דמות מאנגה ביפן (בטח משהו שהיו מוותרים עליו בדיעבד). ובכן באותה תערוכה עלה לביתן פינתי איש קוריאני בחליפה מעט גדולה שהצהיר כי החברה שלו תוך עשור תהיה בין עשרת יצרניות הרכב הגדולות בעולם. נחיל עיתונאי הרכב הציניים, חשב "אה אה…כן בטח" ועבר במהירות לביתן הבא כי בתערוכות האלה בכל 15 דקות יש מצגת חדשה. האיש היה נשיא יונדאי והוא פספס בענק, כי תוך עשור יונדאי הייתה בין חמשת יצרניות הרכב הגדולות בעולם.
אז אם נשים את הציניות בצד, ואת הנטיה של רבים בתעשיית הרכב לייפות את המציאות, ליונדאי יש גישה מאד פרגמטית לגבי התכניות שלה לעתיד. ועתה כשהציגה תכנית התחשמלות שלפיה תייצר קרוב ל-2 מיליון מכוניות חשמליות תוך 8 שנים. הקשבתי למצגת ברצינות.
ובכן יונדאי מתכוונת לעבות את היצע דגמי הסוללה, BEV, והעלתה את יעדי המכירות השנתיים מ-560,000 יחידות בשנת 2025 ל-1.87 מיליון יחידות בשנת 2030 כשהמטרה היא לקחת נתח שוק של 7% מכלל המכירות של הרכב החשמלי בעולם. כדי לעשות זאת יונדאי תציג 17 דגמים חשמליים ובהם 11 דגמי יונדאי ו-6 דגמי GENESIS (מותג הפרימיום של הקבוצה). בין דגמי יונדאי יהיו שלושה סדאנים, שישה רכבי פנאי-שטח, דגם מסחרי אחרי ועוד דגם שהוגדר כ"חדשני". בטווח הקרוב יונדאי תחל עוד השנה לשווק את האיוניק 6 והאיוניק 7 שיגיע לשווקים ב-2024. לג'נסיס יהיו שני דגמי סדאן וארבעה SUV כאשר משנת 2025 הדגמים החדשים מג'נסיס יהיו רק חשמליים.
כל הדגמים החשמליים האלו ייהנו מתשתית ייצור מורחבת של סוללות במפעליה בקוריאה, בצ'כיה וכן במפעל שנכנך לאחרונה באינדונזיה. במקביל תרחיב יונדאי את הקשרים עם ספקים חיצוניים שכבר ממוקמים בשוקי היעד המרכזיים, כמו למשל בארה"ב. להערכתה כ-50% מנפח היצור של סוללות חדשות יגיע מאותם הספקים. כל זה ובזמן שיונדאי ממשיכה לחקור ולפתח את הדור הבא של הסוללות שתהיינה ככל הנראה SOLID STATE. בנוסף לסוללות יונדאי תציג וואריאציות חדשות של הפלטפורמה החשמלית שלה. זאת תהיה מודולארית יותר ותתאים למגוון רחב עוד יותר של יישומים כשהיא יוצרת סטנדרטיזציה לא רק של השלדה עצמה אלא גם של מערכות ההנעה והסוללות.
פיתוחים ממשיכים גם בתחומי התוכנה. גמישות רבה יותר לקבל עדכונים מהאוויר (כבר מהדגמים שיושקו בסוף 2022). המשך הפיתוח של יכולות אוטונומיות יבוא לידי ביטוי כבר בג'נסיס G90 של השנה הנוכחית כשאר בשנת 2023 צפויה החברה להציג מונית רובוטית על בסיס יונדאי איוניק 5.