יום חמישי , 7 יולי 2022
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים מרצדס GLC300e פלאג אין
מבחן דרכים מרצדס GLC300e. פלאג אין עוצמתי ומהודר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLC300e פלאג אין

רוני נאק

GLC הוא אחד מרכבי הפנאי הנכונים ביותר בסגמנט הפרימיום. הוא לא גדול מדי, לא קטן מדי, מציע ממדים שקל לחיות איתם בעיר, אבל מספיק מרווח ונוח כדי לצאת לגיחה ביניערונית מהירה ונעימה. כשהוא מתבסס על המרצדס C קלאס המצוינת וללא מורכבויות מיותרות, לקחנו את גרסת הפלאג-אין העדכנית ביותר – רגע לפני ההחלפה.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. חתיך על ההר. עם או בלי השטקר ה-GLC זולל כבישים. צילום: רוני נאק

מה שונה?

מאז שה-GLK שינה עורו והפך ל-GLC חלפו 7 שנים ארוכות. ככה בשלוף אני יכול לחשוב רק על טויוטה לנדקרוזר בת ה-13 ככרונולוגית וותיקה ממנה. מאז ההשקה נעשו כמה שינויים ועדכונים, נוספו מערכות הנעה חדשות כאשר הפייסליפט המשמעותי ביותר היה בשנת הדגם 2020 אז למעשה התעצב הדגם כפי שאנו מכירים אותו כיום. השינויים המהותיים כוללים לוח מחוונים דיגיטלי, ממשק MBUX עם הפעלה קולית, גלגל הגה חדש. כך שאם אתם בשוק למרצדס GLC משומשת, כדאי לכם לדעת שרצוי ועדיף לחפש את שנת מודל 2020 וצפונה.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. קוקפיט כל דיגיטלי עם MBUX, הפעלה קולית, מערכת שמע מושקעת ועוד פיצ'רים רבים. צילום: רוני נאק

בתחום ההנעה מצויידת גרסת 300e ביחידת הנעה היברידית- נטענת הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0ל' ומנוע חשמלי המוזן מסוללת ליתיום של 13.5 קוט"ש. התפוקה המשותפת מרשימה מאד ועומדת על 320 כ"ס ו-70 קג"מ כאשר כל הכוח הזה יורד למערכת הנעה כפולה-קבועה, דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. ישנה כמובן אפשרות לבחור בין כמה פרופילים של מערכת ההנעה "דיינאמיק סלקט" וגם בעוצמת הבלימה המאחזרת (רגנרטיבית) ממש כמו רכב חשמלי. כמוהו תוכלו לטעון את הסוללה משקע טעינה ואז תקבלו טווח 100% של עד 44 ק"מ (נתוני היבואנית). נחמד.

• המחיר הרשמי של הדגם הזה עומד על 550 אלף שקלים. שזה וואלק, לא מעט.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. פלאג אין שמפיק 320 כ"ס ו-70 קג"מ. הטווח החשמלי הרשמי הוא 44 ק"מ בפועל פחות. דינמית זה פצצה. צילום: רוני נאק

נהיגה

אולי זה המרכב הספורטיבי למראה של גרסת ה"קופה" שהשפיעה בסובלימינציה על הניתוח הזה, אולי לא. אבל בכל מקרה ה-300e נע בקלילות רבה, נדחף מאחור על ידי 70 קג"מ שהיו עד לפרוץ עידן החשמל, נתון הזוי ובלתי מושג אפילו במונחי מנועי V8 חזקים. כל כך הרבה כוח יוצר תחושה שכל מלאכת הנסיעה נעשית באפס מאמץ. וזה אני חושב המהות שצריכה להיות בלב האופי של כל רכב פרימיום שמכבד עצמו.

למרות חישוקי הגלגלים הגדולים והא-סימטריים לפנים-מאחור, נוחות הנסיעה בעיר טובה מאד. הממדים כאמור הופכים את ההתנהלות ברחובות תל אביב הצרים ביותר, לדבר שלא דורש מחשבה מיוחדת. חבל רק שאין ברכב מן כפתור כזה שמעלים את כל מקומות החניה התפוסים. נו שויין.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. אפילו שכבר התרגלנו למראה, הרכב נאה והדור הבא כמעט שבלתי מובחן בעין בלתי מזוינת. צילום: רוני נאק

חווית הנסיעה ברכב מגניבה ממש. יש תאורת אווירה רב-גוונית, ריפודי ARTICO (עור מלאכותי) מצוינים, גימורי עץ, גלגל הגה קטום מרופד עוד ועתיר מיתוג וגם גג שמש פנורמי, מערכת שמע מופלאה מבית BURMESTER כמו בדגמי מרצדס הגדולים יותר ועוד רשימת אבזור ארוכה שלא תספיק כוס ווייצנביר של ליטר כדי לקרא את כולה.

• מבחן דרכים מרצדס GLE פלאג אין דיזל

מחוץ לעיר ה-Glc 300e לוגם קילומטרים בצימאון רב. נוחות הנסיעה הכללית מצוינת אפיל שלרכב יש קפיצי פלדה. רק מתלי אוויר יכולים לספק נוחות נסיעה טובה יותר. בהתחשב בחישוקי ה-20 אינץ שעל הבנץ – זה בהחלט מרשים.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. עור מלאכותי בשילוב צבעים שיש מי שיעריך. המושבים מאד נוחים ותומכים. צילום: רוני נאק

קו הנהיגה לקח אותנו לביקור בצפון הגולן. למצודת נמרוד (שאינה צלבנית במקורה – רק שתדעו) ובהמשך לארוחת צהריים דרוזית נפלאה על שפתה של ברכת רם. כולל כל הסיפורים והאגדות שמלווים אותה. לא אספר לכם כאן כלום על זה – לכו לחקור ולגלות אותם בעצמכם.

את היום סיימנו על רשת השבילים של יער אודם הקסום. שם יכל ה-GLC לאתגר את ההנעה הכפולה שלו על דרכי עפר מדורדרות וכמה כבישים שבורים היטב. מכיוון שזה לא הספיק לנו עלינו, להדרן אחרון, כששמש אחרי הצהריים בגבנו על הר כרמים, שהוא התל הגעשי הגבוה והצפוני ביותר בגולן. כ-1200 מטרים גובהו והוא מפנק בבריזה נחושה וקרירה גם כשתל אביב שוחה במרק מהביל של לחות וזיעה.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. תצורת הקופה מכתיבה פשרות בתא המטען ומרחב הראש במושב האחורי. צילום: רוני נאק

מה פחות

לא הרבה. החלק ההיברידי של הרכב מציע הנעה חשמלית עד ל-44 ק"מ. כמובן שככל האמור לטווח חשמלי זה מאד תלוי באופי הנהיגה. במקרה שלנו ה-44 קילומטרים האלה היו הרבה יותר קצרים. בסופו של דבר קיבלנו צריכת דלק משולבת (תנאי מבחן כן!) של כ-10 קילומטרים לליטר.

חלק מהאזורים של הדשבורד וסביבת הנהג כבר מראים את הפז"מ שלהם ולא עומדים בציפיית האיכות שכיום מרצדס נותנת אפילו בדגמים צנועים כמו ה-CLA למשל. שלא תבינו לא נכון, זה עדיין הרבה יותר טוב מכל מותג עממי אבל זה לא "בנץ".

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. פינה לדוגמה. עץ אמיתי ועור מלאכותי. באיזורי B האיכות מרשימה פחות. צילום: רוני נאק

מרכב הקופה מאד יפה וסקסי בעיניי. אבל…זה מוריד מהשימושיות של הרכב, ביחס לגרסת ה-SUV הרגילה. בנוסף, רצפת תא המטען גבוה למדי והגישה אליה היא ממפתן צר וגבוה. אמנם דרך דלת חשמלית. בקיצור, הקופה מפסידה נקודות על שימושיות אבל מרוויחה אותן בזכות לוק סקסי. תחליטו בעצמכם מה חשוב יותר.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. הצללית מאד נאה וחישוקי 20 אינץ' עם צמיגים במידות שונות לפנים ומאחור יוצרים לוק שרירי ביותר. צילום: רוני נאק

סיכום

מרצדס GLC300e הוא רכב פנאי קומפקטי מלוטש ומרשים. היתרון שאני מצאתי במערכת ההנעה הפלאגאינית, הוא שיש בה הוא תוספת הכוח שמרימה את המכונית לקומה דינמית שלא היה בעבר (למעט גרסאות ה-AMG המשוגעות). יש בו את הספורט-אלגנט באריזה יותר מהודקת, הגיונית וזולה מה-GLE קופה הגדול שעולה כ-200K יותר.

אם, לפי מה שראיתי מהחשיפה של הדור החדש של GLC הוא נכון, הרי שמרצדס רק הגבירה את התכונות הטובות של הדגם הזה בדור כל-חדש שעתיד לזנק לראש הסגמנט.

מבחן דרכים מרצדס GLC300e. אם כבר הגעת ליקב הר אודם. תהיו בנאדם וקנו בקבוק או ארבעה. כשרים, סגור בשבת אבל עושים משלוחים לכל הארץ. הם מצוינים! צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

קיה ספורטאז' הייבריד – החל ב-230 אלף שקל

היצע הגרסאות של קיה ספורטאג' מתרחב עם גרסת בסיס אטמוספרית ושתי גרסאות היברידיות. ממשיכים לטפס עם 230 אלפי שקלים להייבריד וכמעט 240 אלף ל-PHEV עם הנעה כפולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.