תומר הדר
לו היה לנו שקל על כל פעם שיצרן רכב נשבע שלא ייצר רכב כביש שטח, היו לנו כעת בחניה שני לנדקרוזר 73, סובארו פורסטר STI ו-DRZ אחד, סופרמוטו. מה לעשות, עבור יצרני הרכב, קרוס אוברים הם סוג של כניעה לטרנד- ולכן יצרנים שרואים עצמם כ"טהורים" לא יורדים אל העם. ואם יש יצרנית אחת, בה' הידיעה המסרבת לרדת אל העם, הרי שזוהי פרארי. סרג'יו מרקיונה, העומד בראש FCA הצהיר במספר ראיונות שלחברה ממאראנלו אין כל כוונות לייצר רכב כביש שטח, במיוחד לנוכח העובדה שמזראטי, האחות העממית (אם כך ניתן לקרוא לה) מייצרת את מזראטי לבנטה בהצלחה אך עם זאת, דיבורים לחוד ומעשים לחוד – לפי מגאזין CAR הבריטי, אי שם במרתפי מאראנלו הולך ומתגבש פרויקט f16x – בשפת העם "הקרוס אובר של פרארי".
הכוונה של פרארי ברורה: לנוכח הצהרות מצידה של אסטון מרטין על יצור הDBX והודעותיה של למבורגיני על מועד הולך וקרב להצגת למבורגיני URUS אפשר לומר שלפרארי לו נותרה ברירה. על פי הדיווחים ב-CAR, מועד ההשקה הוא שנת 2021 ומערכת ההנעה הכפולה תתבסס סביב מנוע V8 וכנראה שגם מערכת הנעה היברידית. תמונות כמובן עדיין אין – אך איור, פרי עטו של Theophilus Chin יש בהחלט, כפי שהופיע ב-CAR הבריטי.