שבת , 27 אפריל 2024
איור של המראה האפשרי של ג'יפ וואגוניר החדש עם 7 מושבים ומנוע הלקאט. צילום: MOPAR INSIDERS

JEEP מתחשמלת וצומחת

רוני נאק

בזמן שבתקופה האחרונה – ההפרעה שיצר פורד ברונקו – משכה את תשומת הלב הציבורית מתהליך הרבה יותר גדול המתרחש במותג JEEP.

והשינוי שמתרחש לכל רוחב קו דגמי המותג מסמן מעבר נרחב וגורף להנעה היברידית/PHEV בעיקר בדגמים הקטנים יותר אבל ואולי זה חשוב יותר עבורנו: השקת דור חדש של גרנד צ'ירוקי וגם דגם חדש בעל שלוש שורות מושבים אשר עתיד לשאת שם ישן: וואגוניר.

בקרוב ג'יפ רנגלר עם מנוע V8 אבל גם גרסה היברידית נטענת. צילום: JEEP

כדובדבן על עוגת הגבינה האמריקאית הזו אפשר לשים את גרסת ה-V8 של רנגלר אשר כבר ממש נוהמת ברקע (ותודה לברונקו שדחף לג'יפ את המקל בצלעות ודירבן אותה). וזה ממש מסמן עוד "V" ברשימת המשאלות של חובבי JEEP – לצד השקת הגלדיאטור וגם שילוב מנועי דיזל נהדרים ברנגלר וגלדיאטור.

לפי ההערכות של JDPOWER אנו עתידים לראות גרנד צ'ירוקי חדש בסוף 2021 (על פלטפורמת אלפא רומאו וזונח את הפלטפורמה של דיימלר מ-2011) ולצידו גם את הוואגוניר/גרנד וואגוניר שיהיה עם 7 או 8 מושבים. שני הדגמים היקרים האלה מצד אחד, וגרסאות היברדיות חסכוניות של קומפאס ו-רנגייד – 4Xe – חשובים ביכולת למשוך קהלים חדשים למותג. שני הראשונים בעיקר בארה"ב בעוד שההיברידיות יפנו גם לקהל האירופאי. עד שנת 2022, לכל דגמי ג'יפ תהיה גרסה עם הנעה חשמלית ברמה כזו או אחרת.

ג'יפ קומפאס ו-רנגייד PHEV כבר החלו להיות מיוצרים לשוק האירופאי. מתי אצלנו? צילום: JEEP

גם אביר השטח וקיסר המעלות – ג'יפ רנגלר – יתחבר לשקע החשמל עם גרסת PHEV אשר עתידה להיחשף עד לסוף השנה הנוכחית. עם קונצים נחמדים כמו אפשרות לחבר לסוללת ההנעה את תאורת הקמפינג או להפעיל כלי עבודה לחילוץ בשטח.

מנוע 3.0ל' 6 ציל' טורבו-טורי עשוי למצא דרכו לדגמי ג'יפ ו-FCA רבים. התפוקה בין 300 ל-525 כ"ס. צילום: FCA

ג'יפ רנגלר וויליס – ג'יפ נדיר בהצעה נדירה

שמועות גם על מנוע טורי 6 ציל' עם מגדש טורבו חדש בשם "טורנדו" אשר עתיד להחליף בהמשך את הפנטאסטאר. מדובר באותה הטכנולוגיה של מנוע ה-2.0ל' טורבו שאנו כבר מכירים אבל בנפח של 3.0ל' ועם טיונינג שבין 300 ל-525 כ"ס.

הדמיה נוספת של ג'יפ וואגוניר. על בסיס שלדת RAM ומידות "גדול" ו "ענקי". צילום: IMFג'יפ וואגוניר יחל להיות מיוצר ברבעון הראשון של 2021 – כך אמר מייק מאנלי מנכ"ל FCA שרואה פוטנציאל צמיחה נרחב בקטגוריה הזו. על הכוונת ה-SUV הגדולים כמו שברולט סבאורבן ו-קאדילק אסקלייד – ועל ג'יפ יהיה לעמוד בציפיות האיכות, האיבזור וההנעה הצפויות בסגמנט הזה. לפי מקור פנימי ג'יפ וואגוניר יתבסס על פלטפורמה של RAM 1500 אשר עברה הסבה עם מתלה אחורי רב-חיבורי ואולי גם קפיצי אוויר. הוואגוניר יהיה זמין עם בסיס גלגלים קצר (תחשבו שברולט טאהו) או עם בסיס גלגלים ארוך (תחשבו שברולט סבאורבן). על ההנעה יהיו מופקדים מנועי המי V8 בנפחים של 5.7 ו-6.4ל' עם תפוקה של 400 כ"ס ומעלה, הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

ג'יפ גלדיאטור – בקרוב מקבל גרסת דיזל V6. בישראל רק דרך ערוצי היבוא האישי. צילום: ג'יפ

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 4 =