רוני נאק
כלמוביל, יבואנית יונדאי, החלה לשווק את ה-i10 המעודכנת. למי שאינו מכיר, מדובר באחת המכוניות הקטנות הנפוצות בישראל אשר בשעתו יצרה שינוי תפיסה בציבור בזכות יכולת תנועה טובה גם במרחב הבין עירוני, איכות כללית טובה וחבילות אבזור שיצרו מנעד מחירים רחב אשר הנגיש את הדגם לקהלים רבים. מתחילת השיווק בשנת 2009, עלו על כבישי ישראל קרוב ל-72 אלף יחידות של יונדאי i10, מתוכם, 18.5 אלף יחידות רק בשנתיים האחרונות.
לצד עדכוני עיצוב מצויד יונדאי i10 המעודכן גם במערכות בטיחות עדכניות שלא היו בעבר: בלימת חירום עם זיהוי דו-גלגלי, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה ותזכורת לשכחת נוסע במושב האחורי. זאת בנוסף ל-6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, תיקון סטיה מנתיב, ניטור ערנות נהג, ISOFIX למושבי בטיחות וכמובן 5 מושבים מלאים.
בתוך הרכב תמצאו קוקפיט דיגיטלי חדש, ריפודי מושבים חדשים, שקעי כוח ו-USB טייפ C ונגיעות עיצוב על הדשבורד. מן החוץ תמצאו חישוקי 15 אינץ' מעוצבים, פנסי LED עם חתימת אור חדשה התוחמים שבכת חזית בעיצוב מעודכן וכן שבעה גווני מרכב שמהם שניים חדשים. מסך 8 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד ובקרת אקלים דיגיטלית ברמת האבזור הבכירה.
בתחום ההנעה יונדאי i10 משאירה את מנוע ה-1.2ל' עם 4 צילינדרים המוכר והאמים אשר מפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ. אפשר לבחור בים תיבת הילוכים רובוטית עם 5 הילוכים או תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. צריכת הדלק הרשמית היא בין 5.6 ל-5.3 ליטרים ל-100 ק"מ.
מחירים:
גרסה | מחיר בש"ח |
Intense (ידנית) | 78,900 |
Inspire | 89,900 |
Prime | 94,990 |
Prime Plus | 97,900 |
Supreme | 97,990 |