יונדאי איוניק 5 מיום הצגתה היא הפכה לאמת מידה בעולם הרכבים החשמליים. האיוניק 5 אינה רק תרגיל בעיצוב יוצא דופן וניצול מקסימלי של היתרונות המגיעים עם פלטפורמת E-GMP הייחודית של יונדאי, אלא גם בעלת יתרונות הנדסיים רבים שהעניקו לה הכרה, ופרסים רבים, ברחבי העולם.
לרובנו, מכונית חשמלית, היא אמצעי תחבורה גרידא. הדרך היעילה והזולה ביותר להגיע מ-A ל-B כשבדרך אפשר להתעלם כליל מתחנות התדלוק ומהמחיר היקר של הדלק. להנעה החשמלית יש יתרונות תחזוקתיים רבים לצד יתרונות סביבתיים כמו אי פליטת מזהמים במקום שבו הרכב נוסע.
מהעבר השני של התחבורה התכליתית והיעילה יש את חטיבת N הספורטיבית של יונדאי. אם תרצו המקבילה של M ב-במוו או AMG של מרצדס. זו חטיבה שנולדה כדי ליצור את הגרסאות המלהיבות ביותר של יונדאי ושואבת ידע רב משנים רבות ונצחונות אינספור בזירות מירוצי ראלי ואספלט ברחבי העולם. האות N אגב, בעלת שלוש משמעויות: נאמיאנג שבקוראיה בה יושב מרכז המו"פ של החטיבה, נורבורגרינג שליד מסלול המירוצים ההיסטורי הזה שוכנת השלוכה הטכנית של יונדאי והמשמעות השלישית היא צורת ה"שיקיין" – פיתול קיצוני – הקיים בכל אחד ממסלולי המירוצים הנחשבים ביותר בעולם ומחייבים מנהג המירוץ וממכונית המירוץ להיות ON TOP כדי לעבור בו מבלי לאבד יותר מדי זמן ותנע.
עתה מסתמנת באופק גרסת N החשמלית הראשונה מיונדאי. זו מתבססת על פלטפורמה חשמלית מלאה של האיוניק 5. זו ממשיכה את הגישה של לספק את התנהגות הכביש המחודדת והמספקת ביותר, מגיעה עם יכולת לתפור הקפות על מסלול המירוצים גם במצב הסטנדרטי היישר האולם התצוגה וגם לספק שימושיות יומיומית כרכב היחיד בבית.
אנשי הפיתוח של יונדאי הודיעו כי השלימו עשרות אלפי קילומטרים של נהיגה מאומצת על מסלול הנורבורגרינג. קילומטרים שנועדו לבחון את עמידות המערכות השונות ועתה הם לקראת השלב השני של הניסויים הדינאמיים שנועדו להרחיב ולהגדיר את גבולות המעטפת של רכב הביצועים החשמלי הראשון לבית יונדאי. בין הפרמטרים שנבדקים הם אמצעי ההכנה המיוחדים למארז הסוללות כדי לעמוד בעומסים הנוספים שמגיעים עם מצב "DRAG" ומצב "RACE" המכינים מראש את הטמפ' האופטימלית של הסוללה לאספקת הזרם הצפויה. עוד מיתרונות ההנעה החשמלית היא הבלימה המאחזרת שתוכל באיוניק N לספק תאוטה של עד 0.6G, מעצורים הידראוליים עצומים עם צלחות בלימה בקוטר 400 מ"מ ידאגו לכל השאר.
יונדאי השקיעה רבות ביצירה של חווית נהיגה עשירה במיוחד. בין אם זה דרך מחולל צליל חדש המשתמש ב-10 רמקולים ומספק שלוש "ערכות צליל" ייחודיות. וכן e-Shift המדמה, בעזרת שינויי מומנט זעירים במנועים, את הפעולה של תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 8 הילוכים. המטרה היא לאפשר לנהגים לנצל את הכישורים שהשיגו בנהיגה ברכבי בעירה פנימית – בעולם החשמלי החדש.
יונדאי עתידה לחשוף את הרכב במלואו (ללא הסוואה) ואת המפרט הטכני המרמז על 600 כ"ס ואולי יותר – סמנו לכם ביומנים את ה-13 ביולי. זה היום שבו אבן דרך חדשה תוצג בדרך המרתקת של יונדאי.
יפה אחלה רכב מעניין מה המחיר שלו בארץ