יונדאי KONA הפכה מהר מאד ל-SUV הקטן והלוהט של קבוצת רכבי הפנאי הקטנים. אחרי חידוד ודיוק המוצר לשוק הישראלי, ה-KONA של יונדאי השילה את ההנעה הכפולה לטובת הנעה קדמית ולא פחות מ-3 מערכות הנעה שונות: טורבו-בנזין 1.6ל' עם שמחת חיים יוצאת דופן, מערכת הנעה היברידית (שנלקחה מהאיוניק הייבריד רבת המכר) שהציעה צריכת דלק מעולה וכמובן גם גרסה 100% חשמלית – חזקה, שקטה ונקיה. אחרי שעברה מתיחת פנים מקיפה למדי בשנת הדגם 2021 אשר האריכה בעוד שלוש שנים את חיי הדור הראשון – מגיע תורה של ה-KONA החדשה.
הדור השני של יונדאי KONA אינו רק מתיחת פנים או עדכון – אלא רכב כל-חדש המציע צעד משמעותי קדימה בכל אחד מהפרמטרים שעשו את KONA ל-SUV שכל-כך אהבנו.
• מבחן דרכים יונדאי KONA הייבריד
• יונדאי KONA החדשה היא כבר רכב השנה בבריטניה
הבסיס שלה הוא פלטפורמה חדשה – שבאופן מאד לא שגרתי – יונדאי תכננה ראשית כרכב חשמלי וממנה פיתחה את הגרסאות ההיברידיות והבעירה הפנימית – זאת, ביישור קו עם הצהרת ענקית הרכב כי עד 2030 היא תציג 11 דגמי EV לשוקי העולם. לפלטפורמה החדשה בסיס גלגלים של 266 ס"מ – צמיחה של 6 ס"מ משמעותיים ביחס לדור הראשון. גם האורך הכללי גדל בכ-10 ס"מ כמו גם ממדי הגובה והרוחב צמחו – אם כי בשיעור "רגוע" יותר של ס"מ בודדים.
הבסיס הזה אפשר למעצבים ליצור מרכב חדש הדובר את שפת העיצוב החדשה ביותר של יונדאי – ממנה אפשר לזהות בכל הדגמים החשמליים שלה – כולל השימוש בפיקסלים אשר ב-KONA יוצרים קו אופק דיגיטלי מרתק.
עיצוב הפנים מזכיר במידה רבה את דגמי האיוניק החשמליים. קווים אופקיים ארוכים מחזקים את תחושת המרחב, דיפוני דלתות נקיים מעיצוב מורכב-מדי ומול הנהג קוקפיט דיגיטלי מלא עם קימור קל של מסך המולטימדיה לכיוון הנהג. בקונסולה המרכזית "חיים" כפתורים פיזיים של בקרת האקלים, כפתורי קיצור דרך כמו גם בורר מצבי נהיגה ותפעול חימום מושבים, סייען חניה ועוד.
השיפור בממדים של חלל הפנים מיד ניכר: יותר ממטר למרווח הראש ליושבים בחזית ו-965 מ"מ מאחור, מידות דומות גם למרווח הרגליים ולכתפיים. תא המטען גם הוא מרווח – לסגמנט B-SUV עם נפח של 374 ל'.
עוד לפני שאנו יודעים מה המפרט הישראלי של יונדאי KONA החדשה נספר לכם היא בעולם היא משווקת עם מנועי 1.0ל' ו-1.6ל' טורבו בנזין עם 120 או 198 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים מורידה כוח לגלגלים קדמיים (לגרסת 1.6ל' טורבו יש גם הנעה כפולה).
בנוסף יש גרסאות היברידיות קלות (פחות מעניין אותנו) והיברידי מלא עם מנוע 1.6ל' ותפוקה של 141 כ"ס.
יונדאי KONA החשמלית עשויה להגיע בשתי רמות: עם 201 כ"ס וסוללה של 65.4 קוט"ש או 133 כ"ס עם סוללה של 48.6 קוט"ש. יש טעינה מהירה וגם יכולת V2L לספק כוח לצרכן חשמל חיצוני (עד 1.7 קו"ט – לא בטוח שיהיה במפרט האירופאי). טווח הנסיעה המירבי לגרסת ה-65.5 קוט"ש עומדת על כ-490 ק"מ – WLTP.
בנוסף, כמו בכל רכב מתקדם ישנם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, יכולת לקבל עדכוני תוכנה מהאוויר – OTA – מערך סיוע לנהג ובטיחות אקטיבי (שאת טיבו המלא נגלה בעת ההשקה בתחילת ספטמבר).
מה יהיה המחיר? נחכה ליום החשיפה הישראלית.
מנוע ה- 1,600 סמ"ק טורבו העדכני של יונדאי שמפיק בהווה 198 כ"ס, הפיק עד לפני כשלוש שנים "רק" 177 או 178 כ"ס.
מנוע זה (טורבו – 177/178 כ"ס) שודך לפני כ- 3 שנים לדגם ה- Santa Fe של יונדאי, אלא שהוא קיבל גרסה היברידית, והפיק 225 כ"ס.
אני מניח שעם השידרוג בהספק מנוע הטורבו הנוכחי שלהם, במידה וקיימת גרסת מנוע זהה (1,600 סמ"ק טורבו-היברידי), הרי שההספק צריך להיות בסביבות ה- 240-245 כ"ס.
אני חושב שטוב היו עושים ביונדאי, אם היו מחברים מנוע זה לדגם ה- Kona הנוכחי, כי נראה לי שנתונים כאלו, שאין אצל אף-אחד מהדגמים ההיברידיים המשווקים בארץ, היו יכולים להביא בשורה מיוחדת לשוק הישראלי, ולקדם את מכירותיה הרבה יותר.
רכבי קאיה החדשים עם מחירים מופקעים . בגלל זה רכבים סינים ימחקו אותה .. מי שרוצה להשקיע סכומים כאלה עדיף להוסיף עוד קצת ולהביא גרמני ..