יום שלישי , 29 ספטמבר 2020
ראשי » מבחני דרכים » השקה: קיה סלטוס
נהיגת בזק בקיה סלטוס. החל ב-134 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

השקה: קיה סלטוס

רוני נאק

מתיק המוצרים הצפון אמריקאי מגיע אלינו קיה סלטוס – רכב הפנאי החמישי בהיצע של מותג קיה בישראל (5.5 אם סופרים את גרסת X ליין של פיקנטו) ומבסס את המותג כמוביל את מכירות רכבי הפנאי בישראל.

  • החל ב-134 אלף שקלים ועד 141 אלפי שקלים
  • 2.0ל' אטמוספרי 149 כ"ס/תיבת הילוכים אוטו' רציפה
  • שתי רמות אבזור: אורבן בסיסית ו-EX
  • דרגת בטיחות זהה עם מערכות אקטיביות מקוריות
  • פתוח להזמנה אונליין
נהיגת בזק בקיה סלטוס. החל ב-134 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

נהיגה וחוויה

מבלי להלאות בקרביים הטכניים שאפשר לקרא במפרט של הרכב. נספר כי קיה סלטוס גדולה יותר פיזית ממקבילותיה בקבוצת רכבי הפנאי הקטנים. עם בסיס גלגלים של 263 ס"מ – היא קטנה יותר מקיה נירו וגדולה יותר מהסטוניק. המידות הגדולות באות לידי ביטוי לא רק ליד הרכב (שחיצונית נראה מרשים ועתידני) אלא גם בתוכו. חלל הפנים נדיב ויש מקום רב לפלג הגוף העליון.

נהיגת בזק בקיה סלטוס. החל ב-134 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

הדבר נכון גם בשורת המושבים השניה – אם כי הכניסה פנימה בעיקר במימד הרגליים היא מעט צרה. גם מרווח הרגליים מעט צר. כל המידות האחרות טובות ומרווחת לנוסעים בוגרים.

להורדת מפרט מלא של קיה סלטוס

רכב ההדגמה בו נהגנו היה בגרסת EX המאובזרת יותר. זה אומר שיש בו מסך מולטימדיה 10.25 אינץ' גדול (מול 8 אינץ' בגרסת אורבן), בלם חניה חשמלי, שקעי USB מאחור, כניסה ויציאה ללא מפתח, ריפודי מושבים משילוב עור ובד ומשטחי שחור פיאנו על הדשבורד. זאת לצד דקורציה חיצונים למרכב. למרות תוספת האיבזור התחושה בתא דלה יחסית וזו מתחזקת כשנוסעים ובוודאי כשנוגעים וממששים את המשטחים השונים.

נהיגת בזק בקיה סלטוס. החל ב-134 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

בנסיעה המנוע מספק כוח טוב למדי. אולם עם תיבת הילוכים רציפה חווינו רמת רעש גבוהה למדי בהאצה. בנוסף, בשיוט בכביש מהיר נכחו גם רעשי רוח וכביש בתוך הקבינה. זמינות הכוח טובה יחסית אבל צריך לשים את המנוע על 4,500 סל"ד ומעלה כדי לקבל משהו רציני. הנתונים של היבואנית מלמדים על 9.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 190 קמ"ש.

בנסיעה הקצרה שביצענו קבלנו צריכת דלק ממוצעת של כ-11 קילומטרים לליטר. רובם ככולם בכבישים בינעירוניים.

נהיגת בזק בקיה סלטוס. החל ב-134 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

קטע עפר קצר, לפוד טראק שנסתר בשדות עמק חפר, מגלה יכולת סבירה על דרכי עפר. להזכירכם אין לקיה סלטוס הנעה כפולה ולכן מראש היכולת מוגבלת למדי. מצד שני יש מרווח גחון של 185 מ"מ. שזה יותר מפרייבט אבל פחות , למשל, מסובארו XV. בקצב איטי בידוד הקבינה משיבושים סבירה והריסון על הצד הרך.

נהיגת בזק בקיה סלטוס. החל ב-134 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

סיכום

קיה סלטוס פונה למכנה המשותף הרחב ביותר ומציעה רכב פנאי קטן עם ממדים הפונים למשפחה. היא מהווה תחליף מעט יותר מעניין מפרייבט משפחתית אפרורי ומעניקה לרוכשים את הלוק ואת הממדים שמחפשים הכי היום. היא לא הרשימה באיכות הכללית או בחווית הנסיעה שני אלה היו רק "בסדר". למרות הצבעים הבוהקים, בסופו של דבר הקיה סלטוס היא בעלת אופי די אפרורי. בחירה שכלתנית ובטוחה של היבואן – כמו גם של הלקוחות שירכשו אותו.

צפו גם בזה

ללא תאונות, ללא זיהום וללא פקקים

קאדילק מובילה את החזון של GM לעתיד של תחבורה חכמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + twelve =