רוני נאק
אחרי שבתערוכת פריז האחרונה – אישרה לנד רובר את תכניותיה להעלות לכבישים דיפנדר חדש בשנת 2020, הפיתוח של דגם העבודה הקשוח בליינאפ המפונפן של לנד רובר החדשה (תחת טאטא ההודית) ממשיך במרץ רב.
והנה רק אתמול נתפס רכב פיתוח משוטט ברחובות גליידון, עיירה שליד מרכז הפיתוח של JLR במרכז אנגליה. ובכן אי אפשר ללמוד המון מהרכב המסווה בכבדות אבל כן ניתן להבחין די מהר בכמה פרטים מרכזיים.
הבולט שבהם הוא מתלה אחורי נפרד. שזה שינוי כיוון מהותי מצמד הסרנים שתמיד היו לדיפנדרים. זה יהיה ניחוש בטוח למדי להעריך כי גם בחזית נמצא מתלה עצמאי לכל גלגל. עוד אפשר לראות כי מדובר במרכב בתצורה של 5 דלתות וכי הצללית שומרת בגדול על הפרופיל הרבוע של הדיפנדר הקלאסי. עוד ניתן להבחין בדלת אחורית מפוצלת וגם בזווית נטישה נהדרת.
אבל יותר מכל – אב הטיפוס הזה מלמד על ההתרככות של הדיפנדר – ומכאן על יכולת מוגבלת יחסית של נשיאת מטענים וגם הגבלה יחסית של מה שמשפרי הרכב יוכלו לעשות עם הפלטפורמה הנ"ל. בכל מקרה זרועות המתלה האחורי נראות דומות הרבה יותר מאלו של דיסקברי 5 מאשר לאלו של דיסקברי 4. G קלאס מאחוריך?