יום ראשון , 28 אפריל 2024
לקסוס UX עם עדכונים קלילים וחבילות אבזור חדשות. החל ב-225 אלף שקל. צילום: לקסוס

לקסוס UX מתעדכן (אצלנו)

רוני נאק

יבואנית לקסוס לישראל הודיעה אתמול על תחילת השיווק של גרסאות מעודכנות ל-UX. מדובר אם כן בדגם הפנאי הקטן יותר בקו דגמי ה-SUV של מותג הפרמיום היפני אשר כולל גם את ה-NX החדש ואת ה-RX שעתיד להתחדש (בנוסף לדגמים גדולים עוד יותר שלא מיובאים ארצה, שניהם על בסיס פארדו ולנדקרוזר).

רמות גימור ומחירים:

UX 250h KYUSHUכוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', מערכת בטיחות מתקדמת (Lexus Safety System+ 2.5) הכוללת, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב ומערכת לסיוע בחציית צומת. לוח מחוונים דיגיטלי (7 אינץ'), פנסים בטכנולוגיית LED, חישוקי 17 אינץ', מושבים עם ריפודי עור סינטתי וחימום מושבים קדמיים, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת Keyless לפתיחה וכניסה ללא מפתח ועוד. מחיר: 224,900 ₪

UX 250h HADORI – כוללת בנוסף לאבזור ברמת KYUSHU: מושבים קדמיים עם ריפודי עור טיבעי וכוונון חשמלי, גג שמש נפתח, שמשות כהות ליושבים מאחור ותאורת כניסה בידיות הרכב. מחיר: 239,900 ₪

UX 250h TAKUMI – כוללת בנוסף לאבזור ברמת HADORI, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מתקדמת עם 10 רמקולים וסאב-וופר, מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, דלת תא מטען נפתחת ונסגרת חשמלית ומשטח טעינה אלחוטי. מחיר: 254,900 ₪

מסך גדול ב-SUV קטן. ממשק מעודכן, חיזוקי שלדה וחבילת בטיחות אקטיבית מעודכנת. החל ב-225 אלף שקל. צילום: לקסוס

להלן ההודעה המלאה:

לקסוס מציגה דגם חדש לרכב הפנאי היוקרתי והקומפקטי הפופולרי שלה, ה-UX. הדגם ההיברידי החדש, ה-UX 250h המונע בטכנולוגית Lexus Self-Charging Hybrid, מגיע עם מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת בעלת קישוריות משופרת. 

ה-UX, שהושק לראשונה ב-2019, הוא רכב קרוסאובר אורבני המשלב בין סגנון לביצועים, ומשמש שער כניסה למותג לקסוס. הוא בנוי על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-C של לקסוס ומציג שורת יתרונות ביניהם, מרכז כובד נמוך וקשיחות מרכב גבוהה לנהיגה מתגמלת ותגובות הנאמנות לפעולות הנהג. ה UX הפך לאחד הדגמים המבוקשים בשוק הפרימיום וב-2021 היה תפס את המקום השני במכירות בסגמנט PREMIUM C SUV, עם נתח שוק של כ-13%.

עם כניסת דגם ה-UX החדש, מגדילה לקסוס את מגמת החשמול שלה והמעבר של כלל הדגמים הנמכרים למערכות הנעה מחושמלות – היברידיות, ופלאג-אין, וחשמליות  זאת על פי חזונה לעתיד מחושמל בתחום הרכב. כבר בשנת 2021, 94% מרכבי ה-UX שנמכרו בישראל היו היברידיים או חשמליים –( 467 רכבים היברידיים ו-120 חשמליים ) מגמה שבשנת 2022 תורחב ל 100% מכירות רכבי UX מחושמלים.

UX 250h החדש, מאובזר במערכת המולטימדיה חדישה בעלת מערכת בעלת הפעלה מתקדמת המצוידת במסך בעל ממשק הפעלה מהיר ואינטואיטיבי, המאפשר רזולוציה גבוהה, עם טכנולוגיית מגע המחליפה את השליטה באמצעות משטח מגע. המסך ממוקם קרוב יותר לנהג ומאפשר הפעלה נוחה.

עוד מציג דגם ה-UX 250h החדש מערכת זיהוי קולית חדשה, הכוללת את הסייעת הקולית “Hey Lexus” המאפשרת מתן פקודות קוליות כדי לבצע שיחות טלפון ותפעול שאר מערכות הרכב התומכות. כמו כן, ניתן לחבר את הסמארטפון למערכת באמצעות Apple CarPlay (חיבור אלחוטי) או Android Auto (חיבור חוטי). בנוסף, עדכוני התוכנה של מערכת המולטימדיה יבוצעו מהאוויר באמצעות יחידת תקשורת הנתונים (DCM) של הרכב.

בין השיפורים בדגם החדש גם אמצעים להגברת קשיחות המרכב, עם ריתוכי נקודות נוספים בקצה התחתון של מיפתח החלק הצדדי ומיפתח הפאנל האחורי התחתון, וחיזוק פלדה קשיח אחורי נוסף של הדלת.

בתא הנוסעים, קיימת אפשרות לצבע Hazel ובחירה  בין שני סוגי ריפוד- עור סינתטי ועור טיבעי . לריפוד העור המחורר יש מראה רענן עם דוגמת תפרים קאגומה חדשה, בהשראות קליעת סלים יפנית מסורתית. לריפוד העור הסינתטי יש אפקט קיפול סאשיקו חדש.

ה-UX 250h החדש נותן ביטוי גם לשדרוגים במערכת +Lexus Safety System המעניקים ביצועים משופרים עם מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) המצוידת בסיוע בפניות בצומת לביצוע פניות בטוחות בצמתים וסיוע היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) העוזר לנהג לנווט כדי להימנע ממכשולים מבלי לעזוב את נתיב הנסיעה. עוד כוללים השדרוגים במערכת בקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר (Dynamic Radar Cruise Control), המאט את המהירות בעקומות, משנה אוטומטית את מהירות הרכב בהתאם לרדיוס עיקול הכביש.

ה-UX 250h משיג יעילות מצוינת וביצועים משופרים עם טכנולוגיה חשמלית היברידית מהדור הרביעי של לקסוס, ומערכת בנפח 2.0 ליטר שמגיעה ל-184 כוח סוס/ 135 קילווט.

ה-UX החדש הוא רכב יוקרה יפני המיוצר על פי הסטנדרטים הגבוהים של לקסוס, ובהם שימוש בטכנולוגיה המתמקדת באירוח האדם תוך עידון והקפדה על כל פרט על פי תפיסת ה"אומוטנאשי" היפנית. תפיסה זו מנחה את לקסוס בכלל פעילותה ובאה לידי ביטוי בכל אחד מהדגמים – החל מחוויית הנהיגה ועד לעיצובים, ההופכים את היוקרה לבעלת משמעות, נגישה ומותאמת אישית. באופן זה, נוצרים אצל הלקוחות שביעות רצון וביטחון הנובעים מאיכות בלתי מתפשרת.

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − 10 =