שבת , 27 אפריל 2024
לאיזה מרחק אפשר לגרור עם טנדר חשמלי. שליש מהטווח המוצהר. צילום: פורד

תחשבו "שליש". גרירה עם טנדר חשמלי

רוני נאק

הייתכן שהבשורה החשמלית לא מסוגלת לגרור? שהרי נתוני התפוקה והמומנט של המכוניות החשמליות ובעיקר הטנדרים החשמליים, מרמזים על יכולת גרירה (פלוס משקל עצמי) שאמורה להיות בשורה אחת או טובה יותר מהגוררים החזקים ביותר שיש כרגע עם מנועי דיזל.

עתה שיש בארה"ב שלושה טנדרים חשמליים שמסוגלים, על הנייר, לגרור משקל משמעותי: ריוויאן R1T, פורד F-150 לייטנינג ו-GMC האמר. הגיע זמן מבחן הגרירה. כי זה מה שאוהבים לעשות בארה"ב. לגרור דברים. את המשימה לקח על עצמו מגזין הרכב הוותיק Car&Driver אלה רשמיו. הנגרר שנבחר הוא קמפר שיתאים למשפחה בת ארבע נפשות ושוקל כ-2.8 טונות. נתון שנמצא עמוק במעטפת הגרירה של הטנדרים הנ"ל (3.4 טון להאמר, 4.5 טון לפורד ו-4.9 טון לריוויאן) שהם גדולים וכבדים יותר מהטויוטה היילקס הממוצע אצלנו.

ביום המבחן שררו 29 מעלות צלזסיוס ומסלול המבחן היה שטוח גיאוגרפית ומהירות הנסיעה במבחן עמדה על 110 קמ"ש. בקרת האקלים כמובן שעבדה והוצבה בכל המכוניות על 22 מעלות צלזיוס.

טבלה המרכזת את תוצאו המבחן מתוך Car&Driver

לא נלאה אתכם בפרטים הקטנים (תראו אותם בכתבה כאן) רק נציין שהבוחנים הגיעו לקצה הטווח של הפורד לייטנינג אחרי 160 קילומטרים בלבד, הריוויאן התחנן לטעינה אחרי 177 קילומטרים ואילו ההאמר החשמלי הגיע הכי רחוק ל-225 קילומטרים. זאת למרות צריכת הזרם הגבוהה ביותר ובזכות קיבולת הסוללה הגדולה ביותר. כל הטנדרים הציגו טווח גרירה שהוא כ-שליש מהטווח הרשמי המוצהר.

• למבחן המלא ב-Car&Driver

לא צריך להיות מתמטיקאי גדול כדי להבין שלעבור 100 מייל ב-70 מייל"ש זה עניין של כשעה ורבע של נהיגה בכביש הפתוח. מצילים את הסביבה תוך כדי ומספקים עבודה לילדים הרעבים באפריקה. אחרי שעה ורבע קסומים חייבים לעצור לטעינה.

הסוללה של הריוויאן היא הקטנה ביותר עם קיבולת של 128.9 קוט"ש, זו שבפורד לייטייניג היא 131 קוט"ש ואילו להאמר, חמוד כזה, יש סוללה של 212.7 קוט"ש. אצלנו, כאן בארץ הסטאראפ (לשעבר תפוזים) מרבית עמדות הטעינה המהירות הן של 50 קו"ט ואם יש לכם מזל למצא אחת תקינה ולא תפוסה ביום שאינו חם מדי והיא נותנת 100% מעצמה – למלא את הסוללה של הריוויאן ייקח לכם שלוש שעות. ארבע שעות ויותר אם יש לכם את המזל לנהוג בהאמר. זה יספיק לכמה? נכון. לשעת נסיעה אחת נוספת בדרך ליעד שבו חונים זה לצד זה קרוואנים רבים עם קירות שקופים אקוסטית.

טנדר האמר חשמלי במים. מה כבר יכול לקרות? צילום: GMC

• כך תתכננו נסיעה ארוכה עם רכב חשמלי

ניסיתם להיכנס פעם לעמדת טעינה ציבורית רתומים לנגרר של 10 מטרים? כנראה שלא תוכלו לטעון מבלי להשתחרר מהנגרר. זה די לא נוח לשחרר ולהירתם לנגרר בתום כל שעת נהיגה. לפחות יש שלוש שעות מנוחה לפני. בואו לא נשכח את כל החשמלוקים האחרים שתפסתם להם את העמדה ל-4 שעות.

האם בעתיד החשמלי, הסביבתי אין מקום לוויקאנד מחוץ לעיר, הרחק מהגריד. היכן שהציפורים מביטות בכם כפולש וצבועים מגיעים להריח את הקרוקומבוש?

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten − 4 =