יום שלישי , 27 יולי 2021
ראשי » חדשות » לקסוס NX כל חדש
לקסוס NX כל-חדש מציע לראשונה גרסת פלאג-אין חזקה. אצלנו ב-2022. צילום: LEXUS

לקסוס NX כל חדש


רוני נאק

לקסוס הציגה במהלך הסופ"ש את הדור הכל חדש של רכב הפנאי הבינוני שלה. NX. זהו אחד הדגמים החשובים ביותר של מותג הפרימיום. חשוב לא רק בשל נפח המכירות הגדול אלא כדגם מעבר ללקוחות העושים את צעדיהם הראשונים בעולם מותגי הפרמיום.

לקסוס NX כל-חדש בסיס גלגלים ארוך יותר ומפשקי גלגלים רחבים יותר. חישוקי גלגל 20 אינץ' כאופציה. צילום: LEXUS

ובכן לקסוס מעדכת את המראה של ה-NX ומביאה אותו לרמות חדשות של אלגנטיות והידור, לדבריה, על בסיס תפישת ה"אומוטנאשי" היפנית שמאחדת את המראה העיצובי של כל דגמי הדור האחרון של היצרנית. נחסוך לכם את החיפוש בגוגל, אומוטנאשי היא אמנות האירוח היפנית. אמנות החוזה מראש את צרכי האורחים ועושה את מה שצריך כדי שיהיה להם נוח. אם תרצו את המקבילה של קפה סאדה חזק ובקלווה מיום רביעי אצל חלק מאזרחי ישראל. הפולנים הביאו זאת לרמה עילית עוד יותר ומציעים לאורחיהם – כלום.

לקסוס NX כל-חדש. קוקפיט מרשים עם מסך מגע גדול וממשק חדש. צילום: LEXUS

הפלטפורמה היא הגרסה המעודכנת של GA-K המשרתת אצלנו גם את טויוטה ראב-4 החדש, טויוטה היילנדר המרשים וגם בקאמרי ו-ES. שימוש בפלטפורמה הזו מאפשר לקבל קשיחות עדיפה, סינון רעשים טוב יותר, תכונות דינאמיות עדיפות וגם להאריך את בסיס הגלגלים ל-269 ס"מ (+30 מ"מ) הרחיב את המפשקים לפנים ולאחור לטובת חלל פנים משופר.

לא רק זאת אלא אף זאת. הפלטפורמה מאפשרת השתלה של הדור החדש של יחידות ההנעה ההיברידית ולראשונה ב-NX גם פלאג-אין הייבריד עם 306 כ"ס וטווח חשמלי של קצת מעל ל-60 ק"מ. אם הנתון הזה נשמע לכם מוכר זה לא במקרה…זו בדיוק מערכת ההנעה של טויוטה ראב-4 פלאג-אין החדשה שכבר משווקת אצלנו.

לקסוס NX כל-חדש. אופציה למסך 14 אינץ' לצד לוח מחוונים דיגיטלי. צילום: LEXUS

בנוסף מציעה לקסוס גם היברידי "רגיל" עם ביצועים משופרים ותפוקה של 242 כ"ס ואפילו גרסות הנעה בנזין רגילות. אלא האחרונות מעבירות את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. הגרסאות ההיברידיות עשויות לקבל הנעה קדמית או כפולה (אחורית חשמלית) ותיבת הילוכים רציפה.

בתוך הקבינה יש זינוק מהותי לפנים. בעיקר בזכות עיצוב כל-חדש ומרשים למראה של סביבת הנהג. במרכז שלו מסך מגע דומיננטי וגדול במידה של עד 14 אינץ' (9.4 אינץ' בגרסה הפשוטה יותר) ובאותה הזדמנות גם חושפת ממשק נהג חדש שלדבריה אמור להיות הרבה יותר אינטואיטיבי וקל לשימוש.

לקסוס NX כל-חדש לגרסת +450h פלאג-אין הייבריד עם 306 כ"ס. צילום: LEXUS

לקסוס תמיד הובילה כל תחום מערכות הבטיחות האקטיביות וגם עתה היא מרחיבה עוד יותר את הכיסוי עם הדור השלישי של Lss+. זו חבילה של מערכות אקטיביות אשר מסייעות לנהג ומתערבות בנהיגה – אם צריך – כדי למנוע תאונה או להפחית את תוצאותיה. המערכת החדשה מסוגלת (עם חבילת ההרחבה) לשנות נתיב בזמן שבקרת השיוט מופעלת, "להציץ" מעבר לקרו הרחוב כדי לזהות תנועה חוצה ולמנוע פתיחת דלת לתוך תנועה אם מערכת ניטור השטח המת שמאחור מזהה רכב או רוכב אופניים שמגיע מאחור.

לקסוס תחל לשווק את ה-NX החדש באירופה לקראת סוף 2021 ואצלנו הוא יעלה לכבישים בתחילת 2022.

 

 

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה הייבריד

עדכון מראה מינורי, שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות וגם מערכת היברידית קלילה שמורידה את דירוג הזיהום. סוזוקי ויטארה נותנת פוש. האם זה מספיק מול תחרות מצויינת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *