רוני נאק
כשפוליטיקאי או מנכ"ל מכחישים בתוקף – כנראה שזה עומד לקרות. בזמן שברקע יש דיווחים רבים על מיזוג פוטנציאלי בין קבוצת רנו (הכוללת את רנו+ניסאן+מיצובישי ועוד מותגי משנה) לבין קבוצת סטטלנטיס (הכוללת את פיאט, אלפא, פיג'ו, סיטרואן, אופל, דודג', ג'יפ, קרייזלר ובטח שכחתי משהו…ליפמוטור אירופה).
קרלוס טווארס – מנכ"ל סטלנטיס אמר שמדובר בספקולציה ותו לא. זאת בזמן שהיה בביקור באחד ממפעלי הקבוצה בצרפת. באותו היום ממש גם לוקה דה-מיו, מנכ"ל רנו, אמר שמדובר בשמועות ותו לא.
המקור לידיעה, עיתון איטלקי בשם il sole 24 ore, פרסם שהמיזוג בין שתי ענקיות הרכב הופך ליותר ויותר רלוונטי, כשיתרון הגודל שיהיה לקבוצת רכב כה גדולה הוא האמצעי שבעזרתו יוכלו מותגי הרכב הוותיקים להתמודד מול התחרות מהמזרח.
• קרלוס גוהן אוהב את הרעיון הזה
זו לא הפעם הראשונה שהרעיון הזה זוכה לכותרות. בתחילת השנה התפרסם כי ממשלת צרפת בוחנת את האפשרות למיזוג בין שתי הקבוצות. חשוב לציין, או לסמן בכוכבית, שבשתי הקבוצות האלה יש לממשלת צרפת אחזקות (למעשה היא מחזיקה את מרבית המניות של רנו) ושתיהן לא במצב מלהיב במיוחד כרגע. בהתחשב בעשרות או מאות אלפי העובדים באירופה שהחברות האלה מעסיקות, יש לממשלה מוטיבציה רבה שימשיכו להתקיים.
אם תאורתית מיזוג כזה יתממש, זה יהיה מעניין לראות איך יושפע השוק בישראל. נכון להיום מותגי קבוצת סטלנטיס מחולקים בין שני יבואנים: לובינסקי ו-סמלת ואילו קבוצת רנו מתפצלת בין פריזבי (לשעבר קרסו) וכלמוביל המשווקת את מיצובישי. ארבעה שחקנים חזקים שעשויים למצא עצמם במשחק של כסאות מוזיקליים בערך של מיליונים רבים.