שבת , 27 אפריל 2024
מנכ"ל ניסאן אוצ'ידה
ניסאן מדיעה על תכנית הבראה דרמטית הכוללת מיקוד בשווקים מחוץ לאירופה וסגירת מפעלים. המנכ"ל אוצ'ידה. צילום: ניסאן

ניסאן נסוגה מאירופה

רוני נאק

מאקאטו אוצ'ידה מנכ"ל ניסאן הודיע במסיבת עיתונאים מקוונת שהתקיימה במהלך החג ביוקוהמה על "חישוב מסלול מחדש. התרחבות מהירה יוחלפו בצמיחה מדודה". לא מחמיץ הזדמנות לשלוח חץ ביקורתי למנכ"ל הקבוצה הנמלט קרלוס גוהן. אוצ'ידה הציג תכנית בת ארבע שנים "ניסאן נקסט" אשר במסגרתה ניסאן תתמקד ביתרונות הליבה שלה ותשאף להגיע לרווח תפעולי של 5% ולנתח שוק גלובאלי של 6% עד לסוף 2023.

כדי להגיע לזה אוצ'ידה רוצה בשלב הראשון לצמצם את יצור כלי הרכב בלא פחות מ-20% מ-7.2 מיליון יחידות לכ-5.4 מיליון יחידות וקבע רף יצור עליון של 6.0 מיליון יחידות. המשמעות היא שמפעלי ענקית הרכב יעבדו בתפוקה של כ-80%.

מפעל ניסאן ברצלונה
ניסאן מדיעה על תכנית הבראה דרמטית הכוללת מיקוד בשווקים מחוץ לאירופה וסגירת מפעלים. כמו המפעל הזה שליד ברצלונה אשר בין השאר מזין גם את השוק הישראלי. צילום: ניסאן

כחלק מתהליך הארגון מחדש – ייסגר מפעל ניסאן בספרד, סמוך לברצלונה, אשר מעסיק קרוב ל-3,000 עובדים ומייצר כלי רכב שגם משווקים בישראל. אלו יצאו במהלך סוף השבוע להפגנות אשר מבטאות גם את חוסר שביעות הרצון של מחוז קטלוניה מהמהלך הזה. לטענת הממשל סגירת המפעל תהיה יקרה יותר לניסאן מאשר להמשיך להפעילו – והיא צפויה להפסיק כמיליארד אירו במידה ותקדם את הסגירה המתוכננת לדצמבר.

להורדת התכנית של ניסאן

במסגרת תכנית ההבראה "ניסאן נקסט" – צפויה החברה לצמצם לא רק את נפח היצור אלא גם את היצע הדגמים שלה. כרגע גלובלית ניסאן מייצרת כ-69 דגמים שונים, מספרם ירד לכ-55 דגמים. אוצ'ידה המנכ"ל הדגיש את החשיבות של החיבור עם רנו בתקופה הזו – כאמצעי הישרדות שבאמצעותו יחלקו אמצעי יצור, טכנולוגיות, ודגמים. "יותר מאי-פעם" לדבריו.

טנדר ניסאן נבארה
ניסאן מדיעה על תכנית הבראה דרמטית הכוללת מיקוד בשווקים מחוץ לאירופה וסגירת מפעלים. טנדר ניסאן נבארה – שרק קיבל עדכון – מגיע מהמפעל שעתיד להיסגר שליד ברצלונה. צילום: ניסאן

אירופה ואזורים אחרים כמו דרום אמריקה – יהפכו לשווקים משניים עבור ניסאן אשר תעדיף להתמקד ביפן "אכזבנו את הלקוחות הנאמנים ביותר שלנו" אמר אוצ'ידה והביע את הכוונה לחזור ולתפוס נתח שוק ביפן כמו גם בסין ובצפון אמריקה. אלו יהיו היעדים הבאים של ניסאן.

ניסאן סיימה את שנת הכספים 2019 שהסתיימה במרץ עם הפסד של 6.2 מיליארד דולר אחרי שרשמה רווח של 3.0 מיליארד דולרים בשנה הקודמת.

איזו השפעה תהיה למהלכים האלה בשוק הישראלי אם בכלל. ימים יגידו. יבואנית ניסאן לישראל היא קבוצת קרסו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − 6 =