יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

מבחן דרכים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום

  • דור שני לדגם
  • פלטפורמה EMP2
  • חבילת בטיחות מורחבת
  • צריכת דלק ממוצעת (מבחן) 16.0 ק"מ/ל'
  • מחיר: 164,900

רוני נאק

בדרך כלל שכמגיעה מכונית חדשה לישראל, אנו מסתפקים במבחן דרכים לגרסה אחת – לרוב הנמכרת ביותר – וכמעט תמיד זה מספיק כדי "להבין את המכונית". ויש מקרים היוצאים מהכלל. כמו עם פיג'ו 3008. שהפעם ההצבעה ברגליים של הלקוחות משכה את תשומת הלב לגרסת הדיזל 120 כ"ס מאחותה מונעת הבנזין אותו בחנו בעבר ואף עימתנו במבחן השוואתי. וכאשר לובינסקי היבואנית הודיעה כי לקו הגרסאות צורפה גם גרסת "פרימיום" עם סוויטת הבטיחות המורחבת ועוד פריטי איבזור רבים נוספים, הבנו שיש צורך במפגש נוסף. אז הנה.

מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

דיזל פרימיום

אז זה התקציר. לפיג'ו 3008 תפקיד מרכזי באסטרטגיה של היצרן לנוע במעלה סולם המותגים והיא עושה זאת עם מוצרים איכותיים יותר, השקעה מאסיבית בפיתוח SUV (לשם השוק נוהר) והמצאה של מוצרים עולמיים אשר ישווקו במפרט כמעט זהה בכל העולם. ה-3008 שייך לקבוצת C-SUV אשר אצלנו נשלטת ביד רמה בידי קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון – צמד התאומות הלא זהות מקוריאה.

הבסיס הוא פלטפורמה גלובאלית המשרתת כמה דגמים בפיג'ו וסיטרואן ומתוקף היותה מודולארית היא יכולה להתאים ל-308 מצד אחד וסיטרואם ג'מפי מהצד האחר עם הנעה קדמית או כפולה לפי הצורך והמפרט.

מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

לגבי המראה והעיצוב אין מה להרחיב מערב למה שנאמר ונכתב בעבר. ביחס ל-3008 היוצאת מדובר במלכת יופי, וביחס לכל מה שנע על הכביש יש לפיג'ו 3008 החדשה נוכחות וייחוד מובחנים מאד.

הסיבה הראשונה למפגש הוא מנוע הדיזל. 1.6ל'מוגדש אשר מפיק 120 כ"ס ב-3500 סל"ד ו-30.6 קג"מ ב-1750 סל"ד. רצועת כוח אופיינית לדיזל עם תקרה יחסית נמוכה לטעמי (להשוואה למנוע 1.6ל' טורבו דיזל של סקודה יש רצועת כוח רחבה יותר, מ-1500 ועד 4000 סל"ד אבל התפוקה יותר נמוכה: 110 כ"ס ו-25.5 קג"מ). העברת הכוח נעשית לגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית (לא רובוטית) עם 6 הילוכים ועם אפשרות לתפעול ידני ומצבי נהיגה שונים בין חסכנות לספורטיביות.

רשימת איבזור הנוחות ארוכה כאורך הגלות ואת כולה תוכלו להוריד מכאן

מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

לכן אתמקד רק באיבזור הבטיחות אשר ברמת המחיר הזו קובע לטעמי תקן חדש: בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום אוטונומית, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, סיוע אקטיבי לזיהוי רכב בשטח מת, החלפת אורות אוטומטית למניעת סינוור, מערכת עזר להתאמת מהירות וכל זה מגיע כשכבה נוספות על מה שהפך למובן מאיליו כמו בקרת משיכה ויציבות, 6 כריות אוויר, חיישני חניה ומצלמת חניה ועוד. זה מזכה את ה-3008 פרימיום בדירוג בטיחות 7 ושם אותה איתנה ברשימת "המכוניות שחייבים לשקול" אם אתם בשוק ל-SUV כזה.

 

נהיגת פרימיום

מסלול הנהיגה היה הפעם ארוך במיוחד וכלל, בין היתר, גם גיחה ארוכה לקייקי הגושרים כשברכב שלוש בנות נלהבות. אחרי ההתמקמות ברכב וכעבור כרבע שעת נסיעה נשמעה ההערה:"הוא נוסע ממש חלק". כשהכוונה היא שבידוד הכביש ורעשי הסביבה ממש טוב. והיא צדקה. ה-NVH מצוין בהחלט בהקשר הדיזלי של העניין. תנו לאריה הזה לשייט והוא יקח אתכם בקצב אירופאי, חסכנות בדלק ונוחות מצוינת לכל מקום. מצאתי את מושב הנהג עתיר הכיוונים לנוח ותומך גם אחרי שעות רבות של נהיגה. רעשי רוח כמעט ולא קיימים ורחשי הכביש עוברים ושבים בתלות ברמת החיספוס של האספלט מתחת לגלגלים. המתלים אשר מספקים נוחות טובה מאד רוב הזמן מתקשים להתמודד עם שיבושים בצורת שברים חדים – כאלו היוצרים תנועת מתלה מהירה ואלימה. למעט זאת, הריסון והשליטה במרכב בכל תחום העומסים מצוין.

מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

מנוע הדיזל מספק כוח רב ומורגש בעיקר בסל"ד נמוך ובינוני. נסו למשוך אותו גבוה בטורים ותגיעו לתקרת ההספק די מהר. כמה מהר? בקצב של 30 קג"מ פלוס. לכן שיניתי את אופי הנהיגה והעברתי הילוכים מוקדם יותר. זה עבד נהדר ושם בצד העבה של רצועת הכוח תמצאו את כל הסחיבה שרק צריך. העברת ההילוכים מצוינת, התגובות במצב SPORT מתחדדות מאד, ואפשר אם רק תרצו, לקצר מאד את המרחק בין הגושרים לרמת גן באופן מרשים למדי. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-16 ק"מ/ל' בנתוני "העולם האמיתי" של נסיעת המבחן אשר כללה גם יומיים עירוניים ופקוקים עם נסיעה ארוכה לצפון.

מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

תא הנהג והסביבה יוצרים תחושה מאד קיצונית של עושר. לוח המחוונים הווירטואלי וגודש המידע שעליו יספקו כל בעל הפרעת קשב, האיכות הכוללת של המושבים, הדיפונים ואפילו תאורת האמביאנס בלילה הם דברים שלא ראינו בשנים האחרונות בפיג'ו ובטח שלא במחיר הזה. יתרה מזאת גם המתחרים הנוכחיים (ממזרח ומערב) לא מציעים כאלו רשימות איבזור עשירות במחירים הנ"ל.

מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו
מבחן דרכיים פיג'ו 3008 דיזל פרימיום. חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה מאד יחד עם מנוע דיזל חסכונית ומחיר סופר תחרותי. צילום: פיג'ו

סיכום

לטעמי מדובר כאן בגרסה הנכונה ביותר של פיג'ו 3008 עד היום. הוא מציע רמת איבזור וטכנולוגיה כשל מותג פרימיום, יחד עם חסכנות ודינאמיות שיש רק למנוע דיזל מודרני. נוחות נסיעה טובה מאד, יכולת מעוררת בכביש מתפתל ושימושיות כפי שרק SUV יכול לתת. תחום השטח משני מאד כאן וכמעט שלא רלוונטי אבל ככלי לייפסטייל – זוג אופניים על הגג תמיד ישפרו את המראה. ובקונטקסט הזה הם נראים הכי טוב ביחד. במחיר של 165 אלפי ₪ אתם מקבלים גרסת "פרימיום" כאשר אצל רוב המתחרים מדובר עדיין בגרסאות בסיס דלות. וכשלזה מוסיפים גם חבילת בטיחות סופר-מרשימה אשר בהחלט מסוגלת להציל חיים. רשימת הקניות מתקצרת מאד.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

3 comments

  1. מה עם ירידת ערך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − nineteen =