יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן דרכים סקודה קודיאק. עם 7 מושבים ומראה של רכב פנאי יש מצב שזה יהיה הרכב הבא של הבורגנות בישראל - אם רק תהיה אספקה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קודיאק. עם 7 מושבים ומראה של רכב פנאי יש מצב שזה יהיה הרכב הבא של הבורגנות בישראל - אם רק תהיה אספקה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סקודה קודיאק

שלדת MQB

7 מושבים

1.4ל' 150 כ"ס/25.4 קג"מ

9.9 ק"מ/ל' צריכת דלק ממוצעת

מחיר החל מ-180,000 שקלים

רוני נאק

לפני הכל אי אפשר שלא להתרשם מהטרנספורמציה שעבר מותג סקודה בישראל. אני זוכר את הסקודה פיקאפ החבוטה שהייתה לחבר. שני אופנועי שטח מאחור ופתיתי חלודה נושרים מהתקרה, מד חום מנוע סדיסטי שאהב למרוט לנו את העצבים – הימים היפים. האמת, המכונית הייתה סחבה אמיתית ומושא לבדיחות וזלזול. עברו שנים ועכשיו הבעיה של סקודה היא דרישה שאינה מצליחה לספק ורשימות המתנה של חודשים לסופרב (בתחילת דרכה) ועתה גם לקודיאק. רכב הפנאי הראשון של היצרן בעידן המודרני. וסקודה הגיעה לסטאטוס הנחשקות הזה בעמל כפיים ועבודת שוחות של אמיל קרעין – היום בכלמוביל – ששינה את ענף המוניות וממשיכה עם גקי אביב היום. ועל כך סחתיין.

 

מבחן דרכים סקודה קודיאק. עם 7 מושבים ומראה של רכב פנאי יש מצב שזה יהיה הרכב הבא של הבורגנות בישראל - אם רק תהיה אספקה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קודיאק. עם 7 מושבים ומראה של רכב פנאי יש מצב שזה יהיה הרכב הבא של הבורגנות בישראל – אם רק תהיה אספקה. צילום: רוני נאק

סקודה קודיאק

מדובר בוואריאציה נוספת של פלטפורמת mqb הפעם עם בסיס גלגלים ארוך יותר (279 ס"מ) ומקום לשבעה מושבים. רכב המבחן צויד במנוע 1.4 טורבו עם 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ. למנוע מנגנון המנתק 2 בוכנות לחסכון בדלק כשאין עומס ויש גם הזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו. העברת הכוח רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רובוטית עם 6 הילוכים (7 הילוכים עם מנועי 2.0ל' בנזין ודיזל).

עיצוב המרכב ממשיך את הקו העדכני של סקודה וכאן אין בשורות או הפתעות. הארכת הישבן היא פשוט כזו. תכליתית ועניינית ללא גינוני עיצוב. הדלת האחורית נראית דומה מאד במראה לזו של סיאט אטקה הדודנית.

סביבת הנוסעים ותא הנהג הפתיעו באיכות גבוהה מהמצופה (משקפת את הכוונה של סקודה להתחרות באאודי, ואלפא רומאו בגרסאות האיבזור הגבוהות יותר). מפל החומרים מהאיזורים הנראים לעין לאלו הנסתרים מתון מאד והרמה נשמרת כמעט בכל מקום בקבינה. גם העיצוב תכליתי ונהיר. יש סימטריה בין צד הנהג לנוסע וזה חביב ומזכיר מוטיבים של פעם.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. תא נהג וסביבת נוסעים ברמה הגבוה יותר שראינו מסקודה - עומד כתף לכתף עם הסופרב החדשה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קודיאק. תא נהג וסביבת נוסעים ברמה הגבוה יותר שראינו מסקודה – עומד כתף לכתף עם הסופרב החדשה. צילום: רוני נאק

אהבתי את לוח הזכוכית המכסה את מסך המולטימדיה ואת משטחי הפיאנו המבריק שסביב להוליסטיות עיצובית מושלמת. קיימות גרסאות עם תצוגה עילית ולוח מחוונים ווירטואלי – אלו בהחלט שירימו את תפיסת האיכות של המכונית הזו.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. שורת מושבים שלישית בזכות MQB עם בסיס גלגלים מאורך. שורה שניה זחה על מסילה. צילום: סקודה
מבחן דרכים סקודה קודיאק. שורת מושבים שלישית בזכות MQB עם בסיס גלגלים מאורך. שורה שניה זחה על מסילה. צילום: סקודה

סקודה קודיאק היא מובילת נוסעים. וככזו תמצאו בה דלת אחורית גדולה מאד. שורת מושבים אמצעית זחה על מסילה ומתקפלת כדי לאפשר גישה לשני מושבים מלאים מאחור. אלו יתאימו לילדים צעירים. המרווח מאחור מוגבל למדי ואפילו טינאייג'ר יתקשה לפקס את מבטו למסך הסמארטפון שצמוד מדי לאף. מאחור תמצאו נורות קריאה שימושיות, ידיות לקיפול המושבים מתא המטען אבל אין פתחי מיזוג ייעודיים לשורה שלוש. נפח תא המטען עומד על 630 ל' או 270 ל' כששורת המושבים השלישית זקופה.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. תא מטען עם 630 ליטרים של נפח כהשורה השלישית מקופלת - הנה ככה! צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קודיאק. תא מטען עם 630 ליטרים של נפח כשהורה השלישית מקופלת – הנה ככה! צילום: רוני נאק

בתחום הבטיחות יש לסקודה קודיאק פרונט אסיסט וחיישני חניה בנוסף לכריות אוויר, עיגוני איזופיקס ומערכות בקרת יציבות חמשיכה. סקודה קודיאק קיבלה 5 כוכבי בטיחות ממש לאחרונה כשהיא מצוידת באיבזור הבטיחות האקטיבי המקורי (זה שמתערב לנהג).

 

מבחן דרכים סקודה קודיאק. צילום אווירה משפחתי כזה עם כלב, נחל ויער - סיפור של האחים גרים עם סוף שמח. צילום: סקודה
מבחן דרכים סקודה קודיאק. צילום אווירה משפחתי כזה עם כלב, נחל ויער – סיפור של האחים גרים עם סוף שמח. צילום: סקודה
 להורדת המפרט המלא של סקודה קודיאק

אאוטלנדר מאחוריך

נהיגה בסקודה קודיאק לא גילתה משהו חדש שלא חווינו ברכבי השטח האחרים מבוססי אותה פלטפורמה. המנוע בסדר אבל לא סופר חזק ומציב צריכת דלק ממוצעת של כ-10 ק"מ/ל' בלבד. ציפינו ליותר. מצד שני זמינות הכוח טובה יחסית ולמעט במצב ECO תיבת ההילוכים עירנית יחסית ותוריד הילוך בזריזות כדי לספק תאוצה טובה. מהירות השיוט מהירה במפתיע וכדאי לשים לב למד המהירות גם בנסיעה המנהלתית ביותר.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. חווית נסיעה נעימה מאד. כיול מתלים נכון ונימוסי כביש הופכים אותה לבטוחה עוד לפני התערבות מערכות הבטיחות. צילום: סקודה
מבחן דרכים סקודה קודיאק. חווית נסיעה נעימה מאד. כיול מתלים נכון ונימוסי כביש הופכים אותה לבטוחה עוד לפני התערבות מערכות הבטיחות. צילום: סקודה

איכות הנסיעה טובה מאד. כך גם הריסון והתנהגות הכביש שמאד בטוחה. כיול המתלים מאד "גרמני" באופיו – אולי מעט רך יותר – ועם צמיגים בחתך גבוה מתקבל "רייד" המשלב יפה נוחות וריסון ללא נוקשות יתר או נדנוד חסר שליטה.

ה-NVH לא מושלם ונשמעים רעשי כביש מכיוון הגלגלים ורעשי רוח מקורה A ומראות הצד.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. חווית נסיעה נעימה מאד. כיול מתלים נכון ונימוסי כביש הופכים אותה לבטוחה עוד לפני התערבות מערכות הבטיחות. צילום: סקודה
מבחן דרכים סקודה קודיאק. חווית נסיעה נעימה מאד. כיול מתלים נכון ונימוסי כביש הופכים אותה לבטוחה עוד לפני התערבות מערכות הבטיחות. צילום: סקודה
מבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל
מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר Z

ההיגוי החשמלי קל מאד. ורוב האנשים רוב הזמן יהנו מזה. לכן אין ממש טעם להתלונן שהוא קל מדי, חסר משוב לחלוטין והקשה עליי להתחבר לרכב. לא זה העניין כאן.

יש בסקודה קודיאק כפתור מצבי נהיגה שהוא נחמד אך מיותר ומאפשר גם מצב ספורטיבי או התאמה אישית. חסרו לי משוטים לתיבת הילוכים וסטארט&סטופ גרוע למדי שלא מתניע מספיק מהר את המנוע ומפסיק את המיזוג כשעומדים. מעצבן.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. יש אישור - ממי שצברה שעות טיסה רבות בשורה השלישית של מיצובישי אאוטלנדר - סקודה קודיאק עדיפה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קודיאק. יש אישור – ממי שצברה שעות טיסה רבות בשורה השלישית של מיצובישי אאוטלנדר – סקודה קודיאק עדיפה. צילום: רוני נאק

את בחינת שורת המושבים השלישית הטלתי על ביתי הצעירה. לזו יש המון שעות וקילומטרים בשורה השלישית של מיצובישי אאוטלנדר – בטח יותר משיש למי שקורא את השורה הזו עכשיו. והיא קבעה חד משמעית שהשורה השלישית בסקודה קודיאק עדיפה בכל מזו שבמיצובישי אאוטלנדר. וזה אומר; המושב עצמו רחב ונוח יותר, חווית הנסיעה נעימה יותר ויש תאורה פרטית, ראות טובה החוצה וקל לצאת ולהיכנס פנימה אם מהדלת או מאחור מדלת תא המטען. אחלה.

 

מבחן דרכים סקודה קודיאק. חווית נסיעה נעימה מאד. כיול מתלים נכון ונימוסי כביש הופכים אותה לבטוחה עוד לפני התערבות מערכות הבטיחות. צילום: סקודה
מבחן דרכים סקודה קודיאק. חווית נסיעה נעימה מאד. כיול מתלים נכון ונימוסי כביש הופכים אותה לבטוחה עוד לפני התערבות מערכות הבטיחות. צילום: סקודה

סיכום

בסופו של דבר יש כאן משחק של מספרים וכמויות. ברמת המוצר שבחנו כאן אין הרבה עניין. מדובר במכונית טובה, מודרנית, בטוחה ומהירה למדי אם תחפצו בכך. יש לסקודה קודיאק את כל המרכיבים להפוך ללהיט ולתפוס את המקום של מיצובישי אאוטלנדר המזדקן (שעולה החל מ-170 אלף שקלים עם 7 מושבים) כמיניוואן- עם שיק – הבא של העם, אפילו שהמחיר מעט יקר לטעמי אך משקף את הנחשקות שסקודה יצרה בקרב הציבור הישראלי.

מבחן דרכים סקודה קודיאק. עם 7 מושבים ומראה של רכב פנאי יש מצב שזה יהיה הרכב הבא של הבורגנות בישראל - אם רק תהיה אספקה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קודיאק. עם 7 מושבים ומראה של רכב פנאי יש מצב שזה יהיה הרכב הבא של הבורגנות בישראל – אם רק תהיה אספקה. צילום: רוני נאק

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

4 comments

  1. הבת שלך התלהבה מהקודיאק כי הוא רכב חדש. תכלס אין ממש הבדל בין השורה השלישית בקודיאק לבין האאוטלנדר, אבל יש הבדל בתא המטען כשכל המקומות פתוחים וזה כבר יתרון מסוג אחר לגמרי (מה שלא השכלת לצלם).

  2. באתר שטח הייתי מצפה להתיחסות לגרסת 4×4 ולבחינה של היכולות המוגבלות בשטח

    • מבחן לגרסת ההנעה הכפולה יהיה בהמשך עם ההתייחסות הנ"ל.

      • היי רוני

        אני לא חיית שטח (אבל בהחלט חורך שבילים גם במדבר יהודה) מצפה לשמוע עד כמה 4 על 4 עדיף על הגירסה הרגילה.

להגיב על מיקי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × four =