תומר הדר
משהו מעניין מאוד קורה בסיטרואן: היצרנית הצרפתית שפעם היתה חדשנית ומוזרה מייצרת רכבי כביש שטח שהם חדשניים ומגניבים. זה החל בסיטרואן קקטוס וזה ממשיך כעת בסיטרואן C3 איירקוס, רכב הכביש שטח הקטן של סיטרואן, שיגיע גם לישראל בעוד כחודשיים.

על פי נתוני סיטרואן, ה-C3 איירקרוס משתרע על 4.1 מטרים ולרוחב של 1.76 מטרים. הגובה הוא 1.64 מטרים ואילו אורך בסיס הגלגלים הוא 2.67 מטרים. בין היתר, סיטרואן מדגישה את העובדה שהאיירקרוס הוא רכב הכביש שטח המודולארי ביותר של היצרנית. לדוגמה, הוא מוצע ב-90 קומבינציות שונות של שילובי צבעים. היצע המנועים כולל את מנוע ה-PURETECH המוכר של PSA, בנפח 1.2 ליטרים המפיק 82 כוחות סוס בגרסתו האטמוספרית ו-110 ו-130 כוחות סוס בגרסה מוגדשת. מבין שתי הגרסאות, הבכירה משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות.

לצד מנוע הבנזין מוצע מנוע מוכר נוסף של PSA- דיזל בנפח 1.6 ליטרים המפיק 100 ו-120 כוחות סוס. לטובת מי שמעוניין לרדת לשטח קל, מוצעת מערכת ה-GRIP CONTROL המוכרת של PSA שמופיעה בין היתר ב-2008. אומנם לא מדובר במערכת הנעה כפולה, אך המערכת מאפשרת לבקרת המשיכה להתגבר במידה מסוימת על חול ושלג. בנוסף, קיימת גם בקרת ירידה במדרון.

כצפוי מסיטרואן, תא הנוסעים כולל, לצד כל מערכות הבטיחות המקובלות, החל בבלימה אוטונומית וכלה במערכת המסוגלת להסיט את ההגה בשעת הצורך, גם קונסולה מרכזית הכוללת נקודת עגינה מיוחדת לסמארטפון, מקום אחסון מיוחד לעטים וכסף קטן, מקום לבקבוק משקה בנפח ליטר וחצי וגם מה שבסיטרואן מכנים SKI FLAP שמיועד לאחסון של חפצים ארוכים.
