רוני נאק
גם סאנגיונג, יצרנית הרכב הקוריאנית הרביעית בגודלה, מתחילה במסע לחישמול דגמיה. שלא במפתיע היא בוחרת KORANDO, ה-SUV הקומפקטי החדש שלה כבסיס לטרנספורמציה.
את הכוח מספק מנוע חשמלי המפיק 190 כ"ס ו-36 קג"מ. המנוע מוזן מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 61.5 קוט"ש אשר תספיק לטווח של עד 339 ק"מ (WLTP) מחוץ לעיר או 474 ק"מ עירוניים. צריכת הזרם הרשמית היא 16.8 קוט"ש ל-100 ק"מ והמהירות המירבית היא 156 קמ"ש.
ביחס לגרסה הרגילה המשווקת בישראל, מקבל הקורנדו החשמלי חזית אטומה ונגיעות של צבע כחול דקורטיבי בנקודות אסטרטגיות על המרכב, ביחידות התאורה וחישוקי 17 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה. המוטיב הכחול ממשיך לתוך הקבינה ומופיע בתפרי הריפודים, על פקדי גלגל ההגה ולרוחב הדשבורד.
בין הפיצ'רים הראויים לציון נמצא משוטים בגב גלגל ההגה לשליטה בזמן אמת על רמת איחזור האנרגיה, ממשקי קארפליי ואנדרואיד, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים דו אזורית, משטח טעינה אלחוטי, בורר מצבי נהיגה ועוד.
בתחום הבטיחות נציין את ציון NCAP הגבוה של סאנגיונג קורנדו וגם שורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות כמו בלימת חירום אוטונומית, סייען שמירה על נתיב, התראת תנועה חוצה ושטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית וגם בקרת משיכה ויציבות, 8 כריות אוויר, עוגני ISOFIX ועוד רשימה ארוכה.
בתחום האיבזור נזכיר קוקפיט דיגיטלי מלא עם מסך 12.3 אינץ', לצידו מסך מולטימדיה 8 או 9 אינץ' בגרסת הניווט ומצלמת חניה HD, מפתח חכם, גלגל הגה ומראות צד מחוממים, שקע כוח 220V, מושבים מרופדי עור ומחוממים וכמובן עם הזחה חשמלית. בהחלט רשימה מרשימה.
סאנגיונג מיוצגת בישראל על ידי טלקר אשר משווקת את הקורנדו עם מנוע 1.6ל' טורבו דיזל המפיק 136 כ"ס ו-33 קג"מ וברמת אבזור אחת. המחיר: 154,900 שקלים.