שבת , 27 אפריל 2024
סובארו בשטח
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

הרפתקה במכרות האבודים

רוני נאק

בשעה 04:30 לפנות בוקר כבר הייתי אחרי חצי שעת נהיגה. ערב קודם כבר השכבתי את המושב האחורי בפורסטר ספורט החדש. מחצלת עבה נפרשה על תא המטען העצום ועליתי לדירה לארגן את הציוד לבוקר בזמן שהסובארו נותר לנום שנת לילה קצרה מדי כשרק חתולי הרחוב משמשים לו לחברה.

כשהשעון המעורר צלצל בשלוש לפנות בוקר – התחושה הייתה שנכנסתי למיטה רק לפני 10 דקות. עברתי לאט על כל הציוד, פעם שניה ורק ליתר בטחון פעם שלישית. אני מודע לטשטוש של ההשכמה הלא סבירה – עושה שריר במוח ושוב עובר על הכל. זה יהיה ממש מבאס לגלות ששכחתי משהו חשוב כשנפרוק את המכונית בנחל ססגון. היעד שלנו לבוקר הזה. נגלה ראשונה – תאורת הפנים LED עולה לאיטה ואני זורק לחלל שלוקר ותיק ציוד גדול. עולה בחזרה למעלה לנתק את האופניים החשמליים מהטעינה ומוריד אותם לרכב. פירוק גלגל קדמי – היי הופ – והם נבלעים בחלל.

אופניים נכנסים לרכב סובארו
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

הדלת החשמלית נסגרת מאחור, WAZE נדלק לפנים – והבוקסר 2.5ל' של הפורסטר מתעורר לחיים כרוטן על השעה הלא סבירה. תחנת ראשונה דרום גוש דן – לאסוף את יוסי. חבר ורוכב אופניים רב מעללים שמלווה אותי היום. אפילו שכבר סוף קורונה הכבישים ריקים לגמרי – רק אני ואייסייט עם העיניים על הכביש. תאורת פנסי ה-LED מפלחת את הלילה ואני חושש שמה לא אספיק לראות את תיקוני הכביש הרבים שמבוצעים בהפסקת קורונה.

04:30 נשלחת הודעה ליוסי "אני למטה". הוא מגיע עם האופניים שלו ועוד תיקים וציוד. הכל נכנס פנימה לפורסטר בלי מאמץ מיוחד ואנו מפנים חרטום מלא כוכבים לדרום. WAZE מעריכה שנגיע לידע ברבע לשמונה וממליצה שנדרים דרך כביש 40 (מצפה רמון) – ההמלצה מתקבלת בכיף. הקרוז מתייצב על מה שהשלטים על 6 דרום מרשים ואנו לבד על הכביש.

פורסטר במדבר
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

האור הראשון מתחיל קצת לפני מצפה רמון וקרני שמש ישירות מגיעות אלינו כשאנו דופקים חור באוויר של המיישר. מסביב הכל ירוק בצורה לא סבירה. סגורים בבתים בחודשים אחרונים פספסנו את אחד האביבים היפים ביותר שהיו לנו – והמדבר עדיין ירוק ופורח. לקראת הסוף אבל פורח.

הקילומטרים עוברים במהירות מתחת לגלגלי הרכב – נוחות הנסיעה נהדרת והכביש של המכתש מאפשר לתת דרור. אז נתנו. 07:30 הורדנו צמיג מהאספלט לשביל העפר בואכה ססגון.

המטרה של הנסיעה הייתה הסטייג' האחרון של מבחן ארוך טווח לדור חדש של אופני הרים חשמליים, לחקור כמה מהמחפורות הלא מוכרות של אזור נחל ססגון וגם לגנוב סיבוב מדברי אחרון לפני שיהיה חם מדי מכדי לרכוב בשעות היום.

סובארו ליד דיונה
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

הפורסטר קפץ לשטח בשמחה ועליזות רבה. מרווח גחון גדול, מערכת הנעה 4X4 ומערכת בקרת משיכה X-MODE הממקסמת את האחיזה בשטח -הופכים את הנסיעה בשטח לא רק לדבר שהוא אפשרי אלא גם משהו ליהנות ממנו ולא לחשוש. וכשבדרך לדיונת ססגון פגשנו קצת דרדרת, הצלבונת והרבה חול מדבר יבש וטובעני – לא הייתה דרמה כלל. יותר מזה – לא היה אירוע מבחינת הפורסטר שעבר את השטח כאילו היה כביש 6.

יצאנו לרכוב – ופורסטר נותר למרגלות הדיונה המפורסמת ממנה ג'ון רמבו חיסל מסוקי תקיפה. למה? מזתומרת? כי הוא רמבו 3!

הרכיבה והצילומים בשטח לקחו בערך 5 שעות. בהחלט באחת הפינות היותר יפות של המדבר בישראל – ואם עוד לא הייתם מעולם בתמנע, זה בדיוק הזמן עם פתיחת הפארקים.

איש במערה
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

החזרה לפורסטר לוותה בתחושת הקלה ש"ניצלנו"! וסיימנו את החלק הפיזי של המסע בלי תקלו ובזמן. פירוק מהיר של האופניים, החלפת בגדי הרכיבה הרטובים מזיעה ואני שמח למצא בקבוק מים שהמים בו עדיין צוננים למרות השעות ברכב החשוף לשמש.

סידור מהודק של כל הכבודה – מחצלות מפרידות בין שלדות האופניים וחלקי הרכב שלא יתלכלכו – ויוצאים מהשטח למסע חזרה הביתה. עייפים, הריכוז קשה וכביש הערבה ארוך ארוך ואיטי להחריד. הפורסטר רוצה לרוץ קדימה אבל אי אפשר. כביש 90 זה 90 קמ"ש – ושוב האייסייט ובקרת השיוט האדפטיבית נקראות לדגל כדי לשמור עלינו.

אופניים בתמנע
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

כריך רוסטביף נהדר בכפריה של צוקים נותן לנו את ה-BOOST להמשיך הביתה. התנועה כבר כבדה והולכת ככל שמתקרבים למרכב – ה-WAZE מהאנדרואיד מזהירה על פקק. תאונה – זוחלים – עוד רגע שוב בראשל"צ. הצצה למחוג הדלק – אנו על 3/4 מיכל. ממוצע צריכת דלק של 12.5 קילומטרים לליטר. דרומה – בקצב דינאמי. חזרה צפונה – בקצב התנועה.

סובארו פורסטר חזית
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

15 שעות אחרי שיצאתי מהבית אני חוזר אליו. עייף אבל לא מפורק. מדומם מנוע וחושב על שלושת הקומות שעליי לטפס במדרגות כדי להחזיר הכול הביתה. מבט לאחור על הפורסטר ואני חושב איזה כלי מגניב. כל כך הרבה יכולת וורסטילית: מכונית כביש נוחה, מרווחת ובטוחה מצד אחד – לא פוחדת לדפוק קצב בסיבובים ואף מעודדת זאת עם מצבי נהיגה ספורטיביים – או "שארפ" כמו שסובארו קוראת לזה. ואז – היכן שהאחרים עוצרים – הפורסטר מדלג לשטח בלי פחד ותופר שביל עד ליעד בלי למצמץ וללא חשש מנזק.

עטלף המכרות
עיניים בורקות בתוך הפיר העמוק – עטלף מביט – לא מבין מדוע מפריעים לו. צילום: רוני נאק

נוח, מהיר, 4X4 ושותף שמח לכל הרפתקה. הסובארו פורסטר הוא האולר השוויצרי של ה-SUV בישראל. עם סט מלא של תכונות ייחודיות.

סובארו פורסטר במדבר
הרפתקה במכרות האבודים עם סובארו פורסטר. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + five =