רוני נאק
עם תאריך הגעה לשוק הצפון אמריקאי בעוד כשנה, הדור הבא של סובארו אאוטבק נתפס בעת ניסויים ומבחנים השוואתיים בסוף אוקטובר באחת המדינות הצפוניות בארה"ב.
ממה שאפשר להבין מהצילומים הוא שסובארו אאוטבק ימשיך את השפה העיצובית של סובארו פורסטר החדש (כבר משווק בישראל החל ב-205 אלפי שקלים) ויהיה בעל צללית רבועה שהיא הרבה יותר "SUV" ופחות סטיישן מוגבה ומוקשח כפי שהיה אאוטבק לאורך כל ההיסטוריה המתועדת.
לצד וויתור על מראה מחודד לטובת מראה רבוע יותר, עם יתרונות בעיקר בתחום המרחב הפנימי וגם בואו נודה על האמת, פחות רכב של קבלן שיפוצים עם סולם סיידים על הגג ויותר SUV פרברי מלוקסס.
כדי לחזק זאת, סובארו אאוטבק הבא יקבל חזית כל חדשה, פנסי LED צרים, תאורת יום דקיקה ורוחבית וחרטום ניצב (חישבו פורסטר רק גדול יותר). לגבי מערכת ההנעה, הצילומים לא מגלים מידע רב למעט דיפרנציאל אחורי המציץ שם למטה – כמו אותו פלאח זקן מבית שערים היושב בפתח ביתו עם מכנסי עבודה קצרים מדי. כך שההנעה הכפולה המצויינת של סובארו וחלק בלתי נפרד מה-DNA של המותג ימשיך גם בדור הבא.
מה שכן עשוי להתחדש, ורמז עבה לזה הגיע מאותה מסיבת עיתונאים מפורסמת של סובארו-טויוטה-מאזדה, הוא הופעת בכורה של יחידת הנעה היברידית חדשה. אם כן אז מדובר במערכת היברידית מקבילה/טורית שבה הכוח לגלגלים יכול להגיע ממנוע הבוקסר, מהמנוע החשמלי בלבד כאשר מנוע הבנזין משמש כגנרטור ליצור חשמל בלבד או משניהם גם יחד. הספקים ונפחי מנועים עדיין לא ידועים אבל יהיה זה סביר כי מנוע ה-2.5ל' הנוכחי לא יקבל גרסה מחושמלת ובמקומו יהיה בוקסר-טורבו בנפח מוקטן – אולי 1.5ל'.
אצלנו, סובארו משווקת גרסה צנועה למדי של האאוטבק (החל ב-240 אלפי שקלים). דגם שבצפון אמריקה נהנה מגרסאות טורבו (260 כ"ס) ורמות אבזור גבוהות ומהודרות מאד ובהן גרסת Wilderness – מוגדשת, מוקשחת ומוגבהת לשטח שזוכה לביקוש רב בעיקר במדינות הצפוניות של ארה"ב ובקנדה.