רוני נאק
רק לפני כמה שבועות קיימו טויוטה, מאזדה וסובארו מסיבת עיתונאים משותפת – וחריגה מאד – להצגת האסטרטגיה המשותפת של שלושתן לגבי השנים הקרובות וחישמול קו הדגמים שלהן. לטובת מי שאינו מכיר לטויוטה אחזקות במאזדה וגם בסובארו ושתי האחרונות – כמו הראשונה – מצד אחד לא ששות לרדוף אחרי הבהלה לרכב חשמלי ומצד שני רושמות השנה שיאי מכירות של כל הזמנים בעיקר בשוק הצפון אמריקאי.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/06/WS_01_01_s.jpg)
מערכת ההנעה ההיברידית של סובארו אינה משהו שהיצרן הבליט בקו המוצרים שלו – ואלינו לישראל מעולם לא הגיעה (גם לא הבוקסר-דיזל שהיה קצר מועד). אלא שעתה, עם המערכת החדשה (שנתוני תפוקתה טרם פורסמו) והשינויים שחלו בדרישות הפליטה לא יהיה מנוס שנראה גם באולמות סובארו בישראל גרסאות היברידיות – אחת הראשונה שבהן תהיה ככל הנראה סובארו קרוסטרק שניצבה בצבעי הסוואה במצגת הגלובאלית.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/06/WS_01_10_s.jpg)
מה שונה במערכת ההיברידית החדשה מסובארו? ובכן בעוד שהקודמת הייתה מערכת מקבילה שבה תמיד היה קשר מכאני בין מנוע הבעירה הפנימית, המנוע החשמלי והגלגלים. עתה סובארו מציגה מערכת מקבילה/טורית שבה הכוח לגלגלים יכול להגיע ממנוע הבוקסר, מהמנוע החשמלי בלבד כאשר מנוע הבנזין משמש כגנרטור ליצור חשמל בלבד או משניהם גם יחד.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/06/SUBI.jpg)
סובארו עוד ציינה כי בניגוד למערכת ההיברידית הקודמת, המערכת החדשה מאפשרת לה להישאר עם מיכל דלק בקיבולת מלאה – ומכאן להנות מטווח נסיעה גדול במיוחד. וכמובן שהיא שומרת על מערכת ההנעה הכפולה המצוינת שלה בעזרת דיפ' אחורי מכאני ולא מנוע חשמלי אחורי כפי שמקובל במקרים רבים אצל יצרנים אחרים.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/06/WS_01_09_s.jpg)
המערכת היא אוטונומית לגמרי (טעינה עצמית) ולא נדרש חיבור לרשת החשמל לטעינה כמו בפלאג-אין הייבריד. המשיכו לעקוב כאן כדי לגלות מה תהיה תפוקת המערכת ונתוני צריכת הדלק. יהיה מעניין.