רוני נאק
רק לפני כמה שבועות קיימו טויוטה, מאזדה וסובארו מסיבת עיתונאים משותפת – וחריגה מאד – להצגת האסטרטגיה המשותפת של שלושתן לגבי השנים הקרובות וחישמול קו הדגמים שלהן. לטובת מי שאינו מכיר לטויוטה אחזקות במאזדה וגם בסובארו ושתי האחרונות – כמו הראשונה – מצד אחד לא ששות לרדוף אחרי הבהלה לרכב חשמלי ומצד שני רושמות השנה שיאי מכירות של כל הזמנים בעיקר בשוק הצפון אמריקאי.
מערכת ההנעה ההיברידית של סובארו אינה משהו שהיצרן הבליט בקו המוצרים שלו – ואלינו לישראל מעולם לא הגיעה (גם לא הבוקסר-דיזל שהיה קצר מועד). אלא שעתה, עם המערכת החדשה (שנתוני תפוקתה טרם פורסמו) והשינויים שחלו בדרישות הפליטה לא יהיה מנוס שנראה גם באולמות סובארו בישראל גרסאות היברידיות – אחת הראשונה שבהן תהיה ככל הנראה סובארו קרוסטרק שניצבה בצבעי הסוואה במצגת הגלובאלית.
מה שונה במערכת ההיברידית החדשה מסובארו? ובכן בעוד שהקודמת הייתה מערכת מקבילה שבה תמיד היה קשר מכאני בין מנוע הבעירה הפנימית, המנוע החשמלי והגלגלים. עתה סובארו מציגה מערכת מקבילה/טורית שבה הכוח לגלגלים יכול להגיע ממנוע הבוקסר, מהמנוע החשמלי בלבד כאשר מנוע הבנזין משמש כגנרטור ליצור חשמל בלבד או משניהם גם יחד.
סובארו עוד ציינה כי בניגוד למערכת ההיברידית הקודמת, המערכת החדשה מאפשרת לה להישאר עם מיכל דלק בקיבולת מלאה – ומכאן להנות מטווח נסיעה גדול במיוחד. וכמובן שהיא שומרת על מערכת ההנעה הכפולה המצוינת שלה בעזרת דיפ' אחורי מכאני ולא מנוע חשמלי אחורי כפי שמקובל במקרים רבים אצל יצרנים אחרים.
המערכת היא אוטונומית לגמרי (טעינה עצמית) ולא נדרש חיבור לרשת החשמל לטעינה כמו בפלאג-אין הייבריד. המשיכו לעקוב כאן כדי לגלות מה תהיה תפוקת המערכת ונתוני צריכת הדלק. יהיה מעניין.