שבת , 27 אפריל 2024
תמונה פותחת סוזוקי קרוסאובר
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו - עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו

רוני נאק

סוזוקי קרוסאובר הוא הענק השקט של קבוצת רכבי הפנאי הקטנים. ללא רעש וצלצולים מיותרים הוא נמכר באופן עקבי ויציב מאז השקתו בישראל בסוף 2013 עלו על כבישי ישראל עשרות אלפי יחידות ממנו. וזה נתון מרשים מכיוון שבשוק שמחציתו היא של רכבי ליסינג – בסוזוקי כ-90% מהמכירות הם ללקוחות פרטיים. אז אחרי שהגיעה מתיחת הפנים לפני כשנתיים, ונוסף מנוע טורבו יחד עם עליה בתחושת האיכות הכללית – סוזוקי מוסיפה גם מערכות בטיחות אקטיביות. וזה נהדר.

בתוך מאמר סוזוקי קרוסאובר
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו – עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. המראה מוכר – הדינאמיות מפתיעה. צילום: רוני נאק

חזק ויותר בטוח

כבר נסענו כאן בישראל בגרסת ה-1.4ל' טורבו של הקרוסאובר "טורבו". כיום זו יחידת ההנעה היחידה המוצעת בדגם הזה והיא מפיקה 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ. אין הנעה כפולה (מחוסר עניין של השוק שלנו) והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. זהו דור מנועים חדש של סוזוקי אשר הוצג בעולם בשנת 2017 ומיד הגיע גם אלינו.

בתוך מאמר תא נהג סוזוקי חדש
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו – עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. אינטגרציה נהדרת למערכת המולטימדיה המקומית. צילום: רוני נאק

בתחום אבזור הנוחות בולטת מערכת המולטימדיה המקומית – של שייקה אביזרים. למערכת אינטגרציה מצוינת לתוך האקוסיסטים של הרכב, פיקוד קולי לפונקציות רבות וכמובן קישוריות מלאה לסמארטפונים. גם המסך באיכות טובה מאד עם רזולוציה נהדרת, בהירות טובה באור יום וממשק נהיר וקל להבנה.

בתוך מאמר תקריב על מתגים
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו – עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. שני כפתורים קטנים שעושים הבדל גדול. צילום: רוני נאק

הבשורה היא במערכות הבטיחות האקטיביות. כאן שילבה סוזוקי בלימת חירום אוטונומית וכן בקרת שיוט אדפטיבית. השנייה לא מובנה מאיליה בקבוצת הרכב הזו וברמת המחיר הזו. ובכן בכ-130 אלפי שקלים קבלו את כל זה וגם בקרת אקלים, כניסה ללא מפתח – וחשוב מכל מותג בעל סימפטיה רבה וביקוש בשוק היד השנייה וכן – גם מוניטין אמינות טובים.

 

על הכביש

לא זכרתי שהקרוסאובר של סוזוקי הוא כזה מהיר! אולי זה המשקל העצמי שהוא קצת מתחת ל-1.2 טונות – זמינות הכוח הנהדרת של מנוע הטורבו, התאמה מופלאה של יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים לתפוקת הכוח – או אולי הכל ביחד. הנהיגה בסוזוקי מרגישה "חיה" ותמיד יש כוח זמין נוסף מתחת לדוושה. האופי הדינאמי הזה כאילו שלא "מיישר קו" עם המראה שהוא רגוע למדי – בטח בסביבה של רכבי כביש-שטח מעוצבים לעייפה. וזה נחמד והופך את ה-SUV הקטן הזה לזאב בעור של כבש אם רק תרצו.

בתוך מאמר סוזוקי כסוף
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו – עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. תא מטען גדול ונוחות מפתיעה בעיר. צילום: רוני נאק

שיפור מהותי נעשה ב-NVH במתיחת הפנים ויחד עם הממשק החדש, והדינאמיות שלו, הקרוסאובר מעביר עתה חווית נהיגה טובה מכל מה שהכרנו ממנו בעבר. אמנם, הקבינה מזכירה לנו פה ושם כי בכל זאת מדובר במותג רכב עממי. ואת זה הקרוסאובר לא מנסה להסתיר תחת שכבות של איפור כרום או משטחי דמויי עץ.

בתוך מאמר מראה כללי תא נהג
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו – עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. עיצוב תכליתי וחומרים עמידים. צילום: סוזוקי

בנהיגה אתגרנו את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית במגוון של תרחישים בינעירוניים. זו פעלה ללא דופי. ורק טענה אחת לגבי הטווח הסופר-רחוק של המכ"מ במצבו הרחוק ביותר. למעט זאת הוא עבד באופן עקבי וצפוי – כמו אצל הגדולים.

בתוך העיר גילינו את בידוד המהמורות הטוב – שמתקבל גם בזכות גלגלים גדולים עם חישוקי 17 אינץ' וצמיגים בחתך 55. מחוץ לעיר אהבנו את העוצמה והנשיכה של הבלמים ואת דיוק ההיגוי – וכן. גם שיוט מהיר (יש יאמרו מהיר+) ללוקיישן הצילומים עבר באופן נעים ביותר.

 

פחות

אין כאן וויתור לגמרי על מובילאיי – שצפצופיה עדיין מספקים התראה על סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, זיהוי תמרורים. כמו כל מנוע טורבו טוב גם כאן אם תלחצו תגיעו לצריכת דלק גבוהה. אולם בקצב מתון תוכלו לראות 13 קילומטרים ואף יותר לליטר של אוקטן 95 משובח.

בתוך מאמר סוזוקי בשכונה
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו – עכשיו עם מערכות בטיחות אקטיביות החל ב-130,000 שקלים. נראה בטוח בשכונה. צילום: רוני נאק

סיכום

ללא רוח וצלצולים יש בסוזוקי קרוסאובר כנות שובת לב. הוא לא מנסה להיות מה שהוא לא – ואת מה שהוא עושה הוא מבצע נהדר. יחידת ההנעה הזו מקסימה, איכות הנסיעה בלטה לטובה, הממשק האנושי נהדר (גם עם הפעלה קולית) ועתה נוספה גם שכבת הגנה בטיחותית בצורה מערכות אקטיביות מקוריות. עם כאלו יתרונות וכוח משיכה של מותג אהוד בשוק הפרטי – אפשר בהחלט לקחת בחשבון את הסוזוקי קרוסאובר טורבו בהחלפת הרכב הקרובה שלכם.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × four =