שבת , 20 אפריל 2024
מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. מחיר הוגן, חבילת בטיחות מרשימה וצריכת דלק זעומה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט הייבריד

רוני נאק

הסופר מיני האייקונית של סוזוקי, SWIFT, עברה המון שינויים לקראת מודל 2022. למעט שינויים קוסמטיים קלים למדי מן החוץ, הסוויפט מצוידת עתה ביחידת הנעה היברידית קלה, היחידה בהיצע של הדגם.

מדובר במערכת ה"קלילה" של סוזוקי בה מנוע הסטרטר הוא גם גנרטור המייצר חשמל וגם משמש כסיוע למנוע הבנזין ליציאה מהמקום ובעיקר מאפשר זמני דימום מנוע ארוכים יותר ברמזורים ופקקים. רוב רובו של הכוח מגיע ממנוע בנזין בנפח 1.2ל' עם 4 צילנדרים המפיק 83 כ"ס ו-10.9 קג"מ. צריכת הדלק ממוצעת הרשמית עומדת על 5.4ל' ל-100 קילומטרים שזה 18.5 קילומטרים לליטר (דרגת זיהום 3) שזה לא רע בכלל.

הגלגלים הקדמיים מקבלים את ההנעה דרך תיבת הילוכים רציפה עם חלוקה ווירטואלית ל-6 הילוכים. כך שאין מה לצפות לביצועים עוצרי נשימה. חסכון בדלק – דווקא כן.

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. חבילת אבזור חיצונית, כולל פנסי LED, חישוקים וגג בצבע שני. למראה לא גרוע. צילום: סוזוקי

בנוסף הדור הזה, שמגיע אלינו אגב מיפן (שזה בהחלט דבר טוב), מצויד בממשק מולטימדיה חדש מקורי מהיצרן עם ממשק אנדרואיד ומהירות עבודה טובה. יש גם מסך רב תפקודי חדש במרכז לוח המחוונים אשר מספק המון מידע דרך תפריט מחזורי, באשר למערכת ההנעה, מערכות הבטיחות האקטיביות ועוד.

וטוב שכך שכן הסוויפט מצויד בחבילת בטיחות אקטיבית מרשימה ביותר. (דרגה 6). תמצאו תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מתי, ניטור עייפות נהג וגם 6 כריות אוויר וכמובן מערכות בקרת יציבות ואחיזה. ENCAP נותנת לרכב הזה 4 כוכבי בטיחות.

בתחום האבזור (בגרסת GLX האוטומטית שהגיע למבחן) נציין פנסי LED ראשיים, גג בצבע קונטרסטי, עיטורי כרום, מושב נהג עם כיוון גובה, המון פקדים על גלגל הגה, בקרת אקלים אלקטרונית, כניסה והתנעה ללא מפתח וגם ממשק בלוטות' לטלפון ושמע.

• המחיר של רכב המבחן עומד על 109,990 שקלים

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. מדבקת ה-SUPER מקומית. כל השאר אחלה. צילום: רוני נאק

נהיגה

בעיר ממש אפשר ליהנות מהממדים הצנועים החיצוניים, כניסה נוחה למושב האחורי ותא מטען גדול יחסית בעל קיבולת של 242 ליטרים. קוטר הסיבוב הוא מתחת ל-10 מטרים ועם בסיס גלגלים של 245 ס"מ מקבלים מכונית שקל מאד להשתחל איתה ברחובות צדדים צפופים מבלי להשאיר מראות צד מפורקות על הכביש. יש חיישני חניה שימושיים מאד וגם הראות החוצה טובה בזכות שמשות זקופות ותנוחת ישיבה גבוהה יחסית.

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה הייבריד

נוחות הנסיעה סבירה למדי. שיבושים קטנים מגוהצים בסדר ואילו פסי האטה יכריעו את המתלים די בקלות ודורשים ריספקט כדי שלא להתרסק עליהם. יחידת ההנעה לא מאד חזקה ועם 12.2 שניות ל-100 קמ"ש התאוצה ברמזור מדודה-אך-אמיצה. בדרך המנוע יספר לכם כמה הוא מתאמץ כשה-CVT מקפיץ את הסל"ד וזה נוכח בתא.

חוצמזה עם גוון הצבע הכפול, חישוקי 16 אינץ' מעוצבים וקריצה של פנסי LED – יש לסוויפט נוכחות ולוק חמוד שלא היה לו בעבר – בטח לא בשנים האחרונות.

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. כן כן. זה מקרין HYBRID על הכביש (אביזר בתוספת) צילום: רוני נאק

גם אם המיקוד הוא עירוני בהגדרה, לקחנו את הסוזוקי סוויפט ההיבריד גם לסיבוב בינעירוני ארוך למדי. משהו שידמה נסעית סופשבוע ארוכה לדודה שגרה אי שם או את הנדידה השנתית של המשפחה לאיזה אתר נופש, נגיד ים המלח.

וכאן, למרות הספרטניות לכאורה של תא הנוסעים, ריפודי הבד האפורים ודיפוני הפלסטיק הקשיח – הסוזוקי הייתה מצוינת. רמת ה-NVH במהירות שיוט בינעירונית נמוכה ולא מעייפת לאורך זמן. היא תשייט בביטחון מלא בקצב של כביש 6 עם בקרת שיוט אדפטיבית עירנית ופעילה ושמירת נתיב שלא תתן לך לזייף.

ביום החורפי בו נסעתי, בקרת האקלים סיפקה את החימום הנעים לרגליים ובמקביל זרם של אוויר יבש להפשרת השמשה הקדמית כשברקע ג'ו רוגן בפוד קאסט על משהו שכנראה יוסר מפלטפורמה חברתית המונית יותר מספוטיפיי. ממשק האנדרואיד עבד נפלא עם הסמסונג שלי ודי מהר התרגלתי לתפריטים ולמעבר המהיר ביניהם.

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. לא חוששת מנסיעה ארוכה או כבישים מפותלים. צילום: רוני נאק

יתרה מזאת, כל כך נהניתי מהנסיעה ברכב קטן לשם שינוי (ולא באיזה SUV גמלוני) שאף הארכתי את החזרה הביתה במסלול נהיגה ארוך יותר ומפותל יותר. שם בהרים הובלטה צניעות ההספק אבל המשקל העצמי הנמוך והזריזות של הפלטפורמה אפשרו לשמור על קצב נאה בסיבובים ועל יחידת ההנעה בטמפ' הרתיחה הנכונה.

 

מה פחות?

הקבינה יכולה להרגיש מעט דלה למי שיורד מרכב מהודר יותר. הסוויפט תכליתית וזה מורגש בדיפוני הדלתות, במשקל קפיצי ידיות הפתיחה ואפילו תנועת המנופים. אין בהם את ה"בשר" של אותם החלקים במותגי פרמיום למשל (בואו בכל זאת רכב במחיר יחסית עממי).

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. מולטימדיה מקורית ומהירה, בקרת אקלים וגם צד מידע עשיר. הדיפונים קשים ושחורים מאד. צילום: סוזוקי

מסך המידע בלוח המחוונים אמנם נותן מידע רב אבל הוא די אניגמטי לפעמים ודורש פיענוח או אפילו מיותר. 

תיבת ה-CVT. כמו אצל מותגים יפניים רבים אחרים. גם כאן היא מקריבה ביצועים ומשלמת ב-NVH על חיסכון בדלק. תחת מאמץ היא מביאה את המנוע לרמת נוכחות רמה מדי בתא הנוסעים, גורמת לרצות לסיים עקיפה כמה שיותר מהר (וזה לא ממש מהר כאן) ולו רק בשל אי הנעימות של סחיטת הצורה למנוע הקטן.

שם מאחר בתא המטען השטיח והדיפון סמלי ביותר. המושב האחורי נותן הרבה מרווח לראש אבל די מוגבל לרגליים של נוסע בוגר ושלושה בוגרים יתקשו למצא מקום נוח לשבת מאחור.

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. 242ל' שצומחים למעל ל-500 ל' עם קיפול המושבים. צילום: סוזוקי

סיכום

בסוף ימי המבחן סוזוקי סוויפט הציבה ממוצע צריכת דלק אמיתי של 18 ק"מ/ל'. שזה נהדר לכשעצמו. אילו הייתי נוסע קצת יותר בעיר כנראה שהייתי מגיע לממוצע הרשמי וזה מרשים ביושרה יוצאת דופן. מערכת ההנעה מספקת אם כן את ההבטחה לחסכון בדלק גם אם התשלום בביצועים יהיה מורגש בעיקר מחוץ לעיר ובתאוצות ביניים איטיות.

תוספת האיבזור ובעיקר איבזור הבטיחות מרשימה ביותר. המערכות תפקדו נהדר ועצם קיומן, בכזה היקף וברמת מחיר כזו הופך את הסוזוקי סוויפט לרלוונטית היום יותר מתמיד. על זה הוסיפו את המקרה הנדיר של מכונית יפנית שאשכרה מיוצרת ביפן – כבונוס נוסף.

במימד התמורה לכסף, אם מסתכלים על סגמנט הסופר-מיני. הסוויפט מתחילה במחיר זול יותר והיא מכילה את כל אבזור הבטיחות. זאת לצד אהדה רבה שיש עדיין לציבור למותג סוזוקי.

מבחן דרכים לסוזוקי סוויפט הייבריד. מחיר הוגן, חבילת בטיחות מרשימה וצריכת דלק זעומה. צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

One comment

  1. Hybrid my ass

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 5 =