שבת , 27 אפריל 2024
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה C-HR

רוני נאק

טויוטה C-HR היא רכב מכר. ואישית לא היה איכפת לי שיהיה לי עסק שכל מה שהוא עושה זה למכור רק טויוטה C-HR. המספרים עומדים על אלפים רבים בשנה – כ-12,600 יחידות מתחילת השיווק ועד ליוני 2019 – נתון מדהים. ואם היו עוד אלפיים בכל רגע נתון כנראה שהיו נמכרים בהינף קמפיין מכירות יחיד. בכל מקרה, הרכב הקטן המעוצב בהשראת החיתוכים המופלאים של יהלום (איך זה תמיד יהלום או משהו יקר ערך. למה לא חיתוכים מופלאים של מצה? או קימורים פתייניים של אתרוג?), עבר שדרוגון קטן. אפילו לא מתיחת פנים אלא משהו מקומי כזה.  

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: טויוטה
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן נוסע בסדר צריכת הדלק עומדת על כ-16.5 קילומטרים לליטר בממוצע של מבחן דרכים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: טויוטה

פירוט העדכונים

התוספת מקנה לרכב דירוג בטיחות 8 בזכות תוספת של ניטור שטחים מתים ושל זיהוי רכב חוצה מאחור. זאת, בנוסף, לבקרת השיוט האדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירופ אוטונומית ומאפייני ריסוק שהקנו לו 5 כוכבי בטיחות. לגרסה טויוטה קוראת c-oncept כי הדור הזה אוהב מקפים באמצע השם של הדגם ויוצר אמביאנס של תיחכום הייטקי-אורבני כזה. בנוסף עוד בחזית הטכנולוגית מוסיפה טויוטה למערכת המולטימדיה המקומית גם WAZE  עם פיקוד קולי ללא תוספת תשלום. עוד בשינויים יש גג שחור, מראות שחורות, חישוקים בעיצוב ספורטיבי וריפודי עור. מה שירד מההיצע – לטובת מעט יותר מקום בתא המטען – זה הגלגל החלופי שאת מקומות תופסת ערכת ניפוח. המחיר: 152,900 שקלים – כאשר גרסת הבסיס מתחילה מ-141,900 שקלים ותדרשו לעוד 1500 שקלים אם תרצו צבע מטאלי (כל הגרסאות של טויוטה C-HR הן דרגת זיהום 2).

להורדת הקטלוג המלא של טויוטה C-HR

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק

• רכב חדש החל מ-549 שקלים בחודש בלבד!

 

יצאנו לדרך

אני זוכר את טויוטה C-HR – אם במבחן רכב בודד כשרק הגיעה לראשונה לישראל ובהמשך במבחן השוואתי בו ניצחה את מאזדה CX-3 הקודמת. וגם אם לא מאד התחברתי בהתחלה יש לרכב הפנאי הזה את הקסם שלו. אולי זה העיצוב, אולי אלו הממדים  – אבל כנראה שלא מערכת ההנעה. טוב. אולי אני מעט מגזים כי בכל זאת מדובר ביחידה מודרנית בנפח 1.8ל' היברידית עם 122 כ"ס ומומנט משולב של 14.5 יחד עם 16.6 קג"מ של המנוע החשמלי. ההנעה קדמית בלבד – דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על פי היצרנית על 26.3 קילומטרים לליטר. בנסיעת המבחן הגעתי לנתון של 16.5 קילומטרים לליטר – בנהיגה מודעת הגעתי לכמעט 19 קילומטרים לליטר. וזה בסדר.

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן. העיצוב לא השתנה מהשקת הדגם ב-2016. עדיין נראה טוב. האיכות הכללית בסדר. החל מ-142,000 שקלים. צילום: טויוטה

עוד זכרתי שלטויוטה C-HR יש בעיית בידוד רעשים. אלא שזה פחות הפריע לי הפעם. מערכת ההנעה כמעט שאינה נוכחת בתא הנוסעים – למעט כשמחט התפוקה (פעם קראו לזה סל"ד) מצביעה לאיזור ה-POWER. אז יש רעש מנוע, אבל קוראים דברים, וזה לגמרי באיזורי ה"רעשים הטובים" של מכונית מאיצה (עוד רעש טוב? בבקשה: מרים חלונות בפעולה).

עיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג לא השתנה. לטוב ולרע. זה עדיין מראה מאד מתוחכם ומורכב אבל גם דחוס ו"אינטימי" ומחבק כמו רחם סייברפאנק שאומר שיש לך 10100 בלחישה באוזן. כמו דגמים אחרים של טויוטה, גם ה-C-HR לא מגיע אלינו מיפן. אלא ממפעלי טויוטה בתורכיה, או טורקיה, תבחרו אתם. אני מזכיר זאת כי פה ושם אפשר למצוא אי דיוקים בהרכבה, קרקושים בנסיעה ואיכות כללית שהיא טובה אבל לא מתעלה (בשביל זה יש לקסוס UX).

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק

בכל האמור לדרך שבה מכונית זזה. משהו שהפך למשני בחשיבות בשנים האחרונות – לצערי. טויוטה C-HR לא עושה פאשלות. המתלים על הצד הרך ומבודדים יפה שיבושי דרך. התמיכה במרכב עדיין טובה והאחיזה מצויינת. מתלי עצמות עצה כפולות מאחור זה דבר נדיר – ובהחלט מבורך – למצא ברכב פנאי ממנו מיוצרים אלפים רבים בשנה (יקר ליצור) וזה תורם להתנהגות כביש בטוחה בכל טווחי המהירות השפויים. לגבי בלימה, היגוי ושניהם בו זמנית – גם כאן אין תלונות לגבי רמת הדיוק או עוצמת הבלימה. אם אתם רגילים לבלימה של רכב היברידי אין כאן הפתעות – אם לא, עקומת הלמידה תלולה מאד.

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן תא המטען גדל ב-80 ליטרים בזכות וויתור על גלגל ספייר. החל מ-142,000 שקלים. צילום: TOYOTA

ביקורת בונה

בזמן שחווית הנסיעה הכללית טובה ונעימה מאד. ואפשר בהחלט לכסות קילומטרים רבים בקצב טוב ובנוחות. מצאתי את המושבים הקדמיים מעט לא נוחים לאורך זמן. בעיקר מושב הנהג שאחרי כשעת נסיעה התחלתי להרגיש את הגב התחתון שלי מבקש לעצור רגע לטילון בתחנת הדלק. המושב האחורי עדיין קלסטרופובי למדי – ולטרול בוגר כמוני בגובה 180 (בלי עקבים) די קשה להיכנס ולצאת משם. אם נסכם שזה יותר "קופה" (תכלס מה שטויוטה אמרה) זה בסדר.

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק

• מכונית, טיפולים, ביטוח ואחזקה – כל זה בתשלום אחד של 1379 שקלים בחודש

 

ועוד משוב בונה אחד יש לי לגבי טויוטה C-HR. ממשק הקונקטד המקומי הוא רעיון נפלא. מעוברת, ומלא תוכן חיוני כמו תזמון טיפולים לרכב ואפשרות להזמין טור, מידע על קריאות חוזרות, מדריכים שונים וכמובן אפליקציות בידור, שמע ועכשיו ניווט. אבל…למערכת שחוויתי ברכב ההדגמה היה LAG ארוך ומעצבן, מקלט ה-GPS לפעמים קיבל מיקום ולפעמים לא. ואז יש את ה-LOOK, העיצוב של מסך הבית אין בו שום דו-שיח עם השפה העיצובית של הקבינה – לא בצבעים, לא בפונטים. החוויה שלי הייתה של נטע זר. תיקון המראה היה בהחלט תורם רבות לחווית נסיעה שלמה יותר.

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן מושב אחורי קטן למדי וחלונות צד מזעריים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: TOYOTA

סיכום

טויוטה C-HR עודנה מכונית קופה קטנה ומוגבהה. אינה רכב פנאי דמוי SUV אלא מעין שלב ביניים על הספקטרום של "קרוסאובר". דינאמית היא מהנה לנהיגה, גם אם המנוע לא מאד חזק ומרעיש תחת מאמץ. לפחות היא מציגה צריכת דלק טובה אם תנהגו באופן מודע. מחיר הגרסה הבכירה – C-ONCEPT גבוה למדי אבל אתם מקבלים חבילת בטיחות סופר-מושקעת ועוד איבזור נוחות ודקורציה – בתוך חבילה שעדיין נראית עדכנית ומושכת. עם ערכים מוספים רבים שבמידת מה מאזנים את המחיר הגבוה.

מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה C-HR היברידי המעודכן עם חבילת איבזור בטיחות מורחבת ועוד פינוקים. החל מ-142,000 שקלים. צילום: רוני נאק

אופציות מעניינות

טויוטה C-HR נמצאת בפוזיציה יוצאת מכיוון שיש ממנה גם יבוא מקביל. היבוא המקביל עשוי ליצור הזדמנויות שצרכן עירני כדאי לו לבחון לפני שיקבל החלטה (המפרטים שם שונים ואפשר להשוות למשל כאן). בחירה דינאמית ועליזה יותר, וכזו שתחסוך לכם 27 אלף שקלים תמצאו ביונדאי KONA. שהפכה לילד השובב של קבוצת רכבי הפנאי הקטנים – ועם גיבוי של מותג חזק ורשת שירות רצינית. דרך עדשת המחיר תוכלו באותו הכסף לקבל מפתח של רכב פנאי גדול יותר – נאמר יונדאי טוסון או קיה ספורטאז'. שניהם פייבוריטים של השוק – גם אם גדולים יותר ולא היברידיים. היברידי? קיה נירו. יש לו את הקסם שלו, ממדים שימושיים יותר, יחידת הנעה מרשימה וחסכון של 10K. אכן בחירות קשות.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − fourteen =