שבת , 27 אפריל 2024
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי קונה 2X4

רוני נאק

היא לא כמו כולם. די קל לראות את זה. המראה של יונדאי קונה הוא ייחודי ושונה בנוף רכבי הפנאי הקטנים. המסר הוא הרבה יותר דינאמי וספורטיבי ופחות עגלגל ורך. והמראה הזה ממשיך גם באופן שבה יונדאי קונה זזה. כבר בנסיעות הראשונות זה היה קל מאד להבין כי פער הביצועים מול המתחרות בקבוצת הרכב השלה – פשוט מרסק את התחרות. עם יחידת הנעה שברגיל מזיזה את יונדאי טוסון הגדול ממנה – להכניס מנוע טורבו עם 177 כ"ס ו-27 קג"מ למכונית קטנה הוא מהלך מספר 1 בחוברת ההדרכה של "איך לעשות כל מכונית כיפית לנהיגה". שם אגב הם מעדיפים מנועי V8. הבעיה העיקרית הייתה פער מחיר גדול ביחס לסגמנט – עד היום.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

שתיים על ארבע

לפני אי אלו שנים נכחתי בפרזנטציה בה הוצג הדור החדש של רכבי הפנאי/שטח של מותג מסויים – ולא הייתה שם אפילו גרסה אחת בעלת הנעה כפולה, 4X4, כמו שאנחנו אוהבים. נדהם פניתי לפרזנטור עם שאלת WTF? מתבקשת והמענה היה שב"סקר שהם ביצעו" – ההנעה הכפולה אינה בראש סדרי העדיפויות של הלקוח הישראלי. אם זה היה אז נכון או לא – וואלה לא יודע. לא ראיתי את הסקר – ומצד שני עמישראל ממשיך לרוקן את מחסני הערובה מרכבי פנאי 2X4 בקצב נאה. אז אם אין דרישה לרכיב אשר נוכחותו מעלה את מחיר המוצר ומשפיעה על הרכב באיזורי הביצועים – אולי נוותר עליו ועל הדרך נוריד את המחיר לרמה שיהיה יותר פאנץ' בשוק.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

גרסת ההנעה הקדמית בלבד של יונדאי קונה היא – בגדול – בדיוק אותה יונדאי קונה שכה אהבנו על כבישים מפותלים. זו אותה פלטפורמת סופרמיני מתקדמת עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור. על המראה של קונה אין יותר מדי מה להרחיב. אתם כבר מכירים אותו היטב מהכבישים ורק אומר שהוא מוביל את הלוק המותגי העדכני של היצרנית. גם הארכיטקטורה של תא הנהג והנוסעים לא שונה כאשר רק הבדלי איבזור שונים מבחינים בין גרסאות ההנעה ורמות האיבזור – פירוט מלא כאן.

רכב המבחן ברמת פרימיום מקבל חישוקי 17 אינץ' נאים מאד והוא גם מצוייד במערכת connected car המצויינת של כלמוביל. ברמת המפרט הזו אין משטח טעינה אלחוטי אבל כן תמצאו שקע USB חדש עם יכולת טעינה מהירה לצד שקעי 12v רגילים ולא פחות חשוב בורר שלושת מצבי ההנעה – נותר לשמחתי במקומו ומאפשר לנהג לבחור בין מצב נהיגה חסכוני, ספורטיבי או רגיל. והמעבר בין המצבים מורגש ביותר.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

ללא ההנעה האחורית קבלתם דיאטת בזק אשר הפחיתה 45 ק"ג ממשקל הרכב. זה מוריד את הזמן ל-100 קמ"ש ל-7.5 שניות והמהירות המירבית (נתוני יצרן) עולה ל-210 קמ"ש. גם צריכת הדלק טובה יותר עם ממוצע של 12.5 ק"מ/ל' במבחן הדרכים שלא חסך לחץ מרגל ימין.

 

נהיגה

את יונדאי קונה גיליתי בשעתו על הכבישים המפותלים של הגליל העליון. וחששתי שמא אבד כאן משהו ללא ההנעה הכפולה. אלא שמהר מהר גיליתי שאני צריך להיות נהג מעט יותר טוב כאן. המנוע חזק מאד – וזמינות הכוח (על משקל של כ-1388 ק"ג) ממכרת ממש. תיבת ההילוכים עם 7 יחסי העברה עובדת נהדר בכל רמות תעוקת המצערת – ואף גיליתי שבמורדות ארוכים היא בעצמה נשארת על הילוך נמוך כדי לסייע בבלימה – מרשים ביותר. צריך למנן את הכוח לגלגלים הקדמיים יותר במתינות – להזרים אותו לתוך הגומי והאספלט. לחיצה חזקה מדי תביא לסיחרור ולצירצורי מחאה מבקרת המשיכה. התנהגות הכביש מהודקת מאד, ההיגוי ישיר ועם דיוק ומשוב מצויינים – וכל שצריך זה לכוון את החרטום לכביש המפותל הראשון כדי להבין על מה אני מדבר. GTI אמיתית – וכיף גדול לנהיגה.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

אבל לא רק בפיתולים. נסיעת המבחן לקחה אותנו לעומק הדרום – כדי לסמן V על איזה נחל מעניין כזה. יונדאי קונה מהירה מאד. לא תשימו לב היא תרצה לשייט על 140 ו-150 קמ"ש בנוחות ואדישות כאילו נולדה באוטובהן. מזל שיש בקרת שיוט ואיזו תחושת אחריות ובונדינג עם רשיון הנהיגה שלי. רעשי הרוח מבודדים היטב, עם חישוקי 17 אינץ' יש יותר גומי שמבודד את פני הכביש ונוחות הנסיעה בצד הנהג טובה מאד.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן משווה קיה סטוניק מול יונדאי קונה

לקוטן יש בעיר יתרונות רבים. כמו גם לסייען זינוק בעליה שמצאתי אותו בטיפוס מחניון תחת קרקעי תלול למדי וצר מעברים. נפח תא המטען עומד על 361 ליטרים אבל אנחנו ניצלנו את מלא ה-1143 ליטרים כדי להוביל את הציוד הרב למסע הדרומי.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

ממה פחות התלהבנו? מושב הנוסע בחזית פחות נוח מזה של הנהג. במערכת הקונטקד חסרות פקודות קוליות – וזה בולט על רקע מה שכבר קיים אצל האחרים. והקבינה – הגם שעשויה היטב, אינה משקפת את שמחת החיים המדהימה שמצאתי ביונדאי קונה.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

ב-125,900 שקלים אתם מקבלים את ה"GTI של רכבי הפנאי". מכונית שתשאיר באבק כל קרוסאובר בקבוצה שלה. הוויתור על ההנעה הכפולה יש לו מחיר אצל מי שמחפש לנהוג על דרכי עפר או חושש מכבישי חורף חלקלקים – רובנו הגדול לא ישים כלל לב להעדרה. למעט במשאבת הדלק שם תוספת החיסכון אכן תורגש. עוד כדאי לקחת ברשימת השיקולים כי מדובר במותג בעל מוניטין אמינות מצוין, ורשת תמיכה ארצית ברמה מאד גבוהה.

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק
יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × five =