יום ראשון , 28 אפריל 2024
טויוטה קורולה קרוס הייבריד. החל ב-174,991 שקלים. צילום: יצרן

טויוטה קורולה קרוס החל ב-175 אלף שקל

רוני נאק

נתחיל מזה שיש אספקה, כך לפחות לפי בכירי יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, מעל ל-1,300 יחידות צפויות להיות זמינות, עוד השנה, ללקוחות הישראלים הלוקים בנזילות יתר לפחות לעת עתה. עכשיו לבונבוניירה. קורולה קרוס שעושה היסטוריה קטנה ומושקת בישראל כשבועיים לפני ההשקה הרחבה יותר בשוק האירופאי. כל זה בתקופה של תנודות, תהפוכות וזעזועים רבים שעוברים בימים האלה על היצרנית עצמה אשר איבדה את השוק הרוסי הגדול ואף הודיעה אתמול (יום רביעי) על סגירת המפעל בשוק היעד החשוב הזה.

טויוטה קורולה קרוס הייבריד. קוקפיט דיגיטלי עם מולטימדיה 10.5 אינץ', הפעלה קולית וממשק קארפליי אלחוטי. צילום: יצרן

בליין הדגמים הישראלי, קורולה קרוס מגדילה את הרזולוציה של דגמי ה-SUV/קרוסאובר אשר משתרעת עתה מאייגו X ועד לנדקרוזר. הקורולה קרוס נכנסת בממדים ובמחיר בין ה-C-HR (העתיד לעבור חידוש בקרוב) לבין רב-מכר אחר ודגם ליבה סופר-חשוב ראב-4. בהתאם, הקורולה קרוס מתומחר בין 169 אלפי שקלים (בחבילה בסיסית המיועדת לציי הרכב) ל-175 אלף ועד ל-185 אלפי שקלים לגרסת "אדוונצ'ר" הבכירה. זו אגב, עולה רק 6,000 שקלים פחות מגרסת הכניסה של ראב-4. 

קורולה קרוס מתבססת על פלטפורמת TNGA-C שעודכנה בדור ה-12 הנוכחי של קורולה והיא מותאמת להנעה רגילה או היברידית. בסיס הגלגלים צנוע למדי ועומד על 264 ס"מ בלבד. הממדים גם הם תואמים לסגמנט C עם אורך כללי של 446 ס"מ, רוחב של 182 וחצי ס"מ וגובה של 162 ס"מ. בהתאם לממדים החיצוניים גם ממדי הפנים קומפקטיים עם תא מטען בנפח 436 ל' (עד גובה חגורת הבטיחות). תמהיל המתלים נותר מעניין והוא מקפרסון בחזית ועצמות עצה כפולות מאחור – נראה מבטיח. קורולה קרוס אינו רכב שטח, ללא הנעה כפולה ועם מרווח גחון של 16 ס"מ בלבד, מדובר בתרגיל עיצובי שנועד לתת תחושה של.

טויוטה קורולה קרוס הייבריד. אצלנו לא תהיה הנעה כפולה או מנוע 2.0ל' בשלב זה. צילום: יצרן

אחת מנקודות המכירה של טויוטה בשנים האחרונות היא מערכת ההנעה ההיברידית. כאן אנו פוגשים לראשונה בסגמנט את הדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית של הענקית. פגשנו אותה כבר אצל טויוטה יאריס וביאריס קרוס והתרשמנו מאד מהביצועים והחיסכון. כאן זה מגיע ממנוע 1.8ל' מעודכן עם מחזור אטקינסון (בדקו את זה בגוגל בחייאת), שני מנועים חשמליים, סוללת ליתיום במקום מטאל-היידריד ותפוקה משולבת של 140 כ"ס. למנוע הבנזין 14.5 קג"מ ולמנוע החשמלי העיקרי עוד 18.9 קג"מ ואלו משלבים כוחות דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (גם היא מעודכנת). הביצועים עוסקים בכ-10 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של כ-19.6 קמ"ל. 

עוד מצוידת קורולה קרוס במערכת הבטיחות והסיוע האקטיבית האחרונה של טויוטה, T-MATE המזכה את הקרוסאובר בציון 7 ו-8 בדירוג של משרד התחבורה. פירוט המערכות כולל התרעה משכחת ילדים מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית מעודכנת, סיוע להתחמקות מתאונה ועוד מערכות חדשות ומעודכנות רבות.

טויוטה קורולה קרוס הייבריד. גרסת אדוונצ'ר עם חישוקי 18 אינץ' וגג שמש. 185 אלף שקלים. צילום: יצרן

בתוך הקבינה תגלו קוקפיט דיגיטלי מלא כולל לוח מחוונים הניתן לקינפוג ובחירת סוג המידע ואופן ההצגה לנהג (בכל רמות האבזור), לצידו יש מסך מולטימדיה גדול, 10.5 אינץ' עם ממשק חדש, מעבד מהיר יותר, קארפליי אלחוטי ואנדרואיד חוטי. כל הפונקציות יקבלו גם עדכונים מהאוויר (כולל מערכות הבטיחות וההנעה) ככל שהיצרנית תשחרר ותאפשר אותם. עוד נציין בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, שמשות כהות ועוד אבזור נוחות רב ומגוון.

בהיצע שלוש רמות אבזור:

  • טויוטה קורולה קרוס אקטיב – החל ב-168,991 שקלים
  • טויוטה קורולה קרוס דיינאמיק – הל ב-174,991 שקלים
  • טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר – החל ב-184,991 שקלים

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

One comment

  1. שכחתם לרשום שהגירסה שתגיע לישראל נחותה הרבה יותר מהגירסה שתשווק באירופה !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 5 =