תומר הדר
ראלי דקאר מתקרב, וטויוטה נערכת לקראת תחילת המרוץ הדרום אמריקאי עם חשיפת ההיילקס שיתחרה במרוץ המפרך. בדומה לשנים קודמות, מדובר בטויוטה היילקס שאינו משתתף באופן רשמי תחת סמלה של טויוטה, אלא ברכב שהוכן על ידי טויוטה דרום אפריקה וסדנת GAZOO RACING.

• מאיפה הגיעו כל הטויוטות לדעא"ש?
בשלב ראשון, מנוע הטורבו דיזל של ההיילקס הותקן מחדש בפח האשפה שמחוץ לסדנה – ובמקומו נכנס 8V שטויוטה לא ממש ממהרת לספר על מקורותיו והספקו (בעבר הוא הגיע מלקסוס). במקום זה מסתפקת טויוטה בציון העובדה היבשה שמדובר במנוע בו מותקן מגביל מצערת בקוטר 37 מילימטרים, בהתאם לחוקי המרוץ.

הבחירה במנוע 8V אטמוספרי שצריך לשאת במגבלה לא ממש משמח את אנשי טויוטה, שמציינים בהתבטאות נדירה שהנושא אינו לרוחם. לדברי גלן הול, העומד בראש GAZOO RACING: " הפדרציה – FIA – משקיעה מאמצים כדי ליצור שיוויון בין רכבים כמו שלנו ובין רכבים בעלי מנועי טורבו דיזל. התהליך הזה יוצר חוסר שביעות רצון, אך אנו פועלים לפי הכללים ולהערכתנו נצליח בכל מקרה מכיוון שהמרוץ יתקיים באזורים הנמוכים יחסית של פרו" (בהם לא סובלים המנועים האטמוספריים מירידת הספק בשל דלילות החמצן).
הנה סרטון של ההכנות למהדורת 2017:
לפי טויוטה דרום אפריקה, ההיילקס שיתחרה השנה בדקאר עולה על דגמי השנים שעברו הודות לעבודת מתלים יותר טובה ולחלוקת כוח יותר ליניארית. עם שמונה בוכנות מתחת למכסה המנוע, לא ציפינו למשהו שונה, עם מגבלה או בלעדיה.
בישראל משווקת טויוטה היילקס החל מ-227,000 שקלים.