יום רביעי , 5 אוגוסט 2020
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל'
פותח מאמר סקודה קאמיק
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן - רק 125 אלף שקלים וזה שלכם. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל'

רוני נאק

אני לא זוכר מתי מכונית חדשה – בטח מקבוצת הג'יפונים הקטנים – העיפה לי את הקופסה ככה. מה שהחל בנסיעת מבחן כי צריך בכל זאת לנהוג בכל מכונית חדשה ורלוונטית שמגיעה לישראל, הפך די מהר לחוויה מאירת עיניים ואחרי נהיגה של כמה מאות קילומטרים הגיעה גם ההכרזה: סקודה קאמיק היא הטובה בקבוצה שלה.

סקודה קאמיק מאחור
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – רק 125 אלף שקלים וזה שלכם. צילום: רוני נאק

תיאור ממש קצר

לסקודה יש שני SUV אצלנו: קודיאק עם 7 מושבים וקארוק קטן יותר עם 5 מושבים. המקבילים בממדים ובמחיר לקבוצת המנהלים ולמשפחתיות בהתאמה. עתה סקודה סוגרת שלישייה עם SUV קטן – סגמנט A – שיכול בקלות להיכנס לנעליים של פאביה מצד אחד וראפיד מצד שני. במובנים רבים היא כמו סקודה סקאלה וזה לא מפתיע שכן היא חולקת עמה (ועוד N בריבוע דגמים בקבוצת VW) פלטפורמה, בסיס הגלגלים כמעט זהה (רק 1.0 מ"מ ביניהם) – והדשבורד הוא 1:1. בסיס הגלגלים של 265 ס"מ הוא יחסית גדול בקבוצה – 9 ס"מ יותר מזה של הדודניות סיאט ארונה ופולקסווגן T-Cross.

בתחום ההנעה תקבלו בישראל מנוע 1.0ל' עם 3 ציל' ו-115 כ"ס או 1.5ל' עם 150 כ"ס. העברת הכוח על ידי DSG רובוטית עם 7 הילוכים.

תא נהג סקודה
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – זה הקוקפיט הווירטואלי של גרסת סטייל. לא גרוע! צילום: סקודה

עוד בהיצע שתי רמות אבזור: אמבישן וסטייל – כאשר הסטייל מצויד בקוקפיט ווירטואלי, בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית, מפתח חכם, חישוקי סגסוגת גדולים פנסי LED ועוד. בשתי רמות האבזור יש מולטימדיה גדולה עם מסך 8 אינץ', ממשק לאנדרואיד ו-קארפליי, תמיכה מלאה בעברית, 8 רמקולים ועוד פריטים שימושיים כמו מסילות גג ושמשות כהות.

להורדת המפרט המלא של סקודה קאמיק

מערך הבטיחות האקטיבי מרשים למדי (לאור המחיר): בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב, 9 כריות אוויר, ניטור מרחק לפנים ושטחים מתים. יש גם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטומטית בחירום ומצלמת חניה עם קווים דינאמיים. סה"כ ציון בטיחות 7 מתוך 8 כשכל הטוב הזה מגיע עם תג מחיר של 124,900 שקלים לגרסת 1.0ל' ברמת אמבישן שהגיעה למבחן.

סקודה על הכביש חזית
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – נוח מאד בשיוט ובעיר. מעט רך לנהיגת פיתולים נמרצת. צילום: רוני נאק

נהיגה

מכוניות קטנות הן לרוב יצורים גסים ובסיסיים למדי. גם האופי השמרני למדי של סקודה – בכל הקשור בעיצוב פנים וריהוט תוך-רכבי – חשבתי שיצרו SUV קטן, מחוספס ולא הכי נעים. כמה שטעיתי.

הישיבה מאחרי ההגה טבעית מאד. לא מאד גבוהה כמו ב-SUV גדול אבל יותר מורמת מרוב הפרייבטים (לא תראו מעל לגגות בכל מקרה). במקרה של סקודה קאמיק עיצוב הפנים נאה יותר מזה החיצוני. אפילו שמאחור עוד יש לקאמיק מה לומר, מהצד והחזית היא די – סולידית ומפוהקת. הקבינה – אמנם לא קרנבל ברזילאי – אבל עשויה היטב, עם משטחים רכים וחיבורים מהודקים, שיוצרים תחושת איכות הרבה יותר טובה מהסביבה התחרותית. אהבתי את הניגוד בין כיסוי לוח המחוונים לבין מסך המולטימדיה הרבוע שמזדקר מהמדרון האחורי של הדשבורד. מגע המיתוג והמשקל שלו מוספים גם הם לחוויית האיכות של הקאמיק.

מושב אחורי סקודה
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – מושב אחורי נוח ושימושי, מפער דלת ענקי. צילום: סקודה

עם בסיס גלגלים ארוך למדי – יש חלל טוב מאד לרגליים בחזית וגם לאלו היושבים מאחור. גם הגובה לתקרה מצוין כך שבהחלט ניתן לקחת מאחור נוסעים בוגרים ללא תלונות. הכניסה למושבים האחוריים קלה דרך דלתות עם מפער מרשים וזווית פתיחה נוחה.

מנוע הליטר מפיק 20.3 קג"מ ב-2000 סל"ד ועם 7 הילוכים מערכת הניהול דואגת שהוא יהיה ככל האפשר באזור היעיל שלו. בתנאי הנהיגה בישראל לא תרגישו כלל מחסור בכוח – אולי למעט ביציאה לעקיפה במהירות גבוהה כשנדרש סל"ד. שם למעלה מנוע שלושת הצילינדרים הופך למחוספס והוא מפסיק לתת סחורה מעל ל-5500 סל"ד. רוצו על המומנט ותהיו בסדר. בכל מקום אחר – בעיר או בינעירוני בקצב התנועה לא חסר כלום. צריכה הדלק נעה בהתאם לכובד רגל ימין. במבחן קבלנו בין 14.5 ל-12 קילומטרים לליטר.

תא מטען סקודה קאמיק
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – תא המטען מספק 363 ליטרים ללא קיפול המושבים, יש פנס נשלף, ווים לשקיות ושקע כוח. צילום: סקודה

נוחות הנסיעה גם היא טובה מאד – גם ה-NVH. בין השאר בזכות צמיגים בחתך 60 (על חישוקי 16 אינץ'). המתלים הם על הצד הרך יחסית וגם הריסון מהיר למדי. כך שבקצב איטי ובשיוט מהיר על כביש סלול היטב, תקבלו חוויה מאד נעימה ובידוד נהדר מפני הכביש ומרעשי הרוח והדרך. נסו לעומת זאת ללחוץ אותה בפניות ומהר תגלו את רכות היתר של המתלים. זה מחוץ למעטפת השימוש הרגילה של הכלי – אבל היינו צריכים לבדוק – בשבילכם כמובן.

צילום צד סקודה קאמיק
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – נראית בסדר. מסילות גג, שמשות כהות וחישוקי סגסוגת הם פריטים סטנדרטיים. צילום: רוני נאק

סקודה קאמיק לסיכום

צריכים המלצה? קנו אותה. אם אתם בשוק ל-SUV קטן, מתקדם, מודרני, בטוח ומאובזר ועם תג מחיר הגיוני מאד – אין לכם מה להמשיך מעבר לסקודה קאמיק. מה לגבי ביקורת? ובכן אפשר לקטר על כל מני דברים אבל צריך לזכור על מה אנו מדברים כאן – מהו הייעוד שסקודה ייעדה לקאמיק והאם הוא עומד בהבטחות. אז כן. ולאור המחיר – ההתלבטות לא קיימת.

סוגר מאמר סקודה קאמיק
מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.0ל' אמבישן – רק 125 אלף שקלים וזה שלכם. צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

הגבהה 2 אינץ' מקורית של MOPAR ל-JEEP

שיפור של 18% במהלך המתלים לרנגלר מערכת MOPAR מקורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + 10 =