יום חמישי , 24 אוגוסט 2017
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. שלדת קרבון, איבזור משובח ותג מחיר חדש ואטרקטיבי. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0

רוני נאק

למצוא אופניים עם גלגלים גדולים, מהלך ארוך ומשקל עצמי של מתחת ל-13 ק"ג זה באמת דבר נדיר למדי – וכשהחבילה הזו גם מתוייגת במחיר מאד מעניין לקבוצה שלה – העסקה מתחילה למשוך הרבה תשומת לב. עולם האופניים מתאפיין מזה זמן רב ברזולוציה עולה וגוברת של דגמי האופניים השונים – וקשה למצוא אופני כלבו אשר ידעו להתמודד עם סינגלים טכניים ובאותה הנשימה לא יענישו אותך במסע שבילים ארוך – עד שפגשנו את הקונטרייל 8.0.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. שלדת קרבון, מוט מושב גם כן. גלגלי 29 ומהלך מתלה של 120 מ"מ - חבילה מעוררת תיאבון. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. שלדת קרבון, מוט מושב גם כן. גלגלי 29 ומהלך מתלה של 120 מ"מ – חבילה מעוררת תיאבון. צילום: תומר פדר

תמהיל נכון?

מבט ראשון באופניים השחורים וקשה אפילו להבין על מה אתה מביט. שלדת קרבון בשחור-מט ועליה מדבקות בשחור-מבריק – יוצרים מראה נקי, אקסקלוסיבי כזה וכמעט דארט ווידר. ויותר מרוכב אחד התעכבו כדי לנסות ולהבין על מה אני רוכב. ובכן מדובר בגרסת הקרבון של דגם קונטרייל – אשר המשולש הגדול של השלדה עשוי מחומרים מרוכבים – אז אין סיבי פחמן – והמתלה האחורי (X-לינק בשפתם) מאלומיניום.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. בולם של FOX עם שסתום CTD מקנה 120 מ"N של מהלך פרוגרסיבי. מעביר קדמי SRAM יחד עם זרועות הנע מאותו מקור, פוקדים על 2X10 הילוכים. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. בולם של FOX עם שסתום CTD מקנה 120 מ"N של מהלך פרוגרסיבי. מעביר קדמי SRAM יחד עם זרועות הנע מאותו מקור, פוקדים על 2X10 הילוכים. צילום: תומר פדר

מהלך המתלה שמאחור עומד על 120 מ"מ והמתלה בחזית נהנה גם הוא מ-120 מ"מ בשני המקרים באדיבות בולמי זעזועים של FOX עם שסתום CTD וקפיצי אוויר. הגיאומטריה של השלדה עקבית עם הטרנד האחרון: תומכות שרשרת קצרות, זווית היגוי שטוחה, קרנק נמוך ומוט עליון ארוך – שילוב נהדר בין יציבות ליכולת לתמרון. יש מיסבי היגוי בשני קטרים, מסבי הנעה בפרס ותושבת קשיחה למעביר ההילוכים הקדמי יחד עם ניתוב כבלים פנימי.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. מיקום חכם  - ורגיש - לקליפר האחורי אשר מגן עליו מפגעי סינגלים. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. מיקום חכם – ורגיש – לקליפר האחורי אשר מגן עליו מפגעי סינגלים. צילום: תומר פדר

חבילת האיבזור כוללת מעבירים, שיפטרים וזרועות הנע של SRAM. הסידור הוא 2X10 הילוכים. וזה נותן משרעת הילוכים רחבה מאד – לכל תעלול שלא יהיה. המעצורים הם שימאנו SLX עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ – הידראוליים כמובן אשר הפכו לסוג של ברירת מחדש כשרוצים מערכת מעצורים יעילה אך לא יקרה מדי.

נאבות ברגמונט שרוכות לחישוקי ALEX בקוטר 29 אינץ' ועליהם טיובלס רחבים של שוולבה. האיבזור ההיקפי הוא שילב חלקים של ברגמונט ו-AMSWER עם סטם וכידון ברוחב 720 מ"מ.

משקל האופניים עומד על 12.6 ק"ג והמחיר  14,400 שקלים

 

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. ככל שתהיו מהירים יותר האופניים האלו יתגמלו אתכם יותר - מוד התקפה ואתם מסודרים. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. ככל שתהיו מהירים יותר האופניים האלו יתגמלו אתכם יותר – מוד התקפה ואתם מסודרים. צילום: תומר פדר

רכיבה

רכבנו המון קילומטרים על האופניים האלו – ועל פני המון סוגי שבילים: מגיחות סינגלים פרועות של סופ"ש לפנות בוקר ועד היום האחרון של תחרות אפיק ישראל. הסט אפ היה הפעם ארוך מתמיד – ומצאתי עצמי מתעסק יותר מדי עם המתלה האחורי – לחץ האוויר שבו ומספר הקליקים. ואז נפל האסימון שאני מצפה מהמתלה לעבוד נכון בגינות סלעים ודרופים באותה מידה כמו על שבילי עמק פתוחים ומהירים – וזה לא קורה. המתלה של ברגמונט, X-לינק, אקטיבי מאד ורגיש ודורש ניואנסים של כיוון. התייחסו אליו היטב ותתוגמלו באחיזה טובה מאד, עקיבה מעולה של פני הקרקע ואפילו נוחות מצויינת. אבל צריך להתייחס אליו.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. סבלנו בכיף את היום האחרון של האפיק. כן גם את זה האופניים האלו יכולים לעשות מבלי לקרוע אותך. צילום: רונן טופלברג

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. סבלנו בכיף את היום האחרון של האפיק. כן גם את זה האופניים האלו יכולים לעשות מבלי לקרוע אותך. צילום: רונן טופלברג

הקונטרייל 8.0 אוהבים מהירות – וככול שהיינו מהירים ואגרסיביים יותר כך האופניים שמתחת פינקו אותנו יותר ותפקדו טוב יותר. ריכבו לאט והאופניים יהיו נוקשים ומענישים – טוס במורדות, עופו בגינות הסלעים ותתפרו את הברמים – ותצאו מהיער עם חיוך שאי אפשר למחוק.

העברת ההילוכים היא SRAM אופיינית מאד – וזה אומר שזה כמו דריכה של מקלע כבד. משיכה כבדה בשיפטר אבל תנועה חזקה, ושילוב איתן כמעט בכל רמת עומס. לכל אורך הרכיבה לא נרשמה פאשלה אחת – בהחלט אחת המערכות היציבות והאיתנות שיש. יחסי ההעברה מאפשרים טיפוס מאד תלול אבל גם דהירה במורד (54 קמ"ש באחד המורדות של האפיק) או שיוט בקצב מהיר. הורדת הכוח טובה, גם אם יש מעט בובינג ונדרשת נעילת הבולם שמאחור.

היציבות הכיוונית בהחלט שיוצאת דופן והביטחון שזה מקנה יחד עם הגלגלים הגדולים ו-120 מ"מ של מהלך יגרמו לך להיות הרבה יותר מהיר משאתה חושב. לרוב זה מגיע על חשבון זריזות וכשר תמרון אלא שהפעם המחיר קטן יחסית – וגם אם האופניים האלו לא "נופלים" לתוך הפניות ודורשים מעט יותר שפת גוף כדי לתמרן, הם ישנו כיוון בכיף, ללא זכר לגמלוניות של ה-29 אינצ'רים של פעם. כך שתוכלו להיות מהירים מאד גם בסיגנל פתלתל אבל יהיה עליכם להיות אסרטיביים יותר ככל שהמהירות תעלה.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. תשכיב אותה חנייבץ! שפת גוף בייבי וזה יקרה! צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. תשכיב אותה חנייבץ! שפת גוף בייבי וזה יקרה! צילום: תומר פדר

מנשא אופניים YAKIMA

אולי בכל זאת אופניים עם זנב קשיח?

חצי מהמהירות על השביל מגיעה מהמעצורים – את זה כל אחד מכיר – וכאן חסרה לי עוצמה ונשיכה במעצור הקדמי. מה שיש זה בסדר אבל לא מספיק – בטח ביחס ליכולת של כל השאר. דיסק גדול יותר, סט של XT או SRAM היו עושים עבודה טובה יותר אבל מקפיצים את המחיר. הייתי רוצה לשנות גם מעט את המפרט: מושב הידראולי הוא מחיר (וגם משקל) שאני מוכן לשלם וזה ישלים את היכולת הכוללת של האופניים האלו – בטח בסינגלים. ושינוי קטן נוסף – וזול יותר – לעצמי הייתי מקצר את הסטם ליחידה קצרה יותר בכ-1.0 ס"מ. זה יתקן עבורי את מימד האורך שגרם לי להימתח מדי.

 

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. עופי לך לחופשי ציפור דרור לסינגלים של ארה"ק! אודרוב. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 8.0. עופי לך לחופשי ציפור דרור לסינגלים של ארה"ק! אודרוב. צילום: תומר פדר

סיכום

אם צריך לבחור רק זוג אופניים יחיד שיהיה בבית – אלו האופניים. יש בהם את מקדם החרמנות של שלדת קרבון ורכיבים איכותיים, מראה נהדר שמגובה ביכולת לעשות הרבה דברים באופן טוב מאד. יש אופני AM טובים מהם ויש אופני XC מהירים מהם אבל יש מעטים שעושים את הכל – באופן כזה. וכשהמחיר ירד מ-18 לקצת מעל 14K שקלים – התמורה לכסף טובה מאד.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6