יום שלישי , 22 אוגוסט 2017
דף הבית » מבחני דרכים » השקה ג'יפ קומפאס
השקה ג'יפ קומפאס
השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס

רוני נאק

התפרסם גם בגלובס

שיתוף החומרה והטכנולוגיה בתוך קבוצת fca ממשיך ומתרחב עם ג'יפ קומפאס. דור מעודכן של הקומפאס שהיה בעצמו שת"פ עם יצרן אחר. אז זה היה מיצובישי הפעם הבעלות של פיאט תורמת את הפלטפורמה של ה-500x ואת המנועים. זה המופע השני של הנוסחה במותג ג'יפ אחרי הרנגייד שכבר מוכר אצלנו. והפעם אנשי ג'יפ מנסים לשפר את המוצר, להתרחק מהחיבור לקבוצת פיאט ולצקת עוד מאותה זהות "JEEP" מובהקת שהיא בעיקר היתרון היחסי הגדול ביותר על פני המתחרים.

השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. בסיס גלגלים מוארך מאפשר חלל מרווח לנוסעים ולמטען. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס – בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. בסיס גלגלים מוארך מאפשר חלל מרווח לנוסעים ולמטען. צילום: ג'יפ

מרכב

בסיס הגלגלים הוארך ב-7 ס"מ ביחס לרנגייד. כשהוא משנה את הפרופורציה הרחבה-אך-קצרה של הרנגייד. לגבי עיצוב המרכב לא צריך להרחיק לכת. הם פשוט הקטינו את הגרנד צירוקי תוך שימוש בטריקים עיצובים כמו פס כסוף (או שחור תלוי בצבע המרכב) אשר רץ באופן רציף ממראות הצד, לאורך קורת השמשה, לכל אורך הגג ומתחבר מתחת לשמשה האחורית כשהוא בדרך יוצר מראה של גג צף. לזה אפשר להוסיף בתי גלגלים טרפזיים, שבכה 7 חריצים אופיינית, יחידות תאורה בפינות המרכב. כל זה כדי להפוך את ג'יפ קומפאס למזוהה כ-JEEP גם ממרחק.

השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. בסיס גלגלים מוארך מאפשר חלל מרווח לנוסעים ולמטען. איבוזר עשיר מאד בתא הנהג - דעות חלוקות לגבי האיכות הכללית. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס – בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. בסיס גלגלים מוארך מאפשר חלל מרווח לנוסעים ולמטען. איבוזר עשיר מאד בתא הנהג – דעות חלוקות לגבי האיכות הכללית. צילום: ג'יפ

תא נהג

הקבינה עשויה היטב עם משטחים רכים רבים, גם בדיפוני הדלתות. המעצבים שאבו השראה מעולמות הספורט והאקסטרים – זה היה הדיבור השיווקי בכל מקרה – כדי למשל לעצב קונסולה מרכזית בהשראת קסדת מתאגרף. הניינו צריכים כמה בירות כדי לראות את זה גם.  ויש עוד דוגמאות דומות בפינות אחרות ברכב. לא נלאה שכן התוצר הסופי טוב מאד. מסך מולטימדיה 8.4 אינץ, מציג מידע רכב וניווט, מערכת שמע מתוגברת עם 19 רמקולים ממותג beats מספקת צליל מרשים ורהוט. לוח המחוונים משלב צג רב תפקודי בין החוגות הרגילות אשר מציג מחשב דרך, ניווט, שמע, טלפון והתראות.

יש סוויטת בטיחות מלאה עם בקרת שיוט אקטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, התראה על רכב חוצה מאחור ועוד. מרשים למדי. אהבתי את ממיר המתח ל-230 וולט. שימושי ומאד "ג'יפי" המוצר נכנס לדמות.

השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. אלינו יגיעו מנועי 1.4 ל' טורבו ו-2.4ל' מארה"ב. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס – בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. אלינו יגיעו מנועי 1.4 ל' טורבו ו-2.4ל' מארה"ב. צילום: ג'יפ

הנעה

מתחת למכסה תמצאו מנוע בנזין 1.4ל' המפיק בעזרת מגדש טורבו 170 כ"ס וכ-30 קג"מ. הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבת zf אוטומטית עם 9 הילוכים כאשר שילוב ההנעה הכפולה נעשה אוטומטית באמצעות מצמדים נשלטי מחשב. אין דיפ' מרכזי אלא pto המעביר כוח לגל הנעה ולדיפ' אחורי. מערכת ההנעה הבסיסית מסוגלת לשלוט בפיצול המומנט וחלוקתו עד לגלגל הבודד. עוד בהיצע מנוע דיזל 2.0 170 כ"ס עם 40 קג"מ שלא יגיע אלינו בשלב ראשון.

מורגן סטאנלי: ג'יפ שווה יותר ללא פיאט
מבחן דרכים קאדילק XT5

אפשר לשלוט במערכת ההנעה על ידי בורר מצבים המשנה את מפות הניהול בין חול,בוץ,שלג או סלעים אם אתם נוהגים בטריילהוק – הגרסה הקשוחה ביותר.

ואם כבר טריילהוק, זו למעשה חבילה משמעותית למדי הכוללת מתלים ארוכי מהלך יותר מאשר בלימטד הרגיל. מרווח גחון שגדל מ-18 לכמעט 22 ס"מ, פגושים שונים המקנים זוויות גדולות יותר בשטח וגם סוג של low וירטואלי המושג על ידי הקפצת המצמד הקדמי שיוצר אשליה של שילוב הילוך "קצר" ו"קליק" מכאני שייספק כל חובב לנד רוברים עם לוס טרנספר. ניהול התיבה אז יגביל את האפשרות להעביר הילוכים ידנית בהתאם לסיטואציה בה נמצא הרכב ודי לשמור על הנהג מלעשות טעויות.

השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס – בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. צילום: ג'יפ

נהיגה בקומפאס

יש בנהיגה הבדל מורגש בין גרסאות טריילהוק ללימטד. זה האחרון נמוך יותר, רך יותר ומגיב נכון יותר בפניות. מנוע הטורבו חזק דיו אבל צריך להוריד הרבה הילוכים כדי להפיק את המיטב. זמינות הכוח של הדיזל עדיפה אך יש מחיר בדמות nvh פחות טוב ועוד כ-200 קג למשקל הכולל של כ-1.5 טונות.

בשני המקרים מדובר במכונית נעימה מאד לנסיעה. בידוד הרעשים טוב, אין כמעט רעשי רוח וחווית הנהיגה בכביש ישר או מתפתל חיובית ונכונה. ג'יפ לא נפלה בכיול רך מדי או חוסר בריסון ונמצא איזון בין רכות ונוחות לבין ריסון ותמיכה. אהבתי.

השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. גרסת לימטד מציעה חווית נסיעה רכה יותר מאשר הטריילהוק הקשוח. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס – בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. גרסת לימטד מציעה חווית נסיעה רכה יותר מאשר הטריילהוק הקשוח. צילום: ג'יפ

לשתי הגרסאות יכולת שטח טובה למדי. הלימטד יעבור בכל שביל קק"ל מפולס ללא דרמות בעוד שלטריילהוק יש יכולת מרשימה מאד גם בשבילים מאתגרים עם דרדרות, הצלבות והנפות גלגלים פוטוגניות. כל גרסה בדרכה מאפשרת ירידה בטוחה לשטח כשתוכלו להיות שקטים שגם תצאו משם ללא נזק או דרמות אם רק תשמרו על מעטפת היכולת של הגרסה. מסע לעומק המדבר? טרייהוק אוכל את זה בקלות.

השקה ג'יפ קומפאס - בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. גרסת טריילהוק מרשימה מאד ויכולה לקחת אתכם עמוק לשטח - ובחזרה. צילום: ג'יפ

השקה ג'יפ קומפאס – בקרוב בישראל ממחיר של 200 אלף שקלים. גרסת טריילהוק מרשימה מאד ויכולה לקחת אתכם עמוק לשטח – ובחזרה. צילום: ג'יפ

סיכום

ג'יפ עשתה בעיניי את כל המהלכים הנכונים ויצרה מוצר שנראה טוב, עשוי טוב, עשיר בטכנולוגיה וכולל את אותו הקסם החמקמק והחינני שיש בלב ה-dna של מותג jeep. אישית המכונית הזו מאד מדברת אליי ולו רק בשל יכולת אוטנטית לחרוג מהכבישים ולצאת להרפתקאות. זה ערך מוסף נהדר ורב עוצמה.

לישראל יגיע ג'יפ קומפקס ברבעון הרביעי כאשר את הציר תפתח גרסת לימטד עם מנוע 1.4ל' והנעה כפולה. בהמשך תגענה גרסאות נוספות כולל טריילהוק וגם 2.4ל' 180 כ"ס עם הנעה קדמית בלבד. המחירים הסופיים טרם נקבעו אך ההערכה- לפי היבואנית – היא כי הם יחלו בכ-200 אלף שקלים לגרסת לימטד עם מנוע 2.4ל', הנעה קדמית בלבד ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.

 

One comment

  1. כבר התחילו למכור כזה באוטומקס יבואני רכב!
    רכב בהחלט מדהים בגירסת שטח טריילהוק

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6