יום שישי , 29 מרץ 2024

אודי RSQ3 – שרירן קטן

 

RSQ3, הוצג כקונספט לפני כשנתיים, והופך את ה-Q3 הקטן לשריר מכווץ ועצבני. בחזית ומאחור בולט לוגו RS בכיתוב אדום שלא יחמיצו העוברים והחולפים כי מדובר בגרסת העילית של הדגם Renn Sport  ("ספורט המירוצים" בגרמנית) מאודי. החזית אגרסיבית יותר ומקבלת כונסי אוויר מוגדלים, חצאיות מקרבות את השלדה המונמכת לכביש וזו נתמכת על ידי מתלים שקיבלו כיול חדש כדי לעמוד במעמסה הדינאמית המוגברת ומורידים את הגחון של אודי Q3 ב-25 מ"מ. להשלמת העיצוב החיצוני מקבל RSQ3 מראות צד ופסי גג בגימור אלומיניום כסוף עם חישוקים מ- "18 ועד 20" בעיצובים ייחודיים לגרסה וסופית מפלט אליפטית ברוח הז'אנר.

 

Audi RS Q3. אח שרירי, מעוצב ומאובזר של Q3. מתחיל מ-350 אלפי שקלים. לא חייבים בצהוב. צילום: AUDI
Audi RS Q3. אח שרירי, מעוצב ומאובזר של Q3. מתחיל מ-350 אלפי שקלים. לא חייבים בצהוב. צילום: AUDI

למנוע הטורבו, חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ל' (עם קשרי DNA לאותה אודי קווטרו אימתנית מהראלי ). ההספק עומד על 310 כ"ס בין 5,200 ל- 6,700 סל"ד ומומנט של 42.8 קג"מ המגיעים מ-1,500 סל"ד. כל ארבעת הגלגלים מונעים באמצעות מערכת ה- quattro. בלב המערכת דיפרנציאל מרכזי חש-מומנט המפצל את כוח המנוע בהתאם לגלגלים עתירי האחיזה. הביצועים עומדים על  5.2 שניות ל- 100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. תיבת הילוכים S-tronic בת שבעה הילוכים וכפולת מצמדים מוסיפה גם בקרת זינוק מהמקום שלא תפשלו ברמזורים. לפי נתוני היצרן צרוכית הדלק של ה- RSQ3 עומדת על 8.8 ליטר לכל 100 ק"מ בנהיגה משולבת (יהיה זה ניחוש בטוח להניח כי בנהיגה ספורטיבית הנתון הזה ישתנה באופן קיצוני).

Audi RS Q3. תוכלו לבחור רק חבילת אחת - והיא מאד עשירה. צילום: AUDI
Audi RS Q3. תוכלו לבחור רק חבילת אחת – והיא מאד עשירה. צילום: AUDI

בהתאם לציפיות גם חבילת האיבזור תואמת את ההגדרה של "גרסת קצה" : חלון גג פנורמי מזכוכית, 2 מושבי ספורט עם ריפודי עור משולביםבאלקנטרה (מושב נהג מתכוונן חשמלי) מערכת Start & Stop, מולטימדיה עם 8 רמקולים, מסך צבעוני 6.5 אינץ', דיבורית BT, פנסי ערפל קדמיים, בלם יד חשמלי, פנסי בי קסנון עם תאורת LED, מתלי ספורט, אלמנטים עיצוביים RS, חיישני חניה קדמיים, אחוריים עם תצוגה ויזואלית על גבי מסך המולטימדיה, ספוילר אחורי בצבע הרכב, מפתח "חכם" ועוד. כמו שאר דגמי הספורט של Audi מסדרת ה- RS גם יוצע כסטנדרט מערכת Audi Driving Select המאפשרת לנהג לבחור בין ארבע מצבי נהיגה, ממצב שיוט רגוע ועד נהיגה ספורטיבית, כאשר כל מצב משנה את נתוני התאוצה וחדות הבולמים, העברת ההילוכים, תגבור תחושת ההיגוי ולתחושה מושלמת אפילו את סאונד צליל המנוע והמפלטים.

 

מחיר המחירון של AUDI RSQ3 יעמוד על 380,000 שקל – או 350 אלפים לעסקת מזומן.

קצת חומר למחשבה

למבחן רכב אודי Q3

ניב אורון, מנהל חטיבת   Audiבצ'מפיון: "גרסת ה- RS של ה- Q3, מספקת את הטוב מכל העולמות, דגם פנאי שטח יוקרתי המספק יכולות וביצועים של מכונית ספורט עם תאוצה של 0 ל- 100 בחמש שניות. אנו מתחילים את שיווק הרכב באירוע ספורטיבי ללקוחותינו כחלק ממחויבותנו לתחום. חטיבת Audi השיקה בשנה האחרונה כחמישה דגמי ספורט שונים של המותג ותמשיך להשקיע גם בשנה הבאה בדגמים נוספים מסדרת ה- S וה- RS. אנו מאמינים שהגרסאות הספורטיביות מוכיחות את משמעות המושג "קידמה באמצעות טכנולוגיה" ומספקות את החיבור האמוציונלי החזק ביותר עם לקוחותינו. אין לנו ספק כי הדגם החדש, בזכות התמחור האטרקטיבי והתצורה הפופולרית יהיה דגם שישבור שיאים עבור רכב מסדרת ה- RS בישראל. אנו מאמינים שדגם זה,  ביחד עם שאר דגמי הספורט העתידיים לבוא במהלך השנה הקרובה, ייהפכו את סגמנט הספורט למרכיב מהותי מכלל מסירות Audi, כשהמטרה לשנה הקרובה היא חציית קו  150 רכבי ספורט בחטיבה".

 

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 − one =