הקיץ הוא תקופה נוראית לרוכבי השטח. לחות מעיקה, מהרגע שהשמש עוברת את קו האופק היא מתחילה לצרוב את כל מי שלא נמלט למזגן הקרוב ואז שוב בערב, הבריזה נעצרת לקראת חדשות השעה שמונה ושמיכה לחות מעיקה יורדת על הארץ. אם אין לכם את המזל להמלט לרכיבה באירופה או לגור במקום שבו מזג האוויר דומה יותר להרים מאשר לסאונה – ייתכן שרכיבה לילת תהיה הפתרון עבורכם.
אז מה צריך כדי לצאת לרכוב בעלטה? פנסים חזקים, ואנחנו ממליצים גם על משקפי הגנה שקופים – בעיקר כדי למנוע כניסה של עצמים זרים לעיניים המתאמצות.

לצילומים של מבחן האופניים לנורקו סייט לקחנו מרוזן ומינץ שני פנסים: NITE RIDER בעוצמה של 700 לומן שמגיע עם מתאם לקסדה או כידון, וגרסה נוספת עם 550 לומן שמתחבר רק לכידון. אגב 1 יחידת לומן (בהקשר של נורת LED) שווה ל-0.016 וואט של נורה רגילה.
הפנסים שונים זה מזה רק בעוצמת ההארה. לשניהם סוללה פנימית הנטענת משקע USB, לשניהם גוף מצולע עשוי מתכת ולשניהם מתג הפעלה יחיד אשר שולט בכל ארבעת פונקציות ועוצמת התאורה.
אחרי טעינה ראשונה של כ-5 שעות, יצאנו לשטח. ה-550 עלה על הכידון וה-700, אחרי שני שיפצורים מצא את מקומו על הקסדה. עוצמת התאורה שהתקבלה בשבילי בן בשמן האפלים הייתה מרשימה מאד ואפשרה לנו לרכוב בטוח גם אם לא בקצב של רכיבה באור היום. הכוונה היא שלא נפלנו בגלל שדברים שלא ראינו. כמו שקורה לא אחת היו מכשולים שעברנו אפילו טוב יותר…

• מבחן אופניים שצולם בלילה עם פנסי NITE RIDER
• מסלול טיול שבילים לבנים שמתאים מאד בלילה
כמובטח בעלון היצרן, הפנסים החזיקו כמעט שעתיים של תאורה רצופה בעוצמה הגבוהה ביותר. בשניהם- כמעט בו זמנית – עבר החיווי לאדום כדי להודיע שכדאי להתחבר לטעינה או להוריד עוצמת אור. זאת, למרות הפער בהספק (2600Ah ב-550 ו-3400Ah ב-700). בעוצמה המינמאלית אמורה הסוללה להבטיח תרואה רצופה ל-18 שעות (זה מה שכתוב בעלון – לא ניסינו).
ה-LED היחיד אשר מפיק את התאורה החזקה מיוצר על ידי CREE – חברה אמריקאית ממובילות התעשייה בתחום תאורה ממוליכים למחצה ובעלת פטנטים רבים בתחום הזה.
המשקל של הפנס עם התושבת עומד על כ-170 גרם על הקסדה. זה לא נשמע כמו משקל רב אבל כמו שגילינו למיקום של הפנס על הקסדה יש חשיבות רבה גם בכיוון התאורה וגם בנוחות לאורך זמן. אחרי כשעתיים התחלנו להרגיש את המשקל הנוסף ואחרי עוד קצת זמן זה כבר הפך לאי נוחות – גם עם קסדה שאנו רוכבים עמה זמן רב. עוד מצאנו כי הגוף המתכתי של הפנס מתחמם מאד. מספיק גם כדי שתסיגו את היד במהירות אם תגעו בו.

בסיכומו של לילה אפשר להמליץ בחום על הפנסים האלו. הם עמדו בהגדרות היצרן לגבי משך התאורה שלהם, הפיקו עוצמת אור חזקה מאוד אשר אפשרה לנו לרכוב באופן בטוח בלילה חשוך ובסינגל מסולע ומפותל ויש להם איכות כוללת טובה. התפעול קל מאד גם למי שאינו "טכנולוגי" בחשיבתו, וכל יד מיוזעת ועטויית כפפה יכולה לתפעל את הפנס ואת מערכת הרכיסה החכמה ללא בעיה.

המחירים הם 600 ו-700 שקלים בהתאמה – לא זול אבל ירחיב מאד את האפשרויות שלכם לרכוב בחושך. למצא ברוזן ומינץ.