רוני נאק
זו צפויה להיות אחת הלידות הארוכות של שוק הרכב, אחרי ששמועות בדבר תחילת היבוא של הקרוסאובר הקטן של מיצובישי החלו לצוץ לפני שש שנים ויותר. היום לכל דיכפין ברור לאן מנשבות רוחות השוק וההעדפה הגורפת של הקונים לג'יפונים ורכבי פנאי מקנה משנה חשיבות לעיבוי קו המוצרים עם כמה שיותר דגמי פנאי וכמה שיותר מהר.
מיצובישי אאוטלנדר ספורט עבר עידכון מראה אשר מיישר את הדגם עם המראה המותגי החדש של מיצובישי. העדכון כולל תאורת LED בתוך החרטום המעוצב מחדש, בתי גלגלים מעוצבים, חישוקי גלגל 18 אינטש' ועיטורי כרום היכן שחשוב.

גם חלל הפנים עודכן עם גלגל הגה חדש, מולטימדיה 6.1 אינטש (אצלנו קרוב לוודאי שתותקן מערכת "קונקטד" המקומית), ועוד איבזור נוחות רב כמו מראות פנים מתכהות בקרת אקלים ועוד.
היצע המנועים עדיין לא ידוע. באירופה מיצובישי אאוטלנדר ספורט משווק עם מנוע בנזין 1.6ל' אשר מפיק 115 כ"ס. בעוד שהגרסאות מארה"ב מקבלות מנועי 2.0 ו-2.4ל' עם 150 ו-170 כ"ס בהתאמה. עוד באירופה יש גם גרסאות דיזל אשר ספק רב אם יגיעו אלינו. העברת הכוח היא עם תיבות הילוכים ידניות או רציפות CVT – כאשר קיימות גם גרסאות עם הנעה קדמית בלבד או הנעה כפולה.

בסיס הגלגלים של מיצובישי אאוטלנדר ספורט עומד על 267 ס"מ, האורך הכללי 429 ס"מ, הרוחב על 177 ס"מ והגובה 162 סנטימטרים. בהשוואה ולהמחשה לרכב שכולנו מכירים; סוזוקי קרוסאובר שלו בסיס גלגלים במרחק של 260 ס"מ אבל יתר המידות דומות עד בטווח של מילימטרים בודדים מול המיצובישי.
בהתחשב בסביבת התמחור של הסגמנט הזה כיום – אנו מעריכים שתקרת המחיר של אאוטלנדר ספורט/ASX לא תהיה מעל 135 אלפי שקלים. חשוב לציין כי בשלב זה עוד אין הודעה רשמית מכלמוביל יבואנית מיצובישי.
