יום שלישי , 26 מרץ 2019
ראשי » מגזין » הונדה: המהירות הנכונה אל הרמזור הירוק
מציאות מוגברת למען הבטיחות בדרכים. הונדה מדגימה מערכת תקשורת חדשה. צילום: HONDA

הונדה: המהירות הנכונה אל הרמזור הירוק

מי שרוכב על אופנוע מכיר את הבעיה: הקסדה הגדולה והמרופדת מאסיבית כל כך – עד שקשה לראות בבירור את מה שקורה מאחורי האופנוע דרך מראות הצד. בביתן הונדה שבוועידת ה-ITS  (מערכות תחבורה אינטליגנטיות) שבאוסטריה מוצגת קסדה שמאפשרת לאופנוען לראות את מה שקורה מאחור ממש בתוך הקסדה, מול עיניו, בשיטה של מציאות רבודה (Augmented Reality), כלומר – הצגה של התמונה האלקטרונית בתוך שדה הראייה הטבעי. גרסת הייצור של הקסדה הזו נמצאת בשלבי מחקר ופיתוח.

גם הבית חכם. ניהול אנרגיה אינטליגנטי מקבל משנה חשיבות עם תחבורה חשמלית. צילום: HONDA

הקסדה החכמה היא רק חלק משלל פתרונות אלקטרוניים מקוריים שמציגה הונדה בוועידה האירופית. במרכז התצוגה יכולות תקשורת מתוחכמות בין כלי הרכב ועמדות מידע בצידי הדרך וגם בין כלי רכב אחד למשנהו. כך יכולים אופנוע ומכונית לראות אחד את השני ולקבל התרעה לקראת "מפגש" אפשרי ולא רצוי ביניהם וכך גם יכול כלי הרכב והנהג שלו להתעדכן בזמן אמת על עומסי תנועה, עבודות בדרך, מזג אוויר בעייתי או אפילו – אם המכונית שלפניו בולמת בפתאומיות. אחד מפרטי המידע המקוריים הוא עדכון הנהג באיזו מהירות כדאי שינהג, כדי שיוכל להספיק את האור הירוק ברמזור הקרוב.

היכולת של כלי הרכב ועמדות המידע בצד הכביש לתקשר זה עם זה מאפשרת פיתוחים עתידיים מסקרנים רבים. ביניהם – ניהול מדויק יותר של השימוש באנרגיה, בעיקר במכונית חשמלית, וגם ניתוב יעיל יותר של התחבורה בשעות העומס.מציאות מוגברת למען הבטיחות בדרכים. הונדה מדגימה מערכת תקשורת חדשה. צילום: HONDA

צפו גם בזה

הונדה סיוויק טייפ R - עם מנוע 2000 שכדאי לכם להכיר. צילום: הונדה

1000, 2000, 4000 כל מה שצריך לדעת

1000, 2000 או 4000 איך להצליח וכיצד לא ליפול בנפחי המנוע הנפוצים האלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two + 19 =