ניר בן זקן
יותר מעשור לאחר שהופסק השיווק בישראל הונדה HR-V חוזר. הדור הראשון שהושק ב-1998 היה הקרוסאובר הקומפקטי הראשון, אך הוא לא צבר פופולאריות והייצור הופסק ב-2006. הדור השני של ממציא הקטגוריה, נחת באיחור לא אופנתי בישראל והוא יכנס לסגמנט שהפך בשנים האחרונות לצומח ולתחרותי ביותר בשוק הרכב.
ה-HR-V החדש מתבסס על פלטפורמת הג'אז אבל בעל בסיס גלגלים גדול יחסית לקטגוריה של 261 ס"מ מה שמאפשר מרווח נדיב לנוסעים. גם שורת המושבים האחורית המכונה בפי החברה "כיסא הקסם" (magic seat) מאפשר קיפול מודולארי וגם תא המטען גדול יחסית (431 ליטר) אך מכיל גלגל חלופי זמני.

בחזית מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 130 כ"ס ב-6,600 סל"ד ו-15.8 קג"מ ב-4,600 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים רציפה והנעה לגלגלים הקדמיים בלבד. זו מאפשרת ביצועים סבירים עם 11.2 מ-0 ל-100 קמ"ש וצריכת דלק מוצהרת של 19.2 ק"מ לליטר. הוא גם הקרוסאובר היחיד שנמצא בקבוצת הזיהום 3.
• נהיגה ראשונה: הונדה HR-V
• מבחן השוואתי סוזוקי ויטרה מול ניסאן ג'וק מול פיאט 500X מול אופל מוקה
ה-HR-V יוצע בגרסה אבזור אחת הכוללת מסך מגע בגודל 6.8" עם תפריט מלא בעיברית, בלוטות', USB ושליטה מההגה, בקרת אקלים חד אזורית, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חישוקים קלים בקוטר 16", 6 כריות אוויר ומערכת לבלימה עירונית אקטיבית.

מחיר ה-HR-V יעמוד על 139 אלף שקלים, מה שיציב אותו מול מתחרים גדולים ממנו כמו גרסאות הבסיס של יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי וקיה ספורטאז' החדש שינחת בקרוב בישראל.