יום חמישי , 18 אפריל 2024

טיול אופניים סינגל בית קשת

מדור טיולי השטח בחסות יונדאי

סינגל יער בית קשת הוא עוד אחד מקבוצה הולכת וגדלה של שבילי אופניים עליהם פורסת קק"ל את חסותה. זאת, בשילוב יוזמה וסיוע מקומיים, מאפשרים פתיחה וסימון של שבילי אופניים נפלאים. כך למשל קיבלנו גם את סינגל ריש לקיש – עליו רכבנו לא מזמן – כחלק מקומפלס הסינגלים של אלון הגליל וכמוהם יש שבילים רבים לכל אורכה של הארץ.

טיול אופניים סינגל יער בית קשת. 22 קילומטרים של כיף על גלגלים. מסלול מהנה אך מאתגר באחת הפינות היפות של ישראל. צילום: רוני נאק
טיול אופניים סינגל יער בית קשת. 22 קילומטרים של כיף על גלגלים. מסלול מהנה אך מאתגר באחת הפינות היפות של ישראל. צילום: רוני נאק

מסינגל בית קשת המשכנו ליער ביריה

על איזה אופני הרים רכבנו בטיול סינגל יער בית קשת?

סינגל יער בית קשת נפתח רשמית בשנת 2009 והוא מיוחד בשל העובדה שהוא מצטרף לרשת של דרכי יער ונוף אשר הכשירו את היער לקלוט מטיילים שאינם מצויידים ברכבי 4X4 קשוחים. בנוסף, הנגישה קק"ל את היער לנכים עם מעברים ושבילים המתאימים גם לכסאות גלגלים.

נקודת הזינוק לטיול היא הכניסה לישוב בית קשת. אליו אפשר להגיע מכפר תבור צפונה ואחרי כ-3.5 ק"מ תגיעו לצומת עם פניה שמאלה לבית קשת. כ- 1,200 מטרים אחרי שפניה שמאלה תגיעו לכניסה ל"דרך נוף יער בית קשת" המסומנת בשלט חום ובולט לעין. אפשר לחנות בחניון הקטן והצמוד ואפשר לחילופין להכנס לישוב ולחנות ברחבה הגדולה שמול תחנת הרדיו המקומית.

מסלול הרכיבה שלפניכם מזמן כ-22 קילומטרים המתחלקים בין מעלות מאתגרים למורדות מהירים מאד. הקרקע ברובה עתירת אבנים וסלעים ואם רטוב אז בוצי וחלקלק. גובה הטיפוס המצטבר עומד על כ-400 מטרים – לא נורא.

טיול אופניים סינגל יער בית קשת. הכניסה לסינגל משולטת היטב - כך גם הסימונים שלאורכו וחציית כביש הנוף הפנימי. ההשקעה בבניית הסינגל מרשימה וראויה לשבחים. צילום: רוני נאק
טיול אופניים סינגל יער בית קשת. הכניסה לסינגל משולטת היטב – כך גם הסימונים שלאורכו וחציית כביש הנוף הפנימי. ההשקעה בבניית הסינגל מרשימה וראויה לשבחים. צילום: רוני נאק

תחילת הרכיבה על דרך הנוף תספק לכם חימום מצויין אחרי הנהיגה הארוכה. החלק הראשון סלול וצריך רק להכנס לקצב של המעלה המתון. בנקודה בה מסתיים הכבישון – בצומת שבילים מסועפת – תזהו בקלות את הכניסה לסינגל האופניים אשר מושך בחדות מזרחה על קו הגובה. מנקודה זו ואילך תפגשו את דרך הנוף כמעט רק בחצייתה ורוב הזמן תבלו בסינגל נפלא אשר מסלולו מתחלף תדיר בין חורש אלונים יפיפה, ליער אורנים נטוע ולגבעות חשופות.

נקודות עניין לאורך המסלול יהיו תל גובל אותו אנו מסובבים ממזרח ומצפון ומוזכר בספר יהושוע כקו התפר בין הגבעות לרמה של כסולות תבור ורמת סירין. בהמשך נפגוש את האלון הקשיש (מצולם) שקיבל מיני-אמפי משלו, ובדרך תתקלו במערות ומערכות קבורה רבות המלמדות כי האיזור יושב מזה מאות אם לא אלפי שנים.

חורש האלונים שתרכבו דרכו הוא אחד השרידים הבודדים של יער האלונים העצום אשר כיסה לפני מאות שנים את ארץ ישראל. יער אשר רובו נכחד בתקופת התורכים אשר השתמשו בעץ המצויין להסקה ובנייה. ויש גם היסטוריה מודרנית המתארת את הלחימה של אנשי הקיבוץ בני הפלמ"ח ובו נמצא גם ביתו של יצחק בן צבי שהיה הנשיא השני של מדינת ישראל.

הקצב בסינגל מתגבר אחרי שעוברים את "נקודת האמצע" סמוך לעין מאהל. השיפוע הופך למורד ואפשר לקבוע קצב יפה ומהנה בין עצי היער. בזמן שאנו רכבנו שם היו עבודות ייעור בכמה קטעים אשר גרמו לכיסוי הסינגל בגזם – וזה לא היה נחמד. עוד נתקלנו באירוזיה – שחיקה – של השביל בשל רכיבת אופנועי-שטח על סינגל האופניים. וזה יצר קטעים תחוחים וחסרי אחיזה שאופניים ורוכביהם מתקשים להעריך. ראוי לציין לשבח את חציית הכבישים המסומנת באופן ברור מאד הן מצד הסינגל והן מצד דרך הנוף – עם שילוט בולט וסימון על הכביש. אחלה!


View beitkeshet in a larger map

קטע הרכיבה האחרון – סמוך לכדורי ובית קשת מדהים. מהיר, צר וזורם בין עצי אלונים. תענוג אמיתי וזה מוביל לסיום "רגוע" ברכיבה על שביל רחב בצלע גבעה מיוערת לצד שדה פתוח – תענוג אמיתי.

אם אינכם ממהרים יקח לכם כ-3 שעות להשלים את ההקפה של סינגל בית קשת. איזור שרובנו "מפספסים" בדרך לאתרי הרכיבה והטיולים של הצפון. אז הנה הצעה: בפעם הבאה שאתם בדרך ליער ביריה או לצוק מנרה, עצרו להקפה בבית קשת – לא תתאכזבו!

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − eleven =