יום ראשון , 15 דצמבר 2024
יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHBYS
יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHBYS

כמה עולה היגואר הכי יקרה בעולם

רוני נאק

מכונית מירוץ היסטורית של יגואר, אשר ניצחה בלה מאן בשנות החמישי עברה את רף ה-20 מיליון דולרים במכירה פומבית של סות'ביס ביום שישי האחרון. לפי אספנים רבים זו המכונית הבריטית היקרה ביותר בהיסטוריה ובוודאי למותג יגואר.

כאשר פטיש הכרוז נפל לבסוף כדי לקבוע את המחיר האחרון, הייתה ההצעה על 21.78 מיליון דולרים. וגם הסכום הדמיוני הזה היה מעט מאכזב מכיוון שההערכות הראשוניות של סות'ביס היה כי היגואר תצליח לעבור את רף ה-25 מיליון דולרים.

יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHBYS
יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHEBYS

ובכל זאת, הישג נאה. המכונית עצמה היא יגואר D-טייפ משנת יצור 1955 אשר זכתה בלה-מאן שנה מאוחר יותר ב-1956. קבוצת המירוצים אשר השתמשה ביגואר הזו – מספר שלדה XKD501 – היא אוקרי אקוז (בצרפתית "האורווה הסקוטית") אשר למרות שמה הצרפתי היא הייתה סקוטית לגמרי ובסיסה באנדינבורו. הישגיה החשובים היו נצחונות בלה-מאן של 1956 ו-1957 וכמה מירוצי פורמולה 1 נוספים. סימן ההיכר של הקבוצה היה הצבע הכחול של המכוניות.

יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHBYS
יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHEBYS

המנוע המקורי (שעדיין ברכב כמובן) הוא 6 ציל' טורי בנפח 3.4 ל' המפיק 250 כ"ס ונושם דרך 3 מאיידים. תיבת הילוכים ידנית עם 4 יחסי העברה מורידה כוח לגלגלים האחוריים דרך סרן חי – בחזית יש מתלים נפרדים. ארבעה בלמי דיסק ובסיס גלגלים קצרצר של 90 אינטש.

יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHBYS
יגואר D טייפ מקורית שניצחה בלה-מאן של 1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון דולרים ביום שישי. צילום: RM SOTHEBYS

איזו יגואר הכי מתאימה לך? אולי בכלל קיה ריו? דבר איתנו!

מתחיל שיווק יגואר F-PACE בישראל

זו המכונית היחידה, מבין אלו שזכו בלה-מאן (מסדרות D ו-C של יגואר) אשר שרדה והיא במצב מקורי. מאז קבוצת המירוצים המכונית עבר רק שני בעלים נוספים והייתה 16 שנים רצופות אצל בעליה האחרונים (שהתעשר ביום שישי ביותר מ-20 מליון דולרים – מייגוד).

צילומים היסטוריים של אותה המכונית ממש אשר נמכרה ביום שישי מאותו מירוץ לה מאן בו ניצחה ב-1956. צילום: RM SOTHBYS
צילומים היסטוריים של אותה המכונית ממש אשר נמכרה ביום שישי מאותו מירוץ לה מאן בו ניצחה ב-1956. צילום: RM SOTHEBYS
צילומים היסטוריים של אותה המכונית ממש אשר נמכרה ביום שישי מאותו מירוץ לה מאן בו ניצחה ב-1956. צילום: RM SOTHBYS
צילומים היסטוריים של אותה המכונית ממש אשר נמכרה ביום שישי מאותו מירוץ לה מאן בו ניצחה ב-1956. צילום: RM SOTHEBYS
צילומים היסטוריים של אותה המכונית ממש אשר נמכרה ביום שישי מאותו מירוץ לה מאן בו ניצחה ב-1956. צילום: RM SOTHBYS
צילומים היסטוריים של אותה המכונית ממש אשר נמכרה ביום שישי מאותו מירוץ לה מאן בו ניצחה ב-1956. צילום: RM SOTHEBYS

Check Also

אקספנג G6 מתעדכן

נגיעות קוסמטיות קלות בעדכון העיצוב של אקספנג G6. עד כמה התקצרו מחזורי החיים בעידן הרכב החשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *