יום שישי , 29 מרץ 2024
פרארי בתערוכת אוטומוטור 2012 צילום פז בר

מה היה לראות באוטומוטור?

אם יש דבר מה שבולט באוטומוטור של 2012 הוא העדר יבואני רכב רבים וחשובים. האם ענף הרכב מפנה עורף לתערוכה הדו-שנתית שלו? ולמרות שיבואנים רבים בלטו בהעדרם, היו כמה חידושים בתערוכה. החשובים שבהם כללו נוכחות גבוהה של מותגי רכב סיניים (MG, Great Wall), דו-גלגליים ואפילו באגי. מיצג נאה של בטר פלייס, שמעל למאה יחידות ממנו כבר נעות על כבישי ישראל.

במתחם בטר פלייס ניתן היה להבחין גם בטסלה רודסטר, שילוב מעניין של רכב חשמלי עם ביצועים חמים, המבוסס על לוטוס אליז, המאיץ למאה בפחות מ-4 שניות. דגם זה אגב, כבר אינו מיוצר והוא הגיע לתערוכה כדי לשוות גוון "מגניב" למיצג החשמלי.

המגנט של אוטומוטור 2012 הוא ללא ספק המתחם של אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי, שהחלה בשיווק הרשמי של המותגים הנחשקים בארץ בחודש שעבר. מזראטי משווקת במחירים המתחילים  בכ-900 אלף ₪ (קוואטרופורטה) ופרארי ב-1.6 מיליון (קליפורניה).

הפתעה נוספת מחכה לבאי התערוכה בביתן של לקסוס, שם נמצא ה-LFA, רכב- העל הראשון מבית לקסוס, המספק ביצועים אקזוטיים (3.7 למאה, 325 קמ"ש מירביים) ממנוע V10 בעל 550 כ"ס, ומתוכנן להימכר בכמות של 500 יחידות בלבד ברחבי העולם.

עוד בתחום היוקרה הדהים הביתן של בוואריאן מוטורס – סוכנות לייבוא אישי מהרצליה – אשר קבלה את הזכיון לייבא את המוצרים המדהימים של סדנאות טקארט ובארבוס.

 בשטח:

טויוטה הצליחה להביא במיוחד עבור התערוכה מספר דגמים, שאינם נמכרים בארץ, וביניהם ההיילנדר, מדובר ברכב פנאי גדול – מהארסנל האמריקאי של טויוטה –  שאינו קשוח כמו אחיו הגדול, לנדקרוזר, ומיועד לשבילים בעיקר. ההיילנדר מבוסס על הקאמרי, ומצוייד בשבעה מושבים.

לנד רובר הציגה את גירסת ה-vogue של ריינג' רובר, ואת המנוע טורבו דיזל החדש של הדיסקברי, המתפאר כעת ב-255 סוסים. לצידם עמדו שתי גרסאות של ה-Evoque החדש. אגב, מי שהתחדשה לאחרונה באיווק היא – בר רפאלי – שמתגלגלת עתה ברחובות הכרך באיווק לבן וצחור.

פולאריס הציגה את ה-RZR החדש, ה-900, המפיק 88 כ"ס ודורש רישוי ספורטיבי (לא לכביש). מדובר באחד הכלים החזקים ובעלי העבירות הטובה בקטגוריה.

בררנו אצל רסטה 4X4 בגדרה והמיגונים ושאר ירקות  של הרייזר החדש כבר על המדף.

עוד נרשמה נוכחות ענפה קיימת לדו גלגלים, ובכללם אופניים חשמליים למשפחה ולעיר, אך גם אופני פנאי.

מאת: טל אבן

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

2 comments

  1. אהבתי את התמונות. השנה אני לא הלכתי, אבל חבר שלי אמר לי שגם היה שם את היריד אוטומאניה שיש שם יריד של אלבר, ושם מוכרים רכבים מיד ראשונה או חדשים לגמרי בעסקאות טובות, וגם עושים מכירה פומבית פעם ביום על מכוניות מתקדמות עם ק"מ נמוך והוא אמר שהמחיר במכירה הפומבית מאוד נמוכה! אני לא חושב שזה היה בשנים קודמות, אני לא זוכר שהיתה בכלל אופציה לקנות רכב מקודם… אני חושב שזאת אופציה טובה לכל מי שמחפש לקנות רכב.

  2. רוני אהרנוביץ

    והנה כמה סיבות טובות מדוע אסור לבקר באוטוליסינג 2012:
    http://www.netcar.co.il/magazin/ed/otomotor.asp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen + four =