ניר בן זקן
סאנגיונג רקסטון הוא מהדגמים הוותיקים ביותר בשוק המקומי, משווק ללא שינויים מהותיים כבר 15 שנים תוך שהוא שומר על מכלולי שטח חסונים כמו שלדת סולם וסרן חי מאחור. זאת בזמן שמתחריו הקוראנים מהעשור הקודם נמוגו (יונדאי טראקאן) או הפכו לקרוסאוברים רכים (קיה סורנטו).
חודשיים לאחר שנחשפה מתיחת הפנים הרביעית במספר מאז הושק הרקסטון ב-2001 הוא נוחת בישראל. החידוש העיקרי הוא ביחידת הנעה המגיעה כבעבר ממרצדס; מנוע בנפח 2.2 ליטר טורבו דיזל בהזרקת מסילה משותפת המפיק 178 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-40.7 קג"מ ב-1,400-2,800 סל"ד, תוספת של 22 כ"ס ו-4 קג"מ בהשוואה למנוע 2.0 ליטר הקודם. בהמשך שרשרת ההנעה תיבת הילוכים אוטומטית גם כן של מרצדס עם 7 יחסים (5 בקודמת) המעבירה את הכוח לתיבת העברה של בורג וורנר עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
• קבב רומני קלאסי עם דאצ'יה דאסטר
יחידת הכוח החדשה משפרת את הביצועים; המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 9.9 שניות בדרך ל-187 קמ"ש מרביים, קיצוץ של 3.6 שניות ו-12 קמ"ש יותר בהשוואה לדגם היוצא. המנוע החדש גם עומד בתקני הזיהום יורו 6 ופולט 194 גרם CO2 לק"מ, 12 גרם פחות מבעבר, וגם צריכת הדלק טובה יותר 13.5 ק"מ לליטר, 700 מטרים יותר לכל ליטר סולר.
השינויים ויזואליים מועטים ומסתכמים ביחידות תאורה משולבות לד מבחוץ וגלגל ההגה בעיצוב מודרני יותר בפנים. רשימת האבזור כוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, בקרת אקלים חד אזורית עם פתחי מיזוג לשורת המושבים השניה, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-4 כריות אוויר. המחיר נותר ללא שינוי ועומד על 227 אלף שקלים.