בעוד שבישראל המס הירוק מונע מאיתנו ליהנות מדור הדיזלים החדש (סדרי עדיפויות לגזים מסויימים על פני אחרים וכיוב…), באירופה ממשיכים יצרני הרכב לבחון – ולחשוף – מכוניות דיזל היברידיות.
רק בשבוע שעבר, במסיבת עיתונאים שקיימה חברת לובינסקי – יבואנית פיז'ו וסיטרואן – אמר דורי מנור – מנכ"ל החברה – שאין בכוונתם לייבא ארצה את הפיז'ו 3008 ההיברידית (דיזל היברידית כמובן) בשל הסיבה שאינה מוכרת ככזו על-ידי תקנות המס הירוק. לפיכך היא צפויה הייתה לקבל ציון ירוק גבוה ואי הכרה בהטבות המגיעות לדגם כהיברידית. אז בעוד שאצלנו מתבחבשים, באירופה ממשיכים לפתח את הקונספט ההיברידי שמתחיל להגיע לנתוני צריכת דלק מרשימים מאד – בזכות הדיזל.
הבוקר חשפה פולקסוואגן רכב תצוגה אשר ישתזף באור הזרקורים של תערוכת ז'נבה אשר תפתח השבוע לתקשורת. כבר ראינו את ה"קרוס קופה" בעבר אולם הפעם נחשפים נתונים מרשימים מאד שעד לאחרונה היינו מגדירים כ"דמיוניים".
קרוס קופה מונע בשילוב של מנוע טורבו-דיזל הזרקה-ישירה או בקיצור TDI ושני מנועים חשמליים. לפי פולקסוואגן בבדיקה שהתקייפה על-פי הפרמטרים החדשים של התקן האירופאי (NEDC) הגיע גיפ העתיד הגרמני לנתון של 1.8ל' ל-100 ק"מ שזה מתורגם ל-55 ק"מ לליטר או לפליטת מזהמים בשיעור של 46 גר'/ק"מ (טויוטה פריוס פולטת 89 גר'/ק"מ – מנתוני טויוטה).
אולם כ-SUV הקרוס קופה צריך לעשות יותר מ"סתם" לנוע, ועליו לשמור על האופי הדינאמי הצפוי מכלי רכב שכזה. עם מהירות סופית של 220 קמ"ש והספק משותף של כל שלושת המנועים של 306 כ"ס (משקל עצמי הנושק ל-1,900 ק"ג), הקרוס קופה יהיה הכל חוץ מעוד היברידית אפרורית ומשעממת. פולקסוואגן תחשוף את קרוס קופה לציבור הרחב ב-8 למרץ בתערוכת ז'נבה – כרכב תצוגה לקונספט הדיזל ההיברידי. באותו הזמן, כאן בישראלי, תמשיך ההתגוששות לעדכון המס הירוק כדי לאפשר בעתיד גם לנו ליהנות מטכנולוגיה ירוקה וחסכונית מהסוג הזה.