ניר בן זקן
כחלק מהאסטרטגיה להציע יותר דגמים ספורטיביים תחת מותג "אודי ספורט" היצרנית מאינגולשטאט חושפת גרסה "חמה" לרכב הפנאי הגדול שלה שיקרא SQ7. ה-SQ7 יהיה הראשון לקבל את מנוע V8 דיזל החדש בנפח 4.0 ליטר, המחליף את ה-4.2 ליטר.

המנוע עושה שימוש בשלושה מגדשי טורבו, שניים ממוקמים בכל צד של בלוק המנוע ומונעים על ידי גזים מסעפת הפליטה והשלישי מונע על ידי חשמל ופועל מסל"ד סרק ובכך מבטל את השהיית הטורבו האופיינית. בסיוע הזרקת סולר במסילה משותפת בלחץ גבוהה של 2,500 באר התפוקה עומדת 435 כ"ס ו-91.8 קג"מ בין 1,000 ל-3,250 סל"ד, 50 כ"ס ו-5.1 קג"מ יותר מהמנוע היוצא. סעפת פליטה אקטיבית אמורה לתרום לסאונד מנוע ספורטיבי יותר מהטרטור האופייני ללוגמי סולר. הכוח עובר לגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה מסוג טורסן – מערכת שבאודי אוהבים לכנות "קוואטרו".

• מדוע טויוטה לנד קרוזר לא יורד במחירון?
• 4 דרכים למנוע את גניבת הרכב שלך
יחידת ההנעה מאפשרת לרכב הפנאי שטח במשקל של יותר משני טון להאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, נתון זהה ל-S3, בדרך להגבלת מהירות אלקטרונית ב-250 קמ"ש. כל זאת עם צריכת דלק רשמית של 13.5 ק"מ לליטר.
כדי לתמוך בתוספת הכוח גם בסיבובים ל-SQ7 מערכת מוטות מייצבים אקטיביים ייחודית לדגם שבשילוב קפיצי אוויר ובולמי זעזועים אדפטיביים (בדומה ל-Q7 הרגיל) מצמצמים את זוויות הגלגול בעוד בנהיגת שטח המערכת מאפשרת ניתוק של המוטות המייצבים לטובת מהלך מתלה ארוך יותר מהדגם הרגיל וצמיגים רחבים במידה 285/45R22 אמורים לתרום לאחיזה גבוהה יותר.

כאופציה מוצעת מערכת היגוי אקטיבית לציר האחורי (פונה במהירות נמוכה בצורה הפוכה לגלגלים הקדמיים כדי להקטין את רדיוס הסיבוב ופונה עם כיוון הגלגלים הקדמיים במהירות גבוהה כדי לתרום ליציבות הכיוונית), דיפרנציאל אחורי אקטיבי עם בקרת מומנט (מעביר את הכוח לגלגל החיצוני לפניה בכדי למזער תת היגוי) ואפילו בלמי קרבון קראמיים זהים לאלה של ה-R8.