ניר בן זקן
חטיבת הספורט של ניסאן, ניסמו (Nismo), חשפה באירוע השקת המותג בדובאי גרסה "חמה" לרכב השטח האייקוני והפופולארי בנסיכויות הנפט – הפטרול. הדור השישי של רכב השטח האמיתי האחרון של ניסאן אומנם הפך מודרני יותר תוך ויתור על צמד סרנים חיים לטובת מיתלים נפרדים אך למרות זאת הוחלט להפסיק את שיווקו מאז 2010 במדינות מערביות בעלות תקנות זיהום אוויר ובטיחות מחמירים והוא נמכר בעיקר באוסטרליה, רוסיה וכמובן מדינות המפרץ הפרסי.
בשונה מגרסאות ספורטיביות של רכבי פנאי שטח אחרים השינויים בפטרול ניסמו מינוריים. מנוע V8 בנפח 5.6 ליטר (עם תזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק ישירה) זוכה לתוספת 28 כ"ס המעמיד את מניין העדר על 428 בסה"כ וכמו בדגם הרגיל הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם 7 הילוכים. מערכת ההיגוי עברה כיול מחדש כדי לשפר את החדות והתחושה ובולמי זעזועים של בילשטיין בכל ארבעת הפינות אמורים למזער במקצת את זוויות הגלגול של הג'אמוס במשקל 2.7 טון.
השינויים המשמעותיים נוגעים לפן הוויזואלי החשוב יותר בשוק היעד בכדי ליצור ייחודיות מתבקשת והופעה מרשימה יותר. אלה באים לידי ביטוי בסבכה קדמית שחורה בצורת רשת, פגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים וצמד פסי לד, חיפויי גלגל מובלטים המכילים חישוקים מושחרים בקוטר 22", פגוש אחורי עם מסיט אוויר וצמד מפלטים בולטים וצבע אדום לחלקי מרכב שונים.
תא הנוסעים יוקרתי יותר בזכות גימור שחור לבן עם תפרים אדומים, ריפודי עור למושבים בתפירת מעוין, הגה בציפוי אלקנטרה עם פס אדום בחלקו העליון (דבר המצוי במכוניות מירוץ ומסמן לנהג מתי ההגה ישר) ומד סל"ד בצבע אדום. נוכח התמעטות רכבי השטח והעובדה כי הפרוטפוליו המקומי של ניסאן כולל ג'וק, קשקאי ואקס טרייל, אנחנו מוכנים להסתפק גם בגרסה הרגילה של הפטרול.