יום שלישי , 30 אפריל 2024
סאנגיונג הקוריאנית מחשמלת את רכב הפנאי החדש ביותר שלה: KORANDO. צילום: סאנגיונג

סאנגיונג קורנדו מתחשמל – אצלנו במחצית השניה של 2022

רוני נאק

גם סאנגיונג, יצרנית הרכב הקוריאנית הרביעית בגודלה, מתחילה במסע לחישמול דגמיה. שלא במפתיע היא בוחרת KORANDO, ה-SUV הקומפקטי החדש שלה כבסיס לטרנספורמציה. 

את הכוח מספק מנוע חשמלי המפיק 190 כ"ס ו-36 קג"מ. המנוע מוזן מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 61.5 קוט"ש אשר תספיק לטווח של עד 339 ק"מ (WLTP) מחוץ לעיר או 474 ק"מ עירוניים. צריכת הזרם הרשמית היא 16.8 קוט"ש ל-100 ק"מ והמהירות המירבית היא 156 קמ"ש.

סאנגיונג הקוריאנית מחשמלת את רכב הפנאי החדש ביותר שלה: KORANDO. טעינה מהירה או 6.6 קו"ט בממיר שברכב. צילום: סאנגיונג

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו

ביחס לגרסה הרגילה המשווקת בישראל, מקבל הקורנדו החשמלי חזית אטומה ונגיעות של צבע כחול דקורטיבי בנקודות אסטרטגיות על המרכב, ביחידות התאורה וחישוקי 17 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה. המוטיב הכחול ממשיך לתוך הקבינה ומופיע בתפרי הריפודים, על פקדי גלגל ההגה ולרוחב הדשבורד.

בין הפיצ'רים הראויים לציון נמצא משוטים בגב גלגל ההגה לשליטה בזמן אמת על רמת איחזור האנרגיה, ממשקי קארפליי ואנדרואיד, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים דו אזורית, משטח טעינה אלחוטי, בורר מצבי נהיגה ועוד.

סאנגיונג הקוריאנית מחשמלת את רכב הפנאי החדש ביותר שלה: KORANDO. רשימת אבזור בטיחות ונוחות ארוכה מאד. מה מזה יגיע אלינו? צילום: סאנגיונג

בתחום הבטיחות נציין את ציון NCAP הגבוה של סאנגיונג קורנדו וגם שורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות כמו בלימת חירום אוטונומית, סייען שמירה על נתיב, התראת תנועה חוצה ושטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית וגם בקרת משיכה ויציבות, 8 כריות אוויר, עוגני ISOFIX ועוד רשימה ארוכה.

בתחום האיבזור נזכיר קוקפיט דיגיטלי מלא עם מסך 12.3 אינץ', לצידו מסך מולטימדיה 8 או 9 אינץ' בגרסת הניווט ומצלמת חניה HD, מפתח חכם, גלגל הגה ומראות צד מחוממים, שקע כוח 220V, מושבים מרופדי עור ומחוממים וכמובן עם הזחה חשמלית. בהחלט רשימה מרשימה.

סאנגיונג הקוריאנית מחשמלת את רכב הפנאי החדש ביותר שלה: KORANDO. קבינה מושקעת ומרווחת. צילום: סאנגיונג

סאנגיונג מיוצגת בישראל על ידי טלקר אשר משווקת את הקורנדו עם מנוע 1.6ל' טורבו דיזל המפיק 136 כ"ס ו-33 קג"מ וברמת אבזור אחת. המחיר: 154,900 שקלים.

סאנגיונג הקוריאנית מחשמלת את רכב הפנאי החדש ביותר שלה: KORANDO. יש גם בצבע "לא לבן". צילום: סאנגיונג

 

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − five =