יום ראשון , 28 אפריל 2024
מיצובישי לאנסר אבולושן 8 - ללא מקדמה, 0% ריבית ודחיית תשלומים ל-12 חודשים. לא תקחו? צילום: מיצובישי

מלכודת הדבש של הלוואת גרייס

רוני נאק

אי שם בתחילת שנות ה-2000 למיצובישי הייתה בעיה. היא לא הצליחה למכור מכוניות בצפון אמריקה. הפתרון שמנהלי החברה מצאו התבטא בקמפיין מימון "0-0-0". לאמור: 0% מקדמה, 0% ריבית ו-0 דולרים בתשלום החודשי לשנה הראשונה.

• מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו פרו

הקמפיין הנועז הניב את התוצאה הצפויה ומכירות מיצובישי נסקו במהירות – שביעות הרצון ניכרה על פניהם. אולם בתום תקופת הגרייס, בת השנה, אלפי לקוחות לא עמדו בתשלומים (רבים מהם בעלי אשראי בעייתי) והמכוניות – שמיצובישי מעולם לא קבלה כל תשלום עליהן – הוחזרו לחברה, בין אם ברצון או בעיקולים. האירוע היה כה גדול והשאיר את היצרן עם כזו כמות גדולה של מכוניות שערך הגרט שלהן היה נמוך יותר מעלות היצור שחברת האשראי של מיצובישי ספגה הפסד עצום של 454 מיליון דולרים (בשנת 2003) והביא בהמשך לצניחה עקבית במכירות של מיצובישי בשנים העוקבות (בואו נזכור שברקע באותה תקופה נחשפה גם פרשת שחיתות חמורה מאד שבה הסתירה החברה כשלים במאות אלפי מכוניות).

למה אנו מזכירים את האירוע הזה? מכיוון שלאחרונה אנו עדים למבצעי "גרייס" רבים במאמץ של יבואני רכב רבים להחזיר את הפעילות לרמה סבירה בתקופה הקשה שעוברת על המדינה. המלאים אדירים, הביקושים נמוכים ובאופק יש ענני כלכלה שחורים למדי (מהמון סיבות גיאופולטיות ואחרות). יש מותגים שיתנו היום 3 חודשי גרייס, אחרים נותנים 6 חודשי גרייס ויש אפילו 12 חודשי גרייס. מהאולמות אנו מקבלים את הפידבק שהמבצעים האלה מוכיחים את עצמם ומצליחים להזיז מכוניות ולשחרר פקקים.

האם הלקח של מיצובישי נלמד? כי אם לא, "מי שאינו יודע היסטוריה נגזר עליו שיחזור עליה".

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − eight =