יום רביעי , 8 מאי 2024
מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. החל ב-270 אלפי שקלים. צילום: שטח

מבחן דרכים: קאדילק XT4

בעולם הזה של מותגי הפרימיום, הנטייה הטבעית של רוב הלקוחות היא לנהור לעבר השילוש המקובל מגרמניה. אבל, הצעידה העיוורת אחרי הסמל, גורמת לרבים לפספס מותגים ודגמים שיכולים לתת הרבה יותר ועדיין לשמור על סמל נחשב על החרטום. קאדילק XT4 הוא אחד מהם.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. זהות קאדילק שאי אפשר לטעות בה. על פלטפורמה מעודכנת של היצרן. צילום: שטח

קווים לדמותו

הקאדילק XT4  הוא הקומפקטי במשפחת ה-SUV המהודרים של המותג בישראל. מעליו תמצאו את ה-XT5 וקומה אחת מעליו את ה-XT6 רב המכר שכבר מצויד בשלוש שורות מושבים.

מדובר אם כן ברכב פנאי שטח מודרני ומתקדם המתבסס על פלטפורמת אפסילון מעודכנת של היצרנית. זו מאפשרת לא רק שילוב של דור מנועי טורבו חזקים אלא גם אריזה קומפקטית של מערכת ההנעה, הנעה כפולה (גרסת ספורט), ושילוב מתלים וקשיחות שלדה אשר חיוניים ליצירת הקסם של מותג פרימיום אמיתי: נוחות נסיעה מעולה לצד ביצועים דינאמיים הרבה יותר טוב מכל קרוסאובר "עממי" – כי בכל זאת צריך לתת כיסוי דינמי לסמל הנחשב שעל החרטום.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. חתימת אור מרשימה בלילה כולל ידיות דלתות מאירות. צילום: שטח

בסיס הגלגלים ארוך ועומד על 278 ס"מ. יש לנתון הזה חשיבות רבה בכל פרמטר של התנהגות הרכב, חלל הפנים המרווח ואפילו ללוק הכללי. האורך עומד על 4.6 מ', הרוחב 195 ס"מ והגבוה 163 ס"מ. גם אם זה נשמע יחסית גדול, הרי שבקונטסט של ה-SUV מקאדילק זה בהחלט ממדים צנועים. אצלנו, מול מותגי הפרימיום הגרמניים, ה-XT4, מתמקם (מבחינת הממדים) בין אאודי Q3 ל-Q5 כשבאורך הכללי על הצד הנדיב יותר. על המחיר נדבר בהמשך.

לגבי העיצוב מדובר בשפה האופיינית של מותג קאדילק לאחרונה. המרכב מפוסל עם קווים וחיתוכים חדים. בחזית תמצאו פנסי LED בוהקים ותאורת יום דקיקה ואנכית שנותנת לרכב חתימת אור מאד מובחנת על הכביש. בהתאם לז'אנר ה-SUV גם כאן תמצאו חיפויים לבתי הגלגלים, פגוש קדמי עם עיבוי בחלקו התחתון כמו קריצה ליכולת שטח, מאחור כפל-מפלטים, ומלמעלה מסילות גג. רכב ההדגמה גם נהנה מידיות דלת מוארות – הנדלקות לאורכן וזה לא רק הפתיע אלא גם היה שימושי ביותר. "בליטת כוח" על מכסה המנוע מרמזת על מה שמבעבע מתחתיו – וזה בהחלט מוסיף לאופי וקורץ למכוניות השרירים האמריקאיות של פעם.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. תא נוסעים מהודר ונוח מאד. טווח הזחה גדול למושבים, עיטורי עץ וגם גג שמש נפתח. צילום: שטח

עיצוב הפנים דובר בשפה עיצובית שונה מן החוץ. זו גישה שונה מיצרניות רבות אחרות אשר מנסות למשוך פנימה את המראה של המרכב. כאן זה אחרת. הדשבורד אופקי מאד והוא גלי ומכסה בתנועה אחידה את לוח המחוונים, פתחי המיזוג הקדמיים עד שפוגש את המשטח המרכזי.

מרווח הראש במושב המרכזי הוא כמעט מטר שלם ומושב הנהג החשמלי זז על פני טווח גדול מאד. כדי להתאים לנהגים ונהגות בכל מימד. מושבי העור בחזית , מצוידים בעיסוי, מחוממים וגם מאווררים (על פני שלוש רמות האבזור) וזה נפלא לקיץ הישראלי. עוד בקבינה העשויה ברמה גבוהה מאד, תמצאו גג שמש פנורמי ענקי שגם נפתח וגם מוצל עם ווילון מלא. בקרת אקלים מפוצלת ועם פתחים למושב האחורי, תצוגה עילית ועוד.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. קוקפיט מודרני עם מערכת CUE בעלת ממשקי קארפליי ואנדרואיד ואפשרות לחבר שני מכשירי בלוטות' במקביל. צילום: שטח

בתחום הבידור נמצא במרכז הדשבורד מערכת CUE של קאדילק עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד אוטו. התפעול נעשה ממסך מגע 8 אינץ', מגלגלת שבין המושבים או על ידי פיקוד קולי באנגלית. אחד הפיצ'רים המעניינים הוא היכולת לחבר בבלוטות' שני טלפונים במקביל. נייס!

מאחור תמצאו תא מטען גדול למדי, בעל קיבולת של 637 ל'. הגישה אליו נעשית דרך דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית וגם בעזרת תנועת רגל. אהבנו את סמל קאדילק המואר על הכביש מורה על האזור אליו צריך לבצע את התנועה כדי שהקסם יקרה. מבריק.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. הדרך לגוש שגב עברה בשיוט מהיר ונוח מאד. מבין דגמי קאדילק ה-XT4 נמרץ וספורטיבי. צילום: שטח

כוח ונסיעה

הכוח להזיז את הקאדילק המעוצב מגיע ממנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0ל'. התפוקה עומדת על 237 כ"ס ו-35.7 קג"מ המגיעים ב-1500 סל"ד נמוכים. אלו נתונים הדומים למנועי V6 בריאים אלא שזמינות הכוח ורוחב רצועת הכוח השימושית, טובה ורחבה ביותר. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים (גרסת ספורט מצוידת בהנעה כפולה) בעזרת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. אפשר לפקד עליה דרך מנוף הילוכים אלקטרוני או דרך משוטים שבגב גלגל ההגה. בנוסף קיים גם בורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור בין נהיגה במצב רגיל, שלג או במצב "ספורט" המעלה את הטמפרמנט של הפקת הכוח לנקודת רתיחה מלהיבה. הנתונים הרשמיים מלמדים על 7.0 שניות ל-100 קמ"ש אבל לא מצליחים לתאר את הזריזות או את העוצמה של תאוצות הביניים בעקיפה שבין 80 ל-120 קמ"ש. אלו מהירות וחדות באופן מרשים ביותר.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. לב של טורבו עם 237 כ"ס ו-35.7 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים עוזרת לקבל זמינות כוח מיידית וגם צריכת דלק הגיונית. צילום: שטח

דבר נוסף שכדאי לציין זה את מערכת הבלמים האלקטרונית. ללא חיבור מכאני למשאבת הבלם. זה מאפשר לרכב לבלום באופן האופטימלי בכל מצב כשהאינפוט מהנהג מורה למערכת כמה חזק לנשוך את צלחות הבלימה. מערכת ABS מתקדמת שומרת שלא יינעלו הגלגלים וכי תתקבל עוצמת בלימה אופטימלית בכל מצב.

 

נהיגה

בעיר יש ל-XT4 נוכחות מרשימה. חתימת האור הייחודית יוצרת אפקט הגעה מרשים ביותר וגם הגוון הכחול מטאלי של רכב ההדגמה תורם לזאת לא מעט. מי שהיה להם המזל לשבת מאחור היו הצעירים של המשפחה ואלו צוטטו אומרים: "יושבים כמו במחלקה ראשונה במטוס" רק לפני שקפצו לחוג קפוארה. ההתנהלות בעיר קלילה ונעימה בזכות הממדים הנוחים של הרכב, הגה קל שעוזר לתמרוני חניה, מראת וידאו בעלת זווית רחבה מאד וגם המון כוח למנוע שיוצר תחושת ריחוף קלילה בשטף העירוני. גובה של 163 ס"מ מאפשר כניסה ללא דאגות לכל חניון עירוני שפוף תקרה.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. גם גיחת שטח קלה אפשרית לביקור של עץ קפה מושלם. גרסת SPORT מצוידת גם בהנעה כפולה קבועה ומתלים אקטיביים נהדרים. צילום: שטח

אמריקה היא כידוע גדולה. בהתאם גם המרחקים בה גדולים. לכן זה לא פלא שה-XT4 היא ממש תענוג בכביש הפתוח. תנו לה לזלול קילומטרים בהילוך התשיעי, והיא תספק נוחות נסיעה מצטיינת, בידוד רעשי רקע מעולה ותפנק עם עיסוי לגב וספוטיפיי דרך מערכת שמע מושקעת של BOSE עם 13 רמקולים. בתנאים האלה גם צריכת הדלק הגיונית עם ממוצע של 11.5 ק"מ/ל'.

אנחנו עשינו דרכו לפינה אהובה בלב הערבה ושם, גם נסענו בעדינות על דרך עפר כבושה כדי להגיע לאותו עץ מושלם לקפה בלב המדבר. זהו אמנם אינו "רכב שטח" קשוח אבל בהחלט שיש יכולת לנוע בביטחון על דרכי עפר מפולסות.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. מרגישה נוח בעיר. עם ממדים הגיוניים ומראה מהודר בעל אפקט הגעה מרשים. צילום: שטח

בחזרה לכרך, בעליות הארוכות מצומת הערבה לדימונה. הטורבו נשם עמוק והקאדילק השאיר את החום מאחוריו – בקלות מביכה. ממש מחק את העלייה באדישות ומבלי שאנו נתבע ממנו מאמץ לא הגיוני. שילוב המנוע/תיבת הילוכים מצוין ואופי העבודה של תיבת ההילוכים הזו נהדר. בהחלט בשורה אחת עם המיטב שיש כיום בתעשייה.

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. המון יתרונות יחסיים והצעה אטרקטיבית בעולם מותגי הפרמיום. צילום: שטח

סיכום

רכב המבחן היה ברמת פרימיום לקצורי ובאמת שלא צריך יותר מזה. חבילות אבזור הבטיחות ואבזור הנוחות נדיבות ביותר וגורמות להגיש שלא חסכו כאן בדבר. כי לא. מהצד הדינמי יש כיסוי מרשים לדרישה מרכב פרימיום איכותי לנוע…נו. כמו רכב פרימיום. עם תוצאה מרשימה ביותר. הקאדילק XT4 משווקת בשלוש רמות אבזור ובטווח מחירים שבין 270 ל-305 אלפי שקלים. אם נמשיך את ההשוואה לדגמי אאודי, תקבלו כאן Q5 במחיר של Q3. מי אמר שאין תמורה לכסף בסגמנט הפרימיום?

מבחן דרכים קאדילק XT4 החדשה. החל ב-270 אלפי שקלים. צילום: שטח

תוכן מקודם

Check Also

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה

תג המחיר הביא אותנו לפגוש מחדש את סוזוקי ויטארה. אחרי מאות קילומטרים נזכרנו מדוע רכב הפנאי הזה הוא כה חביב על ישראלים רבים. קאט דה בולשיט בדמות רכב פנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × two =