יום שלישי , 16 אפריל 2024
מחיר שברולט בלייזר החשמלי התעדכן - הלקוחות יקבלו צ'ק לקיזוז ההפרש. צילום: GM

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

רוני נאק

 

דמיינו תרחיש לא דמיוני – שכבר קרה בישראל יותר מפעם אחת עם מותג שמתחיל באות T –  מה היה קורה אם הייתם רוכשים במיטב כספכם מכונית חדשה, טכנולוגית כזו מהניילונים ואז מגלים שהיצרן או היבואן שלה החליט להוריד לה את המחיר.

כאן אצלנו בישראל ייתכן בהחלט שאם הייתם פונים ושואלים למה יצאתם פראיירים, הייתם מקבלים תשובה שאם המחיר היה עולה אז הייתם "מרוויחים" (ואולי מספסרים בהזמנות) ואם המחיר יורד אז אתם מפסידים, זו דרכו של עולם שתו כוס מים ותרגעו. היו שולחים אתכם לדרככם עם מסטיק בזוקה במקום עודף ואיחולי טעינה נעימה.

הנה רעיון לרכב מרדפים חשמלי. שברולט מקזזת לקוחות שרכשו במחיר הגבוה. צילום: GM

 

• מבחן דרכים שברולט בלייזר RS

אבל בארצות הברית הדברים עובדים אחרת. דוגמה לכך היא ההתנהלות שברולט: היצרנית הציגה גרסה חשמלית של רכב הכביש שטח שלה- ה"בלייזר" אבל אז היא נאלצה לעצור את מכירתה בגלל בעיית תוכנה מעיקה ובלתי פתירה לפחות עד לפרסום הכתבה (אגב, בעיה דומה גם מעכבת את הסילברדו החשמלי). בזמן שבשברולט עבדו על בעיית התוכנה המתחרים שלה, במיוחד טסלה, הורידו מחירים והתוצאה הייתה שכאשר בשברולט החזירו את הבלייזר לסוכנויות הוחלט להתאים את מחיר הבלייזר החשמלי לתנאי השוק המשתנים. או מילים אחרות: הורידו את המחיר. כך קרה שלקוחות "טק" ומאמצי "טק" ראשונים נותרו רטובים בבריזה כשמצד אחד לרכב שלהם התוכנה ברכבם ה"טקי" לא מבריקה ומצד שני הם גם שילמו על הפלא הטכנולוגי הזה פרמיית מאמצים ראשונים גבוהה. במילים אחרות: יצאו פראיירים.

אז מה עשו בשברולט? לפי הפרסומים בארצות הברית, מי שקנה את הבלייזר החשמלי במחיר המקורי מקבל עכשיו צ'ק שמנמן מהיצרנית כדי שיהיה מרוצה ושיהיה לו סיפור טוב לחבר'ה. לדוגמה רוכשים שקנו את גרסת הבסיס שמחירה הוא מעל 30 אלף דולר יקבלו צ'ק משברולט על סך של כ- 6,500 דולר, סכום בהחלט יפה. מי שקנו את גרסת RS הספורטיבית יקבלו צ'ק על 5,620 דולר. סכום יפה ששברולט שילמה כדי שלא לפגוע ברגשותיהם של לקוחותיה.

האם בישראל נחזה אי פעם במשווק של רכב חדש שירשום צ'ק קיזוז לקונים שקנו יותר ביוקר (צחוק צבאי גדול)?

 

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven + ten =